Nakomelingen van Amor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mriinaa

Re: Nakomelingen van Amor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:20

impuls dr opa of overgrootvader(weet niet precies hoe het allemaal zit) is ook Amor. Nu ik een aantal berichten van anderen heb gelezen merk ik toch wel dat Impuls veel van al die andere paarden weg heeft, zoals eigenwijs, soms best schrikkerig, stevig gebouwd. eerst vroeg ik me al af hoe dat kwam dat ze soms zo vervelend was, maar dat heeft ze dus te danken aan Amor Knipoog
ik moet haar wel met respect behandelen, anders bokt ze gewoon een paar keer, dan laat ze merken dat ze het er niet mee eens is Bloos
en dan kan t wel eens gebeuren dat je er naast ligt Clown

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:22

Zie Quentin in mn profiel(Amor in 3e generatie)
vrij lang hengst geweest dus heeft wat streken af en toe Knipoog
in de hand wat brutaal maar laat vrijwel alles toe, onder t zadel kan het een echte draak zijn en als je hem beledigd dan stap maar alvast af(hij staat graag op zn achterbenen als hem iets niet bevalt Knipoog )
ben je consequent en eerlijk dan heb je er een gouden dier aan!!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 05:53

Ik heb een equador x souverein bill x amor. Dus er zit wel Amor bloed in. Mijn paardje is erg betrouwbaar en eerlijk

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:12

In mijn merrie o.a. zit ook ergens Amor...

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:59

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:56

ik denk dat in veel paarden Amor terug te vinden is. Tenslotte is hij één van de stempelhengsten geweest die het KWPN gemaakt heeft tot wat het nu is...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:44

en dan nog zijn er mensen die kwaad spreken over Amor, en dat alle nakomelingen stakers zijn Lips are sealed
vind het juist erg fijne paarden, je moet ze alleen correct behandelen want anders heb je een probleem, maar zo mag ieder paard zijn van mij! de meeste zijn van die goedzakken die ruk&plukwerk te braaf toestaan.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:09

Ik heb ook geen staker. Maar herken wel wat Renske zegt... correct behandelen anders heb je een probleem.
Ik vind hem onwijs gaaf alhoewel sommige mensen zeggen dat ze niet snappen waarom ik hem hou. Gelukkig dat iedereen een ander type paard leuk vind. Ik vind hem toppie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:51

Ik heb een vasco x ecrasiet x amor
en een eh... Tequiro x wolfgang x vasco

(met andere woorden: die tweede is een ongelukje. Eerste nakomeling heeft per ongeluk moeder gedekt. Daar is een geweldig cool paard van 1.80 uitgekomen met het karakter van moeder.

Mijn B'elanna heeft typische amortrekjes als ik het zo lees. Slim, lui, driftig (ze kan stampvoeten als ze boos is) en bijzonder gesteld op een goudeerlijke behandeling. Als je je daaraan houdt, heb je een gouden paard. Cool, lief, heel fijn te rijden.

Ooit zei een jurylid: das geen makkelijk paard en geen makkelijke bloedlijn. Moeilijk om aan het lopen te krijgen, maar als ze lopen, lopen ze alleen voor jou.

Hij heeft gelijk gekregen. Ik heb het moeilijk gehad met Lan. Maar ze loopt nu. En alhoewel niet alleen voor mij, loopt ze maar voor heel weinig mensen.

Haar zoon Wizkid heeft hetzelfde karakter: cool, slim, maar wel driftig. Een gouden paard in mijn optiek.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:11

Renske_ schreef:
en dan nog zijn er mensen die kwaad spreken over Amor, en dat alle nakomelingen stakers zijn Lips are sealed
vind het juist erg fijne paarden, je moet ze alleen correct behandelen want anders heb je een probleem, maar zo mag ieder paard zijn van mij! de meeste zijn van die goedzakken die ruk&plukwerk te braaf toestaan.

Ben ik helemaal mee eens,
Als ik monchique niet eerlijk behandel zal ik snel MERKEN dat ze het er niet mee eens is.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:20

Ook ik herken mij in dat "eerlijk behandelen". Dat was met onze oude fokmerrie (rechtstreeks van Amor) ook het geval. Wat ik ook in haar karakter bewonderde dat ze echt de situatie kon redden. Oftewel: als je een proefje met haar reed, sleurde zij mij er bij wijze van spreken doorheen. Dat kan ik van haar dochter, die we nu nog hebben, niet echt zeggen.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:17

mijn merrie's opa is amor. haar vader is witmar alazan. het is een heel moeilijk paard maar wel heel erg lief. ik heb haar dit jaar laten dekken door upperville met de hoop op een wat werkwilliger veulen. verder vroeg ik me af of mensen in dit topic ook info en dan vooral foto's hebben van witmar alazan want ik kan echt geen enkele foto vinden.

groetjes kayleigh

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:09

witmar alazan heb ik laatst nog naar gezocht, weet niet meer precies waarom maar dacht dat die achter het paard van mn moeder zat ofzo, die naamt komt me zó bekend voor!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:16

hmm heb hem wel gevonden maar zonder foto
http://www.allbreedpedigree.com/witmar+alazan

http://www.gelderlanderhorse.nl/pedigre ... 01165.html

weet denk ik al waarom ik hem tegenkwam, bij Quentin zit Eclatant er ook achter net als achter Witmar Alazan, Q heeft nml een Gelderse moeder en zo kwam ik denk ik witmar alazan tegen, al is die van mn moeder een halve tuiger met ook gelders bloed erachter maar weet die afstamming zo niet uit mn hoofd

als het me te binnen schiet en ik info over witmar vind laat ik het weten!

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:15

fiekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:27

Amor is de opa van m'n merrie. en haar vader is Zandigo. Iemand ook een nakomeling van Zandigo?
In die van mij is inderdaad het drukke temperament te herkennen, ze is super betrouwbaar en geweldig lief, maar als je er op zit... heel moeilijk.
De zwarte rand en stipjes boven de kroonrand heeft ze ook.
Wel mooi dat er nog meer nakomelingen van Amor hier zijn. Haha! Allemaal KWPNners zeker? Ook nog Holsteiners die van Amor komen?

fiekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:33

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:35

Hé wat grappig, die zwarte vlekjes bij de kroonrand heeft mijn B'elanna ook Haha!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:36

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:37

Mijn merrie is de kleindochter van Amor Haha!
Ze is echt heel betrouwbaar en lief enzo,
maar als ze haar dag niet heeft, komt het Amor-gedrag soms wel wat omhoog Vork

www.allbreedpedigree.com/Karonia *LOL*
Laatst bijgewerkt door di_Segno op 02-09-06 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:40

[quote="Djesseka"]
Ik ken een merrie van Amor en daar weer twee dochters van.

De merrie is een Amor x Pericles. Inmiddels is zij 22 en heeft zij 17 veulens op de wereld gezet. Deze merrie is heel braaf in de omgang en heeft niet slecht gepresteerd in de sport. Ik heb dit paard zelf nooit langer dan een dag in handen gehad.quote]

He, ik heb ook twee jaar een AmorxPericles merrie gereden. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=36309
die liet zich alleen uit de wei halen door de eigenaar, was behoorlijk kopschuw, maar onder het rijden wel super eerlijk

Een volle zus van dit paard
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=23905 stond daar ook op stal. Die kon echt super lopen, maar was erg moeilijk in de omgang.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:45

Dat "kopschuw" is volgens mij ook een typisch Amor-trekje. Die van ons was dat ook wel. Aaien op haar hoofd hield ze niet van. Verder kon je overal aanzitten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:33

Ik heb absoluut geen kopschuwe paarden. Zowel Lan als Wiz niet. Ik herken dit trekje absoluut niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:52

Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar onze Amor-merrie had dat wel, en toen hoorde je dat wel vaker. Onze Amor-merrie heeft het grotendeels ook niet doorgegeven.