bandages voor shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: bandages voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:09

Nassie schreef:
Ik heb ook bandages en peesbeschermers voor tink, de bandages heb ik omdat ik het mooi vind staan en de peesbeschermers als ze balkjes moet lopen..

Maar nu las ik hier dat ze meer kwaad doe dan dan goed, Kan iemand mij uitleggen waarom?
Waarom kan het bij een normaal sportpaard dan geen kwaad?

Peesjes kunnen geen kwaad hoor, tenzij ze enit passen natuurlijk of er rotzooi tussen zit.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:19

Ooh oke Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:18

Hoi,

Even niet over shets maar: ik heb een D pony, hij tikt aan met achter op voor en peesbeschermers helpen daar niks bij. Wat zou ik om kunnen doen? Hij is pas een half jaartje onder het zadel, maar ik rijd wel overal heen, zou dat het kunnen zijn, want rijden verder gaat perfect. Ik vroeg of bandageren een optie was, en hoe moet dat dan?! Wannneer moet je onderleggers gebruiken en hoe moet je ze om doen.

Reageer please Knipoog

Groetjes

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:32

Ik snap je niet helemaal.
Hij tikt aan met zijn achterhoeven(?) Waartegen?
Met bandages bescherm je (bijna) hetzelfde als met peesjes. Dus dat kan niks uitmaken..

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:43

Heey..
Soms voor netjes ofzo doe ik wel bandages om bij mijn shetje.
Die is 86cm en die heeft gewoon lange bandages en daar heb ik een stukje afgeknipt.
Ook had ik eerst altijd andere bandages en die paste wel gewoon.

theoneilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:19

ik heb ze net gekocht ze zijn 2 meter lang, ik heb ze bij mr - ed vandaan. en als ze nog te lang zijn kan je alsnog een stuk vanaf knippen.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:33

nou mijn vorige minishet past de kleinste peesje nog niet en tik heel erg met de achterbenen tegen elkaar, nou dan doe ik toch echt een bandage om. Fleecebandage waar een stuk vanaf geknipt is.
Dus daarom gebruikte ik bij mijn shet een bandage!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:11

mijn pony die strijkt maar die tikt verder voor niet aan.
nou ga ik eerst kogelbeschermers kopen en dan wou ik voor bandages misschien doen.
en dan later misshcine peesbeschermers kopen.maar omdat ik neit weet of ze wel passen,en of het nu wel of niet goed is.en ik kan ook neit super goed bandageren.heb ik liever peesjes en/of kogelbeschermers.aangezien die misschien beter ebschermen dan bandages.maar volgens mij ondersteunen bandages niet.want als dat wel zo is mogen ze mij wle eens uitleggen hoe z'n lapje stof nu kan ondersteunen.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:45

dat is met een verbandje wat je om je pols krijgt als hij gekneusd is ook???? gewoon een lapje stof hoor. Dat ondersteund ook Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:41

oke dat is ook waar.maar een paard/pony van ongeveer 400/500 kg(ikz eg maar wat.kan niet hellemaal ondersteunen misschien wel een beetje.maar niet veel vind ik dan eigenlijk.het is beter om je paard/pony hellemaal zonder te laten lopen.maarja als het neit anders akn meot je Tong uitsteken

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:02

ik denk ook niet dat bandage echt zijn om alleen maar te ondersteunen, ik gebruik ze voor bescherming van de pezen en de koten

demeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:08

omdat zowat elke peesjes , welk merk dan ook te groot zijn voor mijn shet, en ik ga hem echt niet zonder iets of wat bescherming laten rijden dus daarom heeft mijn shet er ..