wat liever van shet, merrie/ruin/hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:15

liever een merrie, weet niet waarom, vind da die van mij ( merrie) ook kan showen, dus daarvoor heb ik geen hengst nodig en jah, koppig is ze ook, dat onbreekt er niet aan, maar nieuwsgierig, dat is ze volkomen hoor !! houd mij daarom altyd van mijn werk af ;)

ten 2de zou ik voor hengsten gaan

ten 3de ruinen, ruinen zijn niets speciaal vind ik, ze hebbe niet dat wat een merrie of hengst hebbe, vind ik !

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:29

Ik ben ene merrie mens. Altijd al merries in handen gehad, en wil eigenlijk niets anders meer. De ruinen die ik ook heb verzorgd waren ook leuk hoor, maar een stuk minder klik. Die kuren en merrie-trekjes vind ik wel een uitdaging :)

En zo ook ging ik voor een shetland merrie. Ook omdat ik haar mogelijk voor 'tijdelijk' aan ging schaffen, en merries toch wat makkelijker zijn omdat je daar nog mee kan fokken. EN omdat mijn rijpaardmerrie nogal hengstig kan zijn en blijven met mannen in de buurt, en sheflief zou er juist komen als een maatje voor haar. Een maatje om meer RUST te creeren en daar helpt hevigere hengstheden niet bij :))

En dus opzoek naar een shet-merrie. Gevonden. En absoluut geen verkeerde keuze. Moest wel wennen aan een shet, ze zijn idd heeeeeeel anders dan rijpaarden, had ik mij wel een beetje op verkeken stiekem. Maar vind het juist wel leuk ook omdat ze zoveel trekjues hetzelfde heeft asl mijn grote paard.

Als tweede keus zou een ruin zijn.
Een hengst zou ik niet snel nemen. Zoals ik al zei, mede vanwege mijn rijpaard merrie en ik wel wil dat ze lekker samen kunnen staan zonder onrust.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:30

Het is niet de bedoeling om topics van 4 jaar oud omhoog te halen. Graag rekening mee houden, de rode letters staan er niet voor niets. Hier een slotje.