fokdag etten-leur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Re: fokdag etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:16

Waldisney heeft gesproken : Uch!
En ik ben het met haar eens!
Ik heb het 20-span gefotografeerd en gefilmd. Vond het ook wel indrukwekkend om te zien, maar moet zeggen dat toen ze begonnen te draven, ik wel met kromme tenen stond te kijken. Het 4e paard van voor ging zelfs in galop! Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Heeft hij nu ook een notering in het Guinnes book of Records?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:17

Oh ja, hebben jullie bij de trekpaarden de ruin Pascal van het Holleneind gezien? Het is een vos trekpaard met een lange blonde staart. Echt een droom van een paard!
Heb wel een foto maar weet niet hoe ik die moet plaatsen,...

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:55

ik wil graag nog ff reageren op het feit dat ad foesenenk hier eigenlijk afgezeken word ............

ik vind het echt knap wat ad hier heeft gedaan met medewerking van wim luijks, hij heeft immers wel een wereldrecord gevestigd en ''weggezet'' met 20 en een aantal meters los gereden !!!!
iedereen loopt hem altijd af te kraken maar hij doet t wel ''even'' en laat t dan eens misgaan maar met vallen en opstaan kom je er wel blijkt maar weer!!!!!

hulde aan ad voesenek en van onze kant uit gefeliciteerd met je wereldrecord !!!!!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:58

waldisney schreef:
Keesje schreef:
ooh wat was het mooi Haha!

ik heb ontzettend veel foto's, zal ze vanmiddag bij hippische evenementen zetten!
ik vond het doodeng, ze waren met het inspannen gelukkig heel rustig maar we hadden nog nooit met 20 in draf geoefend en toen we ze los lieten gingen ze gelijk in draf!
Pff, mn hart zat echt in mn keel maar ik vond het prachtig Haha!

en alle lof gaat naar Wim Luiks! Ad voesenek zelf doet maar wat en kan echt totaal niet goed mennen..
het was nooit gelukt zonder wim!

Ja dat kun je wel zeggen, maar Ad voesenek doet het ieder jaar toch maar mooi weer! Ieder jaar heeft hij weer wel iets nieuws, of een spectaculaire show of zo'n record poging. Ik vind dat je daar dan niet zo negatief over mag spreken, Als je niet te spreken bent over zijn mennen, had jij je paard ook niet uit moeten lenen aan hem!

Maar ik heb wel maanden met hem gewerkt, ik was onder de indruk van hem maar toen ik begon met het werken met hem raakte ik inderdaad mijn vertrouwen kwijt. het paard is niet mijn eigendom, maar van de man waarmee ik men, al spreek ik inderdaad over mijn paard, omdat ik dat gewoon ondertussen gewend ben en ik haar ook zo beschouw.
de eigenaar besloot te blijven toen wim erbij kwam, en zonder wim had hij niet eens 20 paarden bij elkaar gekregen, hoe vaak hoorde je de eigenaren wel niet zeggen: "wim, ik ben zo blij dat jij erbij bent, anders had ik hier niet gestaan"
En hij strijkt inderdaad met alle eer, aan de ene kant terecht, maar als je ziet wat voor tijd geld en energie iedereen erin heeft gestoken, en als je in gedachten neemt dat het zonder wim niet was gelukt vind ik dat toch jammer.

ook over de opzet van het tuig, wat ad had voorgesteld en wat de hadden gedaan knapte al bij het eerste rondje.
dus wim heeft de opzet gemaakt en het tuig en de strengverlengers etc laten maken, daar hebben we zondag ook mee gereden.
ook de manier van het rijden, elke keer dat we oefenden had hij wel iets niet bij, wat wim dan weer kon gaan halen.

hij had 6 x 2 leidsels in zijn handen, het voorpaard had een aparte leidsel, maar wanneer alles 5 cm inschoof moet hij al een meter halen (20 x 5 Knipoog )
het was gewoon heel moeilijk, en we hebben zondag ontzettend veel geluk gehad.

dit klinkt allemaal erg negatief, maar al met al ben ik er blij mee en er trots op!
ad heeft het immers voorgesteld en we hebben het record gebroken, hij is ermee gekomen en zonder hem was het er nooit geweest. en het was prachtig, ik ben ontzettend trots op "mijn' paard.

maar zoals velen hebben gezegd; eens, maar nooit meer, in ieder geval niet met ad.

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:08

Citaat:
dat waren 2 veulens waarvan 1tje 3weken oud, die liet niks zien was erg onder de indruk van alles,

en de andere was een hengstveulen, die weinig liet zien en beduidend net iets minder was dan de 1e die ook een 2e premie had .....

meende toch dat ik vorig jaar in hoofddorp toch ook een hengstveulen heb gezien dat door jou gefokt is een 2e premie kreeg. heb je er al meerdere gefokt dan ???

heb ik ooit gezegd dat ik meer veulens heb gefokt dan MATHIJS...??
wat loop je nu dan weer voor onzin te verkondigen...stop nou eens met liegen anders maak je je leven met je mishandelde en instabiele vriendinnetje ook nog kapot..

Ik noem mezelf trouwens ook geen fokker...dat noemen ze hobbyfokkerij...
iemand die graag 1 of 2 veulentjes wil van zijn merrie....en by the way...
alle veulens die jij daar voorbracht liepen toch echt achter...ver achter mij en de veulens die jij fokt willen ze bij roef niet eens hebben..dan kun je of zeggen dat die man er geen verstand van heeft, of je erbij neerleggen dat jij ongelijk hebt in je oordelen over mijn paarden...
en ga nou ook geen pb erachteraan sturen dat mijn paarden niks zijn en nooit wat worden want die achterbakse berichtjes van jou ben ik helemaal zat..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:46

Kun je ook normaal praten? T is maar een fokdag hoor.

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:14

Amoreno schreef:
Citaat:
dat waren 2 veulens waarvan 1tje 3weken oud, die liet niks zien was erg onder de indruk van alles,

en de andere was een hengstveulen, die weinig liet zien en beduidend net iets minder was dan de 1e die ook een 2e premie had .....

meende toch dat ik vorig jaar in hoofddorp toch ook een hengstveulen heb gezien dat door jou gefokt is een 2e premie kreeg. heb je er al meerdere gefokt dan ???

wat loop je nu dan weer voor onzin te verkondigen...stop nou eens met liegen anders maak je je leven met je mishandelde en instabiele vriendinnetje ook nog kapot..

alle veulens die jij daar voorbracht liepen toch echt achter...ver achter mij en de veulens die jij fokt willen ze bij roef niet eens hebben..dan kun je of zeggen dat die man er geen verstand van heeft

waar was jij zondag eigenlijk?? op haflingerforum open je een topic over wie er gaan en dat je komt ....maar als je het zooo goed weet zonder iets gezien te hebben, dan ben je echt helderziend.
oordeel niet voor je iets gezien hebt!!!! en over alles waarover ik praat heb ik het echte van gezien!!!

ik denk dat mijn relatie met mijn vriendin hier buiten staat !!!!!! maar in de zaak op blazen zijn jullie goed he !!!

en wat betreft ROEF die geeft het geld niet voor onze veulen die zijn te duur voor hem.... is biw in dordrecht uitgesproken op de ck en anders haal ik m op de nationale hem er ook wel ff bij !! kan je t zelf even horen ....

en de veulens in hoofddorp zijn niet van mij dus mijn paarden afkraken is nergens goed voor die waren daar niet die waren van hele goede bekenden van ons.....

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:44

haflinger_27 schreef:
Amoreno schreef:

alle veulens die jij daar voorbracht liepen toch echt achter...ver achter mij en de veulens die jij fokt willen ze bij roef niet eens hebben..dan kun je of zeggen dat die man er geen verstand van heeft

waar was jij zondag eigenlijk?? op haflingerforum open je een topic over wie er gaan en dat je komt ....maar als je het zooo goed weet zonder iets gezien te hebben, dan ben je echt helderziend.
oordeel niet voor je iets gezien hebt!!!! en over alles waarover ik praat heb ik het echte van gezien!!!

ik denk dat mijn relatie met mijn vriendin hier buiten staat !!!!!! maar in de zaak op blazen zijn jullie goed he !!!

en wat betreft ROEF die geeft het geld niet voor onze veulen die zijn te duur voor hem.... is biw in dordrecht uitgesproken op de ck en anders haal ik m op de nationale hem er ook wel ff bij !! kan je t zelf even horen ....

en de veulens in hoofddorp zijn niet van mij dus mijn paarden afkraken is nergens goed voor die waren daar niet die waren van hele goede bekenden van ons.....

ik was niet in etten-leur omdat ik aan de morfine zit voor de pijn die ik heb aan de ontstekingen in mijn rug...moet ik dan naar een fokdag komen?? oordeel even lekker niet over mijn redenen om niet naar een fokdag te komen..en trouwens...angela en eva hebben voor mij hun best gedaan en dat maakt al een hoop goed...je hebt hem vast gehoord.."vandaag is rood.." haha..

slimme zet van je om hier neer te zetten dat jou veulens te duur zijn voor roef..maak je echt vrienden mee Knipoog zal hij waarderen...en trouwens..ik kon vorig jaar voor jou een merrieveulen voor 750 euro verkopen..wel grappig dat ik voor mijn hengstveulen bijna 3 keer zoveel heb gekregen..je theorie dat jou veulens te duur voor hem zijn klopt dus niet helemaal..laat hem er buiten..wat heeft hij misdaan dat je hem hier belachelijk maakt..je wilt mij toch dwars zitten...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:54

2250 voor een hengst veulen? Heeft ie gouden hoeven?

Bokt heeft trouwens ook een pm knopje.

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:58

Charos schreef:

ik zei bijna 3 keer zoveel Knipoog dat is geen 2250..dat gaat richting de 2000

en de pm komt zo vanzelf binnen dus gaan we verder via pm..bedankt voor de tip..Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:17

Muziek! Vork ''Vandaag is rood'' Vork Muziek!
Ja room, had het nou niet verklapt nu is het verrassingselement eraf Sigaar Tong uitsteken
We hebben zeker ons best gedaan een goed voorgerecht te maken, maar de volgende 3 gangen komen donderdag!!!

Vond de fokdag (het showprogramma dan) echt super, ongeacht wie de eer toekomt, adembenemend was het wel.

haflinger_27 schreef:
maar in de zaak op blazen zijn jullie goed he !!!

wie heeft het hier over een ''jullie'' Zeg blon? ben je zwanger ofzo? dat je al in meervoud wordt aangesproken Clown Knipoog

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:27

ik ben er ook geweest Haha! !!!!!!!!! helaas zonder romy. maar goed die hout de dik 150 foto's nog van mij tegoed :p zal er hier ook een paar plaatsen... een paar zijn alleen lachen voor romy... die heeft daar dezelfde soort humor is geloof ik he angela :p

maar was echt wel een mooie dag (met leuke foto's)

vond het een super dag ook leuk om oude bekenden weer eens te zien... hoop dat hun met de haffies aankomend weekeind op de nationale het goed doen... maar dat zal wel net als romy Tong uitsteken maar goed zal starks eens na de foto's kijken of ik ze erop krijg....

en angela Koe Vork vandaag is rood Vork Koe de kleur van zijn............... hahahahahah

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:37

Graag vanaf hier weer ontopic. Ruzie kan via pb uitgevochten worden of buiten Bokt.

Verziek het topic dus niet.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:56

en hier wat foto's van alles wat.....

Afbeelding

marleen jij bedoelt waarschijnlijk deze Haha! Vingers aflikken Vingers aflikken

Afbeelding

paar ponny's op rijtje

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PNQ36FTW

http://www.mijnalbum.nl/Foto=T7AMRITO

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SSAUOVW8

http://www.mijnalbum.nl/Foto=AKHQTS4P

als ik het goed zeg marisca van jos lazeroms....

http://www.mijnalbum.nl/Foto=8HI6UGXH

super lief 2 span Clown

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PR688RAF

http://www.mijnalbum.nl/Foto=Y6VPT7VT

dit was heeel erg leuk om te zien alleen jammer van al die ringetjes en stiekjes....

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3NGWJTU8

shette cross was zo lief om te zien...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RWY8SOVC

Ach gut

http://www.mijnalbum.nl/Foto=T8JAA7CM

oke heb er veeeeeeel meer ook van alle friezen wie wil roept maar en ik plaats ze er wel bij heb ook meer haffies maar geloof dat dit al een flinke rij is.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-06 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:58

o0eefje0o schreef:
was help edit Tong uitsteken

leuke foto's jammer dat mijn broertje me stikkie had gejat en ik niks kon maken...

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:35

leuke foto's!
Het is inderdaad Loes met Marisca, deden ook mee in het 20-span, jos zat zelfs op de wagen.
de 8e foto is ruud van The Black Riders, reed ook mee in het 20-span

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 22:23

jha jos had ik wel gezien Tong uitsteken die is niet te missen Tong uitsteken als er haffies zijn is jos er ook Tong uitsteken ....wist alleen de naam van de merrie niet zeker....

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 22:29

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-06 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:15

Rudy reed idd als 5e in de span.

De oma van mijn Mando stond op de reservelijst. katja... wel jammer dat ze niet mee liep.

het was echt gaaf.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:37

wij waren nummer 11 Haha!
de telling was wel krom, nr 1 was het paard wat in de kar stond en nr 20 het voorpaard

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:21

Charos schreef:

gaat trouwens niet meer om een veulen..was ooit mijn veulen maar is geen veulen meer..

maar in elk geval...een ontopic vraag...gebeurd het dit jaar bij alle fokdagen dat er geen premies meer worden gegeven...vorig jaar in sint-oederode hadden ze volgens mij nog wel premies..
vind het wel jammer, dan zie je dus helemaal geen verschil meer in kwaliteit..

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:23

Mando schreef:

De oma van mijn Mando stond op de reservelijst. katja... wel jammer dat ze niet mee liep.

het was echt gaaf.

kon je je paard opgeven dan voor dat 20-span?? aangezien er een reservelijst is? of was dat alleen voor als er paarden uit zouden vallen?

oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:11

Amoreno schreef:
Charos schreef:

gaat trouwens niet meer om een veulen..was ooit mijn veulen maar is geen veulen meer..

maar in elk geval...een ontopic vraag...gebeurd het dit jaar bij alle fokdagen dat er geen premies meer worden gegeven...vorig jaar in sint-oederode hadden ze volgens mij nog wel premies..
vind het wel jammer, dan zie je dus helemaal geen verschil meer in kwaliteit..

op de fokdag van haps worden ook gewoon nog premies gegeven Knipoog
de fokdag is op 9 september kijk maar eens op www.fokpaardendaghaps.tk
gr

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:08

bij fokdag etten-leur is op de jaarvergadering 2005 besloten geen premie's meer toe te kennen,

wel is er door de leden toen gevraagd om minimaal 1 kernjurylid mee te laten keuren om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de kwaliteit van de haflingers, tegenover een centrale keuring.

het plan ligt er om 1 x in de 5 jaar een open fokdag te organisren (internationaal) en dan wel een premiekeuring te houden zoals met t 100 jarig bestaan.

@ oma dat weet je vast nog wel!

je ziet wel op veel fokdagen dat het aantal inschrijvingen terug loopt. zo ook in etten-leur.
jammer genoeg...

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:34

Amoreno schreef:
Mando schreef:

het was echt gaaf.

kon je je paard opgeven dan voor dat 20-span?? aangezien er een reservelijst is? of was dat alleen voor als er paarden uit zouden vallen?

nee je kon ze niet opgeven, wij zijn gevraagd om mee te doen.