Gribaldi moeilijk bloed ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: Gribaldi moeilijk bloed ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:35

licorne schreef:
We hadden er ook eentje op stal die tot z'n 6e hengst geweest is, omdat we bang waren dat als we hem castreerden, de uitstraling er helemaal vanaf zou gaan, want 't was een doetje.

Wovaldi is PRECIES zoo (tenminste nu nog..) Hij is nu 3 jaar, maar echt een watje.. Ik weet niet hoe die straks terug komt uit het hengstenbos viewtopic.php?f=53&t=623553&e=0 ... maarre hij mag van mij hengst blijven, als ie zo door gaat haha

Weet niet of dat aan Gribaldi ligt hoor Haha!

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:40

Ik hoor vaak enge verhalen over Gribaldi's en ken er zelf ook een paar. Ik ben bang voor veel paarden maar dezen die ik ken jagen me geen angst aan, superlieve dieren! En ze zijn ook nog erg mooi.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:09

ik pik de gribjes er altijd zo uit op wedstrijd(kwa uiterlijk dan he)... heel apart is dat Bloos

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:22

Ben er vandaag weer eentje tegengekomen, een hele lieve ruin van een jaar of 5, beetje klein net als de moeder van Grib maar wat een lief beest, zou hem zo wel willen hebben maar ik heb de pegels niet, jammer.

haantje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:37

Hoi
Ik heb mijn Gribaldi gekocht toen hij 2.5 jaar was .
Hij is nu 6 jaar ik heb hem zelf ingereden.
Toen ik hem kocht zei iedreeen oh jee wat heb jij nou gekocht !!!
Nou het is een SUPER braaf en eerlijk paard.
Wil graag voor je werken maar is niet eenvoudig en er zuinig op zich zelf dus je moet er wel wat voor doen.
Het is een groot paard 178 dus rustig aangedaan in het begin.
Maar ik vind het toppers !!!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 07:16

Qua uiterlijk haal je ze er zo uit ja, dat klopt wel! Het zijn meestal wel plaatjes vind ik, en in de omgang ben ik er nog niet eentje tegengekomen die niet lief was. Pas als ze echt aan 't werk moeten..... Keurmeester Cor Loeffen heeft voor de werklust van de meeste Grib's geen goed woord over!!
Overigens is Painted Black van Anky ook een Gribaldi..... Bepaald geen paard voor 'n welwillende amateur, maar iig in de omgang een superfijn blij paard (heb ik van horen zeggen van degene die hem tot z'n 5 jaar heeft gereden, aangezien ik daar werk), en een supertoptalent voor wie het eruit kan rijden!
Overigens heb ik dit voorjaar 2 jonge Painted Blacks zadelmak gemaakt, en dat zijn ook fantastische paarden......voor wie ermee om kan gaan.....
Ach, wij hebben ook een Jazz x Blancrivage op stal waarvan iedereen zij "Wat heb je NU toch gekocht, daar kun je NOOIT op rijden" en dat is wel zo'n onvoorstelbaar geweldig beest.... It all depends....
Greetz
Licorne

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:34

De Grib. bij mij op stal laat zich wel super bewerken,ook als het moeilijk word,hij blijft aanpakken.Maar je moet hem wel consequent rijden en vooral actief houden achter want dat is een zwak punt. Ik denk als je ze niet actief genoeg houd{geld voor ieder paard} dan kun je er op een gegeven moment niks meer mee.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:39

klopt idd, die van mij blijft ook gaan maar idd wel consequent zijn.. en achter.. ja dat is bij meer gribjes het geval dacht ik.

achter erg goed actief houden.. want ze willen snel achter vergeten.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:37

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:21

En hoe lijkt het als ze werken moeten?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:28

in het algemeen of die van dyyy?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:56

Bij ons op stal
Citaat:
staan
2 Gribaldi's.

Staan=geen werken

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:24

Ik heb zelf 2 nakomelingen van Gribaldi gereden., Ik vind het werkwillige paarden, maar ook vind dat je er wel mee om moet kunnen gaan want kunnen toch hete beesjes zijn die toch proberen om hun eigen wil te hebben.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:47

Gisteren voor de 2e keer mijn 4-jarige Gribaldi gereden. De 1e keer was alweer 2 maanden geleden en t oen heb ik alleen maar gestapt. Ik ben absoluut geen held op jonge paarden en dus heb ik gisteren onder begeleiding van een vriendin (ieniemienie, Bokt) Veraine gereden.
Ze was echt zoooo braaf. Echt een geweldig gevoel.
Ik heb haar zelf gefokt en ze heeft nu bijna 1,5 jaar ergens anders op stal gestaan. Die gozer heeft haar tot aan woensdag gereden. Donderdag is ze naar huis gekomen en dus heb ik haar gisteren voor het eerst thuis gereden.
Ze was zo braaf, dat ik me er echt geweldig op voelde. Ze reageerd super op het been, maar nog wat zoekende naar de juiste aanleuning.
Hier wat stand foto's van haar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:27

Knavia schreef:
Gribaldi heeft als bijnaam Griezelbaldi, dat zegt toch al wat...

Ik heb geen ervaring met karakters maar vind wel dat Gribaldi niet met elke merrie te combineren is. Hij werkt niet verbeterend op het beenwerk en de bovenlijn, dus bij een mindere merrie krijg je al gauw een kromme bok. Ook weet ik via-via dat er nogal eens een OCD-tje te vinden is. Maar goed, dat heb je wel met meer hengsten.

Rare mening voor iemand die er zelf geen ervaring mee heeft....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:39

*LOL*
sorry voor mij geen 'griezelbaldi' mijne is een schat van een beest, weet niet hoe grib zelf is, heb hem nog niet op stal in het echt gezien Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:43

Suzanne F. schreef:
Ach moeilijk... voor een onervaren ruiter kan dat misschien zo zijn.
Ik zou mijn Gribaldi liever nuchter, eigenwijs, ondeugend en dominant noemen.
Hoewel ik ook wel hetere Gribaldi´s ken die heel rillig zijn.

Ze hebben ook allemaal nog een moeder he?

Zo kan ik onze gribaldi ook wel berschrijven Ja
Hoewel het dominante sinds zijn castratie een stuk minder is geworden Lachen

sammie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:07

heey haloOww....ik zelf heb ook een gribaldi en als die aan het werk moet doet die het wel maar als hij het moeilijk vind dan gaat die staken of als hij wat engst vind doet hij dat die van julie niet???want ze zeggen dat gribaldi's snel staken....... gr jamy

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:02

Toen ik op stal kwam vertellen dat ik een Grib x Sultan had gekocht rolden bij sommigen de ogen uit de kassen. Ik zou gek zijn, zo'n lastige afstamming.
Nou zit ik er nog niet op, maar ik kan niets anders zeggen dat dit één van de braafste paarden is die ik ken. Ik noem hem altijd een oude geest, het is net of hij heel wijs is.
Hij is verschrikkelijk nuchter, bijna op het naieve af met mensen, alleen wel rillerig op zijn lijf. Ik kan er werkelijk van alles mee, maar hij kan enorm schrikken als iemand anders hem plotseling aanraakt.
De verwachting is alleen dat hij verschrikkelijk lui wordt onder het zadel, hij is nu al liever lui dan moe. Maar ja dat moeten we nog minimaal een jaar afwachten, dan bericht ik wel verder Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:23

Gribaldi´s zijn super braaf in de omgang en onder het zadel zolang het gaat zoals zij dat willen, dus als ze kunnen lopen zoals ze dat zelf zonder al teveel moeite kunnen doen. Vaak gaat dit best lang goed omdat de meeste ruiters B en L rijden met hun Gribje, er veel mee knuffelen en er zo lol aan beleven.
De problemen komen zodra je ze echt gaat sluiten en aan hun lijf gaat zitten, gaat schakelen zodat ze echt aan elkaar moeten komen en ze goed gaat bewerken. de meesten lopen graag van zichzelf iets lang en uit elkaar wat in de B en L totaal geen probleem oplevert. Dan blijken de Gribjes vaak ineens zo heel erg braaf en lief niet meer. Echt staken heb ik nog niet gezien bij Gribaldi´s maar wel veel ondeugende geintjes uithalen. Velen zijn dan echt zo braaf en fijn te rijden niet meer.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:35

Ja dat is zo dat heb ik met de mijne ook wel al gemerkt, als ze echt aan het werk moet en idd je gaat er echt mee bezig, dan is ze het er totaal niet mee eens, en duurt het ook wel een flink poosje voor ze toegeeft...

(totaal wat anders) toen we haar bij het paard uit het land hielden waar ze van begin af aan zowat samen mee had gestaan, daar dus bij weg hielden en in het landje ernaast zette met nog 2 andere paarden.. ze is wel 2 week lang, langs het draad gerend.... ze wou alleen maar naar dat paard toe, en dan zit er 2 M pad tussen de weides....

dus die geeft ook totaal niet snel op.

nouja we zullen wel zien, ik denk dat het tegen die tijd ook eraan ligt hoever de ruiter is, of die het aan kan en kan doorpakken als ze gaan klieren. Lachen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:18

arie53 schreef:

Die van mij is daar erg lui in Clown (net zoals het baasje Haha! )

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:49

cobiie schreef:

Ok, hij wordt liever niet te moe Haha! maar in die van jou zit ook niet het kleinste beetje gemenigheid, die is wel zo zoet, wat je ook van hem vraagt Pling (En hij is ook nog eens bloedmooi Cool )

Ook de mijne is zo zachtaardig, echt een schat van een beest Ja

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:39

arie53 schreef:

ik heb echt een werkgribaldipaard!!! hij gaat er echt helemaal voor, een topkarakter!!!!!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:28

Sjuimpje schreef:
cobiie schreef:

Ok, hij wordt liever niet te moe Haha! maar in die van jou zit ook niet het kleinste beetje gemenigheid, die is wel zo zoet, wat je ook van hem vraagt Pling (En hij is ook nog eens bloedmooi Cool )

Ook de mijne is zo zachtaardig, echt een schat van een beest Ja

Nee, mijn zwartje is totaal niet gemeen. De grootste beginner kan erop stuiteren zonder dat hij ook maar een pas verkeerd zet. Clown En een leuke bijkomstigheid, hij is de knapste van stal. Cool Haha!