Turbo-magic gecastreerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re: Turbo-magic gecastreerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:26

Niks... Daar is al een hele discussie over geweest, that's all...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:28

Pipo schreef:
Overigens vind ik wel, dat als Turbo op wacht is gezet, dat Trento helemaal op wacht had moeten worden gezet!

Nou, dan toont dit wel aan dat Kwpn soms lukraak lijkt te beslissen en vergissingen begaat. En met Turbo hebben ze naar mijn mening een vergissing begaan.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:29

Misschien kan Tom19 ons de precieze aanleiding geven tot turbo's castratie?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:43

Komt hij ooit nog wel eens hier? Ik zou zijn mening graag willen horen.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:44

Desiree schreef:
Komt hij ooit nog wel eens hier? Ik zou zijn mening graag willen horen.

Jawel... hij is regelmatig online alleen hij post niets meer...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:03

Mooi balen dan dat de zoekfunctie nog altijd is uitgeschakeld. Anders kon ik hem attenderen op dit topic.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:07

Desiree schreef:
Mooi balen dan dat de zoekfunctie nog altijd is uitgeschakeld. Anders kon ik hem attenderen op dit topic.

Nou ik heb z'n profiel voor je opgezocht... a.u.b.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=8723

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:16

Bedankt, hopen dat hij reageert.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:04

Tjah, aan de ene kant jammer dat het nu definitief gebeurd is met zijn fok-cariére, maar als dit zijn prestaties in de sport (die al niet beroerd zijn) ten goede komt, dan vind ik het prima! Ik ben zeer tevreden met mijn hele chique en elegante afstammeling van Turbo uit een hannoveraanse moeder van Airport en ik heb geen moment spijt gehad van onze beslissing!
Ik heb inderdaad ook een aantal wat 'gewonere' typjes gezien van Turbo. In mijn ogen niet zo'n groot probleem, mits de karakters goed blijken te zijn. Volgens mij worden het fijne sportpaarden, net als pa.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:30

Nou ik ben ook nog superblij met mijn TurboMagic jaarling een mooie zwarte en erg goed lopen... en ik vind het wel jammer dat Turbo gecastereerd is, Verdrietig maar snap de eigenaren ook wel.. En Tommie doet het super met hem en gaat nu vast nog beter presteren nu hij man af is Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:50

ik vind t jammer van de hengst. Was erg gecharmeerd van hem. Die 2 jarige van desiree ziet er ook super uit!! Dat is echt een knapperd!!

Balen voor Turbo, maar wel fijn dat ie nu gewoon volledig de sport inkan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:16

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:46

desiree, wat voor merrie zat er bij jouw ook alweer achter??

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:41

Afbeelding
Deze foto is van vorig jaar en het is een Turbo Magic x Nurprimus... en het is een hengst, nu staat hij in de hengstenwei.. Haha!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:46

Ziet er leuk uit, mooi gebouwd! Dat vind ik ook van die andere 2 jarige. Dat is ook een charmant paardje. Ik vind het ook super jammer dat turbo is gecastreerd want anders zouden wij hem op mijn paard hebben gezet.
Dus super jammer.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:22

ik vind het ook super jammer.. maar ik snap het ook wel want ik had em dit jaar op het nk gezien.. en hij was de hele tijd aan het gillen.. en dat lijkt me ook niet zo fijn rijden voor tommie..

en die ene keuring van de eerste veulens van turbo vond ik dat daar hele slecht veulens rond liepen.. waaren er maar enkelen die k mooi vond.. en ik heb hier op bokt, nog honderden mooiere veulens van hem gezien.. dus eigenlijk zegt die keuring helemaal niets..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:28

Die keuring zegt wel wat... Omdat er bij 1 hengst nu zo iets iets gebeurt hoef je niet heel de boel over 1 kam te scheren. De veulens voor zo'n keuring worden blind getrokken, een gedeelte kan uitgekozen worden door de eigenaar. Zo krijg je een mooi groepje 'willekeur' en groepje 'uitgezocht'. Deze worden bekeken, onderzocht en vergeleken.
Op bokt honderden veulens gezien van Turbo Magic?? Lijkt mij zeer sterk, want zoveel heeft hij er niet eens gedekt.

Afstammelingen 2004 (september; veulens)
Turbo Magic toonde van onvoldoende tot voldoende ontwikkelde veulens. De veulens zijn beknopt van type.
Het hoofd is sprekend. De nek is voldoende van lengte. De hals is voldoende van lengte, voldoende van vorm maar komt vaak diep uit de borst. De schoft is voldoende ontwikkeld. De schouder is voldoende van ligging en lengte. De rug is vaak gezonken. De lendenen zijn goed bespierd, een enkele maal wat strak. De croupe is zowel qua lengte als ligging wisselend. De broekspier moet verder doorlopen. Het voorbeen is voldoende van lengte en vaak ingesnoerd. De stand van het achterbeen is overwegend lang en klein gehoekt. De kootstand varieert van steil tot week. Het fundament is teer en zou in een aantal gevallen correcter afgewerkt moeten zijn.
De stap is zuiver, matig van ruimte en souplesse. In draf bewegen de veulens met te weinig zelfhouding en lichaamsgebruik. De veulens van Turbo Magic galopperen moeilijk aan en hebben daarin weinig balans.

Kort samengevat: Een collectie veulens die onvoldoende tot voldoende ontwikkeld zijn. De stap mist ruimte en souplesse. In draf zijn de veulens lichtvoetig maar missen zelfhouding. De veulens zouden in galop meer balans moeten hebben.

Getoond zijn tien geprikte en drie door de eigenaar geselecteerde veulens. De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was doorgaans matig.
Getoond: 13 veulens uit 44 in 2003 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig 5; voldoende 6; ruim voldoende 7; goed 8.

Wachthengst 2004 (september; veulens)
Naar aanleiding van de afstammelingenrapportage (veulens) wordt Turbo Magic op wacht gezet.
Turbo Magic heeft in 2003 44 merries gedekt. Er werden 13 veulens getoond. De hengst lijkt qua ontwikkeling, beweging en model niet te verbeteren bij doorgaans matige merries. Om deze reden acht de commissie het gewenst de hengst op wacht te zetten en de verdere ontwikkeling van de hengst en zijn nakomelingen af te wachten.

mariekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:31

Ik heb er een hele mooie jaarling van en ik ben er blij mee ze groeit goed en heeft een fijn karakter en dat is in mijn ogen toch ook wel heel belangrijk. Jammer van de hengst maar opzich ieder die er nu een heeft heeft een bijzondere want er zijn er niet veel van toch???

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:39

Wij hebben een Turbo Magic x Gribaldi aangeboden gekregen (predikaatrijke merriestam), is het nog wel de moeite om met zo'n merrie van zo'n hengst naar een keuring te gaan of er mee te gaan fokken ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:04

Dat ligt aan het paard die je in handen hebt. Ik ben niet weg van gribaldi, maar veel mensen kwijlen eroverheen. Met een beetje goede (bekende) merriestam kun je er best mee fokken. Keuring zou ik z-w-z (bb) doen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:11

Sammie schreef:
Met een beetje goede (bekende) merriestam kun je er best mee fokken. Keuring zou ik z-w-z (bb) doen.

wat bedoel je met z-w-z (bb)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:14

zowieso Knipoog

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:17

hahaha oke dan niets moeilijks engs dus

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:44

ineke_ schreef:
Wij hebben een Turbo Magic x Gribaldi aangeboden gekregen (predikaatrijke merriestam), is het nog wel de moeite om met zo'n merrie van zo'n hengst naar een keuring te gaan of er mee te gaan fokken ?

Daar stond laatst een stuk over in In de Strenge (het KWPN blad dus voor degenen die het niet kennen) omdat veel mensen zich dit afvragen en het is absoluut de moeite waard om gewoon met je merrie naar de keuring te gaan, als ze goed is is ze goed en daar kan dan gewoon niemand omheen en ze zijn juist blij om fijne nakomelingen van een afgekeurde of gecastreerde hengst te zien omdat het dan ook redelijk uniek spul weer is.

Allicht wordt er wel eerder een kantekening bij gezet omdat het om een op wacht gezette ruin gaat, maar goed is goed, punt uit, dat zien hun ook wel!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 01:00

Desire schreef:
ineke_ schreef:

Daar stond laatst een stuk over in In de Strenge (het KWPN blad dus voor degenen die het niet kennen) omdat veel mensen zich dit afvragen en het is absoluut de moeite waard om gewoon met je merrie naar de keuring te gaan, als ze goed is is ze goed en daar kan dan gewoon niemand omheen en ze zijn juist blij om fijne nakomelingen van een afgekeurde of gecastreerde hengst te zien omdat het dan ook redelijk uniek spul weer is.

Allicht wordt er wel eerder een kantekening bij gezet omdat het om een op wacht gezette ruin gaat, maar goed is goed, punt uit, dat zien hun ook wel!

In de Strengen heeft mijn moeder opgezegd Huilen maar ga m binnenkort zelf maar weer nemen, wil toch wel op de hoogte blijven van alles.

Dus het is wel de moeite waard om nog eens naar die merrie te gaan kijken.