Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Michelle schreef:@fjordina: weet je dat prikkeldraad + stroom niet eens mager schijnt een nieuwe wet voor te zijn.

De ene Shet gaat er nu niet meer onder door, het veulen doet het nog
en de andere Shet wil wel en probeert het ook maar het lukt gewoon niet
Dus ik doe voorlopig in ieder geval geen draad meer, ze gaan er toch wel onder door hoeveel stroom er nou op staat of niet

Dit is het draad:
superwoman schreef:fjordnina schreef:Uhm, achter 3 draden prikkeldraad een stroomdraad met zoveel volt als ook voor koeien gebruikt wordt en een hermetisch afgesloten hek met boven de scharnieren 2 kromgeslagen spijkers, ja dan willen ze er wel in blijven, al heeft 1 het vandaag toch geprobeerd. Die loopt hier ook pas sinds gisteren dus hij komt er snel genoeg weer achter
hier kan ik zo boos om worden![]()
De jaarling gaat bij mij onder de planken van de bak door. Ze moet wel iets bukken nu, maar dat maakt haar niet uit![]()
Achter het stroomdraadje van de wei blijft ze wel staan, maar er moet stroom op staan
fjordnina schreef:
Waarom zou je hier kwaad om worden? Er staat al 45 jaar prikkeldraad omheen (wel goed bijgehouden natuurlijk), maar is het dan verstandiger om maar een glad draad er neer te hangen met stroom erop en ze vervolgens met zijn 5en op de provinciale weg te zien denderen? Want dat is wat er dan gebeurt hier. En nee, ze hebben het beslist niet slecht. Bovendien hebben wij weinig trek om iedere dag pony's te gaan lopen vangen terwijl een goede omheining dat kan voorkomen.
Omdat er ook koeien worden geweid, staat er het aantal volt op wat die beesten nodig hebben. Als het alleen voor de shetten was, was het misschien wel wat minder geweest, maar ook van een beetje meer stroom krijgen ze niks.

..karoliena schreef:De mijne staan keurig achter 9 volt, hihi
fjordnina schreef:Waarom zou je hier kwaad om worden? Er staat al 45 jaar prikkeldraad omheen (wel goed bijgehouden natuurlijk), maar is het dan verstandiger om maar een glad draad er neer te hangen met stroom erop en ze vervolgens met zijn 5en op de provinciale weg te zien denderen? Want dat is wat er dan gebeurt hier. En nee, ze hebben het beslist niet slecht. Bovendien hebben wij weinig trek om iedere dag pony's te gaan lopen vangen terwijl een goede omheining dat kan voorkomen.
Omdat er ook koeien worden geweid, staat er het aantal volt op wat die beesten nodig hebben. Als het alleen voor de shetten was, was het misschien wel wat minder geweest, maar ook van een beetje meer stroom krijgen ze niks.
superwoman schreef:fjordnina schreef:Waarom zou je hier kwaad om worden? Er staat al 45 jaar prikkeldraad omheen (wel goed bijgehouden natuurlijk), maar is het dan verstandiger om maar een glad draad er neer te hangen met stroom erop en ze vervolgens met zijn 5en op de provinciale weg te zien denderen? Want dat is wat er dan gebeurt hier. En nee, ze hebben het beslist niet slecht. Bovendien hebben wij weinig trek om iedere dag pony's te gaan lopen vangen terwijl een goede omheining dat kan voorkomen.
prikkeldraad is gewoon gevaarlijk, ook voor andere dieren! (bijv vleermuis)
Ik zou eerder een hek neerzetten dan prikkeldraad om te voorkomen dat ze door de omheining gaan...
Het is gewoon kl*te spul dat prikkeldraad!

karoliena schreef:Ik heb 9 volt en 120 ampere
Ik wil er niet over doorzanikken maar ik heb nog even gekeken naar m'n stroomtester en hij geeft toch echt 4000 of 5000 volt aan. Dan lijkt me 9 volt wel erg weinig.karoliena schreef:Ja ik heb gewoon een kastje en batterij. Maar het is meer dan genoeg zelfs met wintervacht
Citaat:Heb je ook al bedacht wat dat kost? Ze leren snel genoeg dat ze bij het draad weg moeten blijven.
Sorry, maar ik ga geen rekening houden met vleermuizen etc. Bij ons lopen reeen konijnen hazen fazanten ooievaars waterhoentjes eenden en nog veel meer aan wild, maar ik vertik het om daarvoor een dure omheining neer te gaan zetten.
Haar pootje was niet meer te redden en durf niet an de pijn te denken die ze heeft gehad
Narco schreef:karoliena schreef:Ik heb 9 volt en 120 ampere
![]()
Ik wil er niet over doorzanikken maar ik heb nog even gekeken naar m'n stroomtester en hij geeft toch echt 4000 of 5000 volt aan. Dan lijkt me 9 volt wel erg weinig.
Misschien toch weer een ander apparaat?!
Narco schreef:![]()
Ik wil er niet over doorzanikken maar ik heb nog even gekeken naar m'n stroomtester en hij geeft toch echt 4000 of 5000 volt aan. Dan lijkt me 9 volt wel erg weinig.
Misschien toch weer een ander apparaat?!