Blijft jou shet achter een draadje of ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle

Re: Blijft jou shet achter een draadje of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:36

ja ik heb er ook alleen maar wat van gehoord hoor, het schijnt hier in nederland ook te komen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:11

Michelle schreef:
@fjordina: weet je dat prikkeldraad + stroom niet eens mag Knipoog er schijnt een nieuwe wet voor te zijn.

Volgens mij mag het voor koeien nog wel, maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.

Een man bij mij uit de buurt die heeft zijn stukje land afgezet met prikkeldraad. het prikkeldraad zat niet helemaal strak, toen is dus 1 van zijn paarden daarin verstrikt geraakt. Dat paard is ter plekke afgemaakt. Hij was helemaal in paniek, en trok zijn been steeds strakker in het draad.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:14

daarom geen prikkeldraad Knipoog

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:21

zonder stroom kruipt hij er tussen
met stroom springt hij erover (als hij schrikt) maar ik wil het niet hoger hangen want dan kan ik er niet meer gewoon over stappen Lachen

maar nu staat er rond de hele tuin een bekaert afsluiting van 2m hoog dus dat houdt hem wel tegen Haha!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:19

Wij hebben een hele poos draad gehad. Doe ik dus voorlopig even niet meer Lachen
In het grote land maakt het niet zo veel uit, maar er staat hier een echte dikkerd, en die loopt gewoon zo onder het draad door, draad verrot dus. Nu heb ik een handige broer en die heeft er een houten hek van gemaakt met stroom draadjes er tussen Lachen De ene Shet gaat er nu niet meer onder door, het veulen doet het nog Clown en de andere Shet wil wel en probeert het ook maar het lukt gewoon niet Lachen Dus ik doe voorlopig in ieder geval geen draad meer, ze gaan er toch wel onder door hoeveel stroom er nou op staat of niet Knipoog

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:09

Die van mij blijven netjes achter 2 draadjes Haha!

En als de stroom eraf is... dán wil ronnie dr nog wel eens onderdoor
glippen. Maar brunny blijft zelfs achter 1 draadje zonder stroom staan.

Braaf zijn ze he Tong uitsteken Dit is het draad:
Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:42

Mijn niet stroom of niet hij gaat erdoor sukkel...
En mijn hengst blijft er achter wat ik eerder andersom had verwacht.. Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:11

superwoman schreef:
fjordnina schreef:
Uhm, achter 3 draden prikkeldraad een stroomdraad met zoveel volt als ook voor koeien gebruikt wordt en een hermetisch afgesloten hek met boven de scharnieren 2 kromgeslagen spijkers, ja dan willen ze er wel in blijven, al heeft 1 het vandaag toch geprobeerd. Die loopt hier ook pas sinds gisteren dus hij komt er snel genoeg weer achter Knipoog

hier kan ik zo boos om worden Stoom uit je oren

De jaarling gaat bij mij onder de planken van de bak door. Ze moet wel iets bukken nu, maar dat maakt haar niet uit Koe
Achter het stroomdraadje van de wei blijft ze wel staan, maar er moet stroom op staan

Waarom zou je hier kwaad om worden? Er staat al 45 jaar prikkeldraad omheen (wel goed bijgehouden natuurlijk), maar is het dan verstandiger om maar een glad draad er neer te hangen met stroom erop en ze vervolgens met zijn 5en op de provinciale weg te zien denderen? Want dat is wat er dan gebeurt hier. En nee, ze hebben het beslist niet slecht. Bovendien hebben wij weinig trek om iedere dag pony's te gaan lopen vangen terwijl een goede omheining dat kan voorkomen.

Omdat er ook koeien worden geweid, staat er het aantal volt op wat die beesten nodig hebben. Als het alleen voor de shetten was, was het misschien wel wat minder geweest, maar ook van een beetje meer stroom krijgen ze niks.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:38

fjordnina schreef:

Waarom zou je hier kwaad om worden? Er staat al 45 jaar prikkeldraad omheen (wel goed bijgehouden natuurlijk), maar is het dan verstandiger om maar een glad draad er neer te hangen met stroom erop en ze vervolgens met zijn 5en op de provinciale weg te zien denderen? Want dat is wat er dan gebeurt hier. En nee, ze hebben het beslist niet slecht. Bovendien hebben wij weinig trek om iedere dag pony's te gaan lopen vangen terwijl een goede omheining dat kan voorkomen.

Omdat er ook koeien worden geweid, staat er het aantal volt op wat die beesten nodig hebben. Als het alleen voor de shetten was, was het misschien wel wat minder geweest, maar ook van een beetje meer stroom krijgen ze niks.

En om hoeveel volt gaat dat dan bij koeien? Mijn paardjes staan achter 4000 volt!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:47

Gisternacht werden we opgebeld met de mededeling dat Keetje vrolijk over de weg wandelde. Nee, ze blijft er dus neit achter.
En het zijn 3 brede stroomdraden waar ze achter stond.
Ze gaat ook al onder het gaas door. Scheve mond

*zucht* Die shetmormels ook.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:54

tja de bijnamen zijn niet voor niets sh*tlanders Nagelbijten / Gniffelen..

die van mij blijft nu redelijk staan zonder stroom, maar er zijn zelfs tijden dat hij gewoon tussen 2 stroomdraden door springt, krijgt een schok en loopt vrolijjk door. *zucht*
Laatst bijgewerkt door xLaus_ op 09-07-06 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:02

De mijne staan keurig achter 9 volt, hihi

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:32

karoliena schreef:
De mijne staan keurig achter 9 volt, hihi

Huh??? 9 volt, hoe kan dat als die van mij achter 4000 staan? Of ben ik nou in de war?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:39

Ik heb 9 volt en 120 ampere

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:59

fjordnina schreef:

prikkeldraad is gewoon gevaarlijk, ook voor andere dieren! (bijv vleermuis)
Ik zou eerder een hek neerzetten dan prikkeldraad om te voorkomen dat ze door de omheining gaan...
Het is gewoon kl*te spul dat prikkeldraad!

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:19

mijn verzorgshetlander blijft achter bijna geen enkel hek zolang er geen stroom op staat.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:23

superwoman schreef:
fjordnina schreef:

prikkeldraad is gewoon gevaarlijk, ook voor andere dieren! (bijv vleermuis)
Ik zou eerder een hek neerzetten dan prikkeldraad om te voorkomen dat ze door de omheining gaan...
Het is gewoon kl*te spul dat prikkeldraad!

Heb je ook al bedacht wat dat kost? Ze leren snel genoeg dat ze bij het draad weg moeten blijven.
Sorry, maar ik ga geen rekening houden met vleermuizen etc. Bij ons lopen reeen konijnen hazen fazanten ooievaars waterhoentjes eenden en nog veel meer aan wild, maar ik vertik het om daarvoor een dure omheining neer te gaan zetten.

@ Narco: Ik weet niet precies hoeveel volt erop staat, het is in ieder geval genoeg kan ik uit eigen ervaring melden Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:37

Wij hebben een stroom apparaat in de schuur hangen wat voor paarden, koeien, schapen enz gebruikt kan worden. Meestal zijn het gewoon dezelfde apparaten voor koeien en paarden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:05

karoliena schreef:

Haha! Haha! Ik wil er niet over doorzanikken maar ik heb nog even gekeken naar m'n stroomtester en hij geeft toch echt 4000 of 5000 volt aan. Dan lijkt me 9 volt wel erg weinig.
Misschien toch weer een ander apparaat?!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:15

Ja ik heb gewoon een kastje en batterij. Maar het is meer dan genoeg zelfs met wintervacht

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:16

karoliena schreef:
Ja ik heb gewoon een kastje en batterij. Maar het is meer dan genoeg zelfs met wintervacht

O, dan is de batterij waarschijnlijk het verschil want mijn apparaat werkt op het lichtnet Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:19

Ja daar zit vele minder volt op natuurlijk. Maar het is wel een heel stuk goedkoper.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:47

Citaat:
Heb je ook al bedacht wat dat kost? Ze leren snel genoeg dat ze bij het draad weg moeten blijven.
Sorry, maar ik ga geen rekening houden met vleermuizen etc. Bij ons lopen reeen konijnen hazen fazanten ooievaars waterhoentjes eenden en nog veel meer aan wild, maar ik vertik het om daarvoor een dure omheining neer te gaan zetten.

Daar word ik dus boos om.....
Het leed wat dat prikkeldraad kan veroorzaken Verdrietig

Ik heb vorige week mijn poes der pootje uit een mollenklem moeten halen.
Buurman verderop had die in de slootkant neergezet om ratten te vangen..... omdat de rattenval te duur was, heeft hij het zo gedaan.... Boos! Haar pootje was niet meer te redden en durf niet an de pijn te denken die ze heeft gehad Huilen
Mijn poes loopt nu op 3 pootjes.... Gelukkig heb ik haar nog op tijd gevonden..... anders had ze een pijnlijke dood gehad, zeker met dit warme weer.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:19

Narco schreef:
karoliena schreef:

Haha! Haha! Ik wil er niet over doorzanikken maar ik heb nog even gekeken naar m'n stroomtester en hij geeft toch echt 4000 of 5000 volt aan. Dan lijkt me 9 volt wel erg weinig.

Wahahha als je 4000 volt aanraakt.. dan ben je opslag DOOD
je bedoel vast miniampere.. Dat kan wel..

Bij mij staat er ong. 12 volt op geloof ik.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:30

Narco schreef:

Wahahha als je 4000 volt aanraakt.. dan ben je opslag DOOD
je bedoel vast miniampere.. Dat kan wel..

Bij mij staat er ong. 12 volt op geloof ik.
[/quote]

Ik heb het stroomdraad al verschillende keren aangeraakt maar ik leef toch nog steeds hoor Haha!
Ik ga toch nog eens napluizen hoe het precies zit Knipoog