vorig jaar een hoop gezeur gehad hier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: vorig jaar een hoop gezeur gehad hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:55

Ja, maar die volle weilanden zijn allemaal net van mensen die IK niet ken en die maning hebben aan mij en mijn paarden. Vooral hier in de buurt. We willen wei kopen, huren, niets is mogelijk.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:21

ik ken het topic van vorig jaar me ook nog goed herinneren
en omdat dat de onstandigheden verre van ideaal waren waren kreeg je een hoop negatieve reacties
ik weet niet meer hoe ik gereageerd hebt, maar vast ook niet positief Tong uitsteken
bij deze gefeliciteerd met je gezonde veulen en gelukkig en dat de keuze om het geboren laten worden achteraf erg meegevallen is
hopelijk draait de moeder steeds meer bij
en als je het veulen elke dag in de handen hebt word ie hopelijk makker als zijn moeder

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 13:15

Ik weet ook niet meer wie hoe reageerde. Ik heb mogelijk iemand gevonden die WEnhyfar wil, ondanks haar nukken. En daar komt ze dan wel goed verzorgd te staan. Ik ben wel kieskeurig hoor, ik vraag niet veel geld voor haar, want sja, dat kan niet gezien de exceem. DAarom heb ik vorig jaar al besloten niet nog meer geld in haar te steken. Ze is toch een grote verliespost door het exceem. Ik moet haar voor veel minder verkopen dan dat ik voor haar betaald heb, en dan zullen we het maar niet meer hebben over de onderhoudskosten.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:22

hey gaaf joh!!! Ik zat er pas nog aan te denken hoe het met haar zou zijn. Ik vind het zoooo jammer dat de behandeling nou niet zo 100% is gegaan zoals we hadden gewild. De andere behandelde paarden doen het goed, op 1 na, die schuurt ook nog steeds, maar wel minder dan vorig jaar.
Leuk veulen hoor, en die vader, wat dood zonde dat die geen hengst meer is Boos!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:33

pa is vanmorgen bij je langsgekomen eb vond het een mooi veulen.
heb je nog wat weer gehoort van de mensen die zaterdag zijn wezen komen kijken na Wenhyfar?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:23

Zeg, zou je merrie niet ook toegangkelijker naar jou worden als ze ziet hoe goed het klikt met haar veulen en jou. Of misschien is ze een echt moederdier Haha!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:29

Wat lief, Ik denk dat karakter trekken grotendeels wel erfelijk zijn, maar je kan hem net zo mak maken als je zelf wil. maar zoals eigenwijs enzo blijft altijd wel erfelijk. Denk ik persoonlijk.

Maar wat heeft dat veulen een geweldig lief koppiej Haha!
Super:D:D
Veel plezier ermee!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:49

chantal1 schreef:
Zeg, zou je merrie niet ook toegangkelijker naar jou worden als ze ziet hoe goed het klikt met haar veulen en jou. Of misschien is ze een echt moederdier Haha!

Ze is wel opener geworden, haar ogen staan anders. Minder afgesloten. Toegankelijker is ze niet geworden naar mij. Maar ze reageert verbaasd als haar veulentje geniet van mijn aanrakingen. Ik hoop dat ze daar iets van leert.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:27

Gefeliciteerd met je gezonde veulen, en blij te horen dat moeder en veulen het goed doen. Ik zal hier wat opbouwende kritiek leveren: het is dus goed gegaan. Dat is een goeie zaak en daar kunnen we met ons allen blij om zijn en niet minder.

Toch heb ik niet de indruk dat je nog eens een tweejarige merrie bij een jaarling hengst in de wei gaat gooien, als ik me niet vergis. Al doende leert men, zou ik zeggen. Ik ben wel iets minder gelukkig met de titel van dit topic aangezien het wel heel erg weinig zegt Knipoog Omdat je BB bent, zijn er dan toch wel die het eventjes openen om te kijken waar dit nou over gaat (zoals ik dus).

Ik geloof dat er mensen zijn die abortus geopperd hebben, maar er zijn erbij die wat te ver gaan in hun enthousiasme. Voor de rest zou ik zeggen: hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 15:41

Er waren inderdaad mensen die vonden dat ik het veulen neit geboren moest laten worden. Dan was ik dit misgelopen. Dat zou vreselijk jammer zjn toch. Als ik gewild had, had ik deze merrie kunnen laten insemineren voor een zacht prijsje, net als mijn andere paarden. MAar omdat ze inderdaad pas 2 was, heb ik dat idee laten varen. MAar goed, zij dacht er anders over. EN ik wil ook geen merrie meer bij een jaarlinghengst in de wei hebben. Dat kan niet zonder gevolgen weet ik nu heel zeker. GEen eigenwijze boer die dat uit mijn hoofd praat ("oh, dat loopt wel los...." je kent dat wel.

Nu Paddy nog en vooral, de merrie van Ome Fons. Want DAT was toen een jaarling en ik zelf had er in haar geval de voorkeur aan gegeven om haar hengstig te spuiten. Want nu is ze in juni net pas 2 geworden en moet ze volgende maand al een veulen werpen. Ik hoop dat alles goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:53

Ik zal vorig jaar ook wel niet zo mild gereageerd hebben, mezelf kennende, maar iig gefeliciteerd met het veulen, ziet er leuk uit.

Ik vroeg me trouwens al af hoe het met die jaarling is afgelopen, kan goed dat ik vorig jaar heb gesuggereerd die merrie hengstig te spuiten, dat zou ik zelf gedaan hebben in zo'n geval.

Hoe kan er trouwens een maand tussen die van jou en die jaarling zitten, heeft ie er zolang bijgelopen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:16

VAnaf augustus is ze er bij gezet en toen moet het meteen gebeurd zijn. De jaarling hengstig spuiten had geen zin, zit ik me net te bedenken, want dan zou ze later alsnog weer bevrucht zijn. De hengst heeft hij namelijk pas afgelopen voorjaar laten castrerenen en dat had hij eigenlijk als jaarling al gedaan moeten hebben.

Zoals ik al zei, de jaarling moet nog steeds bevallen en ik hoop heel erg dat het goed afloopt. Ome Fons is er ook niet gerust op, maar dat komt niet omdat ze pas 2 is, maar omdat een merrie verderop van een dood veulen is bevallen en zelf ook dood is gegaan. Hij denkt dat het allemaal niets uit maakt. Ik hoop niet dat hij zijn ongelijk gaat ondervinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:17

Meestal gaat het juist bij die mensen goed.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:21

Balin Balan........... en de volgende................. Baloe !! Haha! Haha!

Het zijn 2 knapperds !!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:37

[***] schreef:
Meestal gaat het juist bij die mensen goed.

Dat is waar ja. Ik hoop dat het in dit geval ook zo zal zijn. HEt is een heel lief merrietje en ik heb er best zin in als ze een jaar of 4 is, om haar in te rijden.

Ludora schreef:
Balin Balan........... en de volgende................. Baloe !! Haha! Haha!

Het zijn 2 knapperds !!!

Zal even de namen toelichten. Deze namen komen uit "de nevelen van Avalon" van Marion Bradley. Balan en Balin zijn broers en men twijfelt er aan of ze een en dezelfde zijn, want men ziet ze nooit tegelijk. MAar ze hebben wel allebei een ander karakter. Ook de naam Wenhyfar komt uit dat boek. De keltische versie van de naam Guinevere (van koning ARthur) is Gwenhyfar. Maar dat jaar was de W aan de beurt, koud kunstje om de G weg te laten.

Ik wil de naam van het 3e veulen nog niet verraden maar die zal heel anders zijn. Meer in de ljn van Lacco Ameno, de vader van dat veulen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:05

die gaat kees heten, vast en zeker Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 20:16

ja DAAG! Nee, paarden zijn waardige dieren die mooie prominente namen verdienen. Wenhyfars eigenlijke naam is "wilco". Dat is toch iets verschrikkelijks! Iones heette eigenlijk INgel. Dat is limburgs voor Engel. Nou, dat was hij dus niet, meer een "bingel".

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:54

Tychon is Sjonnie, of Harrie of Henk, dus ja Kees kan toch ook Haha! Haha!

(die nieuwe shet van Pim heet Kees(je) Tong uitsteken )

Heb je al nieuwe foto's van Balin en Balan?

Wanneer komt die van Paddy ??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:01

Foto's van Balan maak ik de volgende week, met Balin wacht ik nog even tot hij wat ouder is. Hij is in ieder geval dat magere van een pasgeborene kwijt gelukkig. Paddy's veulen komt rond 11 juli. En Sjonnie kan echt niet hoor!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:10

Ziet er leuk uit desiree!! Ik vind het vosje leuker dan de bruine Haha!. Je merrie is zelfs voller en volwassener dan mijn Whitney!!! Whitney is gedenkt van sydney dus ik hoop volgend jaar ook een veulentje te hebben!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:06

Desiree schreef:
Die lui die vorig jaar zo'n grote bek opentrokken houden nu trouwens angstvallig stil.

Dat is altijd zo Bloos Vast omdat ze nu zeker weten dat ze geen gelijk hadden Haha!

Mooi veulen hoor, papa vind ik ook wel een spetter om eerlijk te zijn (lijkt voor een jaarling al vrij volwassen). Zo`n presentje zou ik ook wel willen Haha!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:09

Dan nog. Dat mensen commentaar hebben wil niet zeggen dat ze dachten dat er geen mooi veulen uit zou kunnen komen. Blijkbaar was er gewoon kritiek naar hoe dat veulen ontstaan is. In ieder geval fijn dat de TS er blij mee is. Leuke foto's in het andere topic!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 21:54

orionneke schreef:
Ziet er leuk uit desiree!! Ik vind het vosje leuker dan de bruine Haha!. Je merrie is zelfs voller en volwassener dan mijn Whitney!!! Whitney is gedenkt van sydney dus ik hoop volgend jaar ook een veulentje te hebben!

Qua namen passen ze perfect bij elkaar. Net Jut en jul. Als daar geen goed veulen uit komt! Staat Whitney bij www.paaardenfokken.nl? De 2 jarige merrie die net een veulen heeft gekregen oogt ook al een jaar ouder, en de hengst (nu dus ruin) ook. Ze zien er allemaal vrij volwassen uit voor hun leeftijd. Heel typisch. Of dat nu in de wei zit van Ome Fons....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:41

Het feit dat ze er volwassen uitzien betekent niet dat ze dat in hun ontwikkeling en psyche ook zijn.
Deze merries hebben de tijd niet gehad om jeugdig te zijn en missen een deel ontwikkeling.
Je kan daar wel gelijkhebberig over doen, omdat de veulens gezond lijken te zijn, maar Ik wil wel eens zien als je dochters hebt en die worden op hun 12e zwanger of je er ook zo blij mee bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:41

Tja, ik kan mij nog goed herinneren dat jij vorig jaar in ieder topic schreef dat je merrie zo onwijs lastig was. Dan is het niet vreemd dat mensen zo reageren..........actie geeft reactie.

Fijn voor je dat het veulen gezond is. Echter vind ik het nog steeds not done........