Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:34

Dees schreef:
Nergens om verder hoor, maar is deelname aan de kwpn-keuringen voor kwpn-leden werkelijk a 50 euro?
Dat was toch altijd gratis voor leden?

Het inschrijfgeld is 12,50 euro en daar komt dan bij inschrijving van de merrie in het stamboek, nog 47 euro bij.

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:38

Ik ga 27 juni naar Ede met mijn 6 jarige Metall merrie

WillemYntJee

Re: Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:46

Wij gaan met de fokstal waar ik werk naar de keuring op Terschelling (stal is ook op terschelling dus vandaar! ). Als het goed is gaan we met 5 merrie's en 2 veulentjes:
- Merrie 1 : Urette, schimmel (afstamming weet ik niet ze springt bij "Auke") samen met merrieveulentje Believe, vosje
- Merrie 2 : Upplatina, vosje (afstamming weet ik niet maar dat zal vast allemaal wel op te zoeken zijn op paardenfokken.nl) samen met merrieveulentje Beninga, donker bruin met zwarte maantjes
- Merrie 3 : Calinde, vosje (van Ahorn Z) bijnaam is "de ouwe"
- Merrie 4 : Uppsala, donker bruin met zwarte manen
- Merrie 5 : Rozambique, donker bruin met zwarte manen, dit is wel n beetje n speciaal paardje, we hebben dr gekocht toen ze dr n beetje zielig uitzag en nu wordt ze keuringsklaar gemaakt (als enige van de paarden) door Stal Laarakkers in Winschoten.

Misschien komt er nog een merrie bij die we voor iemand gaan uitbrengen, maar we hebben in ieder geval genoeg te doen qua voorbereiding! [***] als je ergens mensen ziet lopen met Amazing Stables kleding zijn wij t !

inkepink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:40

ik ga aanstaande woensdag met kennissen waar ik altijd voor vlecht (volgens hun hebben zij te dikke vingers ) mee naar marienheem met een 3 jarige osmium x landwind
Mooie grote merrie maar ik twijfel of ze ster gaat worden
Maar we zullen zien, merrie is wel in topconditie

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:17

Wij gaan naar boxtel met een 4 jarige merrie. een Amati van 1.72 hoog!
Ben benieuwd maar ze staat er goed voor.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:43

Ik ga 1 juli naar Tolbert met mijn 6 jarige stb merrie ( Mondriaan x Woldstreek ) voor het behalen van het sterpredikaat, spec. dressuur.
Ze is 3 jaar geleden ook geweest en heeft het toen net niet gehaald, te jeugdig werd gemeld.
Inmiddels is ze 3 jaar ouder, minder jeugdig en 4cm groter, maar het zal imo niet zo makkelijk worden een sterpredikaat te halen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:09

2 van de 3 die heen gaan laten we door iemand anders klaarmaken en 1 doe ik zelf. Heb het anders te druk.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:41

Ben helemaal blij, heb net een voorbrenger geregeld voor de merriekeuring woensdag in Alblasserdam. Vind het een prettig idee om dat vooraf te doen.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 10:11

haha dat heb je goed! Het is al zo'n getresst gedoe en als je dan ook nog niet zeker weet of je een voorbrenger hebt is het helemaal vreselijk... Succes in ieder geval!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:17

ik doe het ook zelf, althans probeer ik , omdat ik geld niet heb voor klaar laten maken

nouja we zullen zien

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:23

ik doe het zelf, niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat we het zelf goed genoeg kunnen....

het hele trainen en klaar maken, en voorbrengen doe ik ook al jaren zelf...de eerste 4 jaar gelden toen ik 16 was...inmiddels al stuk of 20 gedaan tijdens stamboekopnames en ook wel op andere evenementen...

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 10:45

@ weule, ik hoorde van een collega van mij die in Lonneker aanwezig had dat jij een heeeeel mooi paard had.... :-D

weule

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:54

ohw! dat is leuk om te horen vond de jury ook al!! hahaha. helaas is die niet van mij, maar van mijn vader... de volle broer/zus die tussen over paar dagen geboren wordt is wel van mij!, hopelijk doet die het over jaartje of 3 net zo goed!. (wie was die collega? misschien heb ik diegene nog wel gezien/gesproken!)

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:59

Tja voorbereiden op keuring doe ik ook zelf, maar dat is niet heel anders dan ik gewoonlijk doe. het is tenslotte mijn rijpaard Voorbrengen is volgens mij toch wel vak apart, besteed ik wel graag uit voor een paar tientjes, net als het toiletteren, ziet er nu top uit en kostte weinig

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:12

Ik zal even kort vermelden hoe we haar hebben klaargemaakt, misschien heeft iemand er nog wat aan, of als je vragen hebt over voorbereiding, paard, of de keuring zelf, PB maar..

ik heb alles zelf gedaan, (heb haar zelfs nog zo ongeveer van de merrie getrokken bij de geboorte, en 11 maand daarvoor geholpen met het dekken van Flemmingh, het schoonmaken van de merrie, en het insimineren ), daarna als veulen schaapmak gemaakt...2,5 jaar goed in de gaten gehouden thuis op de wei...en in oktober hebben we haar op stal gehaald, vanaf januari heel rustig begonnen met trainen, (1 keer in de week longeren) en dat opgebouwd to 3/4 keer in de week longeren.

tussendoor in maart de merrie even zadelmak gemaakt (ook zelf) en nu vanaf 3 weken voor de keuring alleen nog maar longeren en oefenen aan de hand, onder het zadel komt later wel weer. de laatste week iets minder naar buiten, paar keer wassen, 5 dagen van te voren netjes opscheren etc... dag van te voren een meter stro in de stal. goed wassen, alles klaarleggen. 's ochtends invlechten, (25 kleine vlechtjes, dan komt de hals er nog mooier uit), staart heb ik door me nichtje laten doen (kan ik niet ) en daarna de transportbeschermers om, op de trailer, erheen rijden, papierwerk regelen, merrie van de trailer, laatste stofjes eraf, hoofdstel op, zelf het witte pak aan, even wakker maken , rustig beetje los stappen, en dan: Let the show begin!

zo eenvoudig is het eigenlijk...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:53

weule schreef:
staart heb ik door me nichtje laten doen (kan ik niet )

Heb je de staart laten opvlechten door je nichtje?
Ze willen toch graag op de keuring zien dat de staart opgeschoren is?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:58

geen idee wat ze willen zien, netjes opgeschoren, of netjes ingevlochten maakt voor mij geen verschil, en de punten waren er wel goed om!, maar ze was ingevlochten...we vonden het zonde om de staart op te scheren, is zo mooi vol, glad en netjes...

Lotte_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:59

in mn onderschrift staat een link

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 13:00

weule schreef:
geen idee wat ze willen zien, netjes opgeschoren, of netjes ingevlochten maakt voor mij geen verschil, en de punten waren er wel goed om!, maar ze was ingevlochten...we vonden het zonde om de staart op te scheren, is zo mooi vol, glad en netjes...

Ben ik helemaal met je eens Weule!!!
Ik zou drie m'n drie jaar met bloed, zweet en tranen aangegroeide staart ook niet afscheren bij die van mij als ze er nog een keer voorgaat. Bovendien staat een keurig gevlochten staart net zo netjes als een opgeschoren exemplaat (ik vind het persoonlijk zelfs mooier)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:03

weule schreef:

Misschien wil ik ooit met mijn -nu- twenter naar de keuring, maar die van mij heeft nu een dikke staart met alles mooi gelijk op lengte en ik denk er persoonlijk aan om de staart ook te laten zitten want het duurt wel erg lang om alles weer gelijk te krijgen.

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:11

Even een vraagje aan de mensen die er verstnad van hebben ( van keuringen dan) ZIjn er keuringen voor ruinen ( zie vraag TS )
Wat is het nut daarvan en waar zijn die??

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:14

je kunt met je ruin ook naar de stamboekopname, voor jou persoonlijk heeft dat misschien weinig invloed, wel kan het ervoor zorgen dat de moeder van de ruin preferent wordt. (wanneer ze nu 2 stermerries heeft, en jou ruin wordt nummer 3, dan krijgt de moeder het predikaat: preferent.)

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:23

Lijkt me op zich wel leuk om mee te doen, kan ik nog inschrijven ?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:30

ik weet niet, officieel is het al gesloten, misschien dat je nog ergens kunt bijschrijven, maar daarvoor moet je contact opnemen met het regiosecretariaat van het KWPN in je eigen provincie. telefoonnummers zijn te vinden via www.kwpn.nl > regiomenu en dan via de betreffende provincie (het zal zowiezo 50 Euro extra kosten, bijschrijving)

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:45

nou dat vind ik dan ook wel weer overbodig, misschien volgend jaar