Magic Ronaldo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: Magic Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:03

Wij hebben vorig jaar een veulen van Ronaldo gefokt uit een Krack x Jet Set D keurmerrie. Het is een super mooi hengstveulen. We zijn er destijd ook mee naar CK Overijssel gegaan en daar is hij kampioen geworden. Inmiddels is hij dik een jaar en grote lummel geworden. Hij zal nu zo rond de 1.60 m. Een reus dus.
En vwb zijn karakter; een echte lieve schat. Zijn moeder is nog wel eens een hittepetit, maar daar heeft hij niet veel last van.

Toen wij onze merrie hebben laten dekken (was dus 2003) stond Ronaldo al stil vanwege een blessure. Ik heb zelf het idee dat hij vermogen tekort komt voor het hogere werk (hij is tot ZZ-L uitgebracht). Maar voor mij hoeven niet alle dekhengsten GP te kunnen lopen. Als de kwaliteit van je merrie goed is, kun je uit zo'n hengst gerust een goed bewegend paard fokken.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:20

frommeltje schreef:
Trouwens zijn wij van mening dat Ronaldo bij die van ons wel wat "veredeld" heeft. Ze zijn hoog benig, hebben super chique hoofdjes, en hebben fijn beenwerk.

Ja wacht effe! je hebt hem wel gekruist met trakehners! Dat zijn volbloeden.
Die staan zowieso al hoger op de benen en hebben chique hoofdjes. (hoewel gribaldi's in het algemeen wel meevallen Haha! )
Ronaldo met een volbloed kruisen zou ik niet moeilijk over doen, ik vind de hengst zelf behoorlijk ouderwets en als je hem kruis met een ouderwets type merrie geloof ik nooit dat ie chique, fijn en hoog op de benen word

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:49

Alani schreef:
Wij hebben vorig jaar een veulen van Ronaldo gefokt uit een Krack x Jet Set D keurmerrie. Het is een super mooi hengstveulen. We zijn er destijd ook mee naar CK Overijssel gegaan en daar is hij kampioen geworden. Inmiddels is hij dik een jaar en grote lummel geworden. Hij zal nu zo rond de 1.60 m. Een reus dus.
En vwb zijn karakter; een echte lieve schat. Zijn moeder is nog wel eens een hittepetit, maar daar heeft hij niet veel last van.

Toen wij onze merrie hebben laten dekken (was dus 2003) stond Ronaldo al stil vanwege een blessure. Ik heb zelf het idee dat hij vermogen tekort komt voor het hogere werk (hij is tot ZZ-L uitgebracht). Maar voor mij hoeven niet alle dekhengsten GP te kunnen lopen. Als de kwaliteit van je merrie goed is, kun je uit zo'n hengst gerust een goed bewegend paard fokken.

Volgens mij is hij in de Prix St George uitgebracht. Wel met een niet zo goed resultaat. ( voor Edje dan).
De laatste hengstenshow waar ik hm onder het zadel zag, liep hij een kur op Prix St George nivo.
En liet hij wat dingen zien uit de Grand Prix, ik vermoed niet dat het onwil of dat hij geen aanleg had voor het zwaardere werk. Ik denk dat hij afgestomt is in de manier van trainen, niet elk paard past in de methode van Anky...
Zonde van deze hengst, wat hij heeft een heel goed karakter en ik denk ook wel de mogelijkheid in zn bewegen om een Grand Prix paard te worden.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:55

Dit is de Ronaldo merrie die wij gefokt hebben uit een Ulster merrie.
Wonder is hier 2 maanden zadelmak/onder het zadel en ik vind persoonlijk dat ze al aardig beweegt. Los had ze altijd al veel swung in de draf. En gelukkig is het onder het zadel ook zo.
En ze heeft een super goed karakter, en dat komt echt bij Ronaldo vandaan. Haar moeder is namelijk niet de makkelijkste Haha!

Afbeelding

Afbeelding

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 15:36

leuk paardje Lachen volgens mij hebben ze over het algemeen wel een goed ontwikkelde achterhand en beengebruiuk hea?? Lachen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:48

Ik ben sinds december vorig jaar in het bezit van een (net iets meer dan) halfbroer van Magic Ronaldo: Romanov. Hij komt uit dezelfde moeder (de staatspremiemerrie Carella, al eerder in dit topic genoemd qua afstamming). Romanov zijn vader is Rubin Royal (Rubinstein II-nazaat).
Voor foto's kun je in mijn profiel kijken. Romanov is een supernuchter maar wel heel fijngevoelig dier. Zeer werkwillig en erg soepel en los in zijn lijf.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:47

leuk paardje is dat Lachen

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:23

ArGieVai schreef:
leuk paardje Lachen volgens mij hebben ze over het algemeen wel een goed ontwikkelde achterhand en beengebruiuk hea?? Lachen

Dat beengebruik van mijn ex-ronaldo( Tong uitsteken ) valt best tegen vind ik zelf. Zeker als je de moeder ziet bewegen. Hij doet het niet slecht, maar vind m toch een beetje tegenvallen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:11

oo das wel jammer.. mijnes is vandaag gekommen en heeft super achterhand gebruik eigenlijk Haha! al zeg ik het zelfff.....

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:29