Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

spritsie schreef:maar zou een hengst alleen maar lieve nakomelingen kunnen krijgen?
zou er nooit niet één tussen zitten die het bloed onder je nagels vandaan haalt?
Beber schreef:Van Ronaldo heb ik destijds de 1e lichting gezien op de hengstenkeuring en dat waren toch etters.
Sloegen naar de aanjagers, natrappen op de hindernis ( springen deden ze trouwens best ) , bijten naar de voorbrenger, heel gemeen, je kon zonder het boekje zelfs zien welke de Ronaldo's waren , ook qua uiterlijk.
Maar van iedere hengst bestaan er mindere karakters en super karakters.
Het gaat mij nog steeds om ...
Welke hengst heeft meer positieve dan negatieve karakters in zijn nakomelingen?
peninna schreef:Beber schreef:Van Ronaldo heb ik destijds de 1e lichting gezien op de hengstenkeuring en dat waren toch etters.
Sloegen naar de aanjagers, natrappen op de hindernis ( springen deden ze trouwens best ) , bijten naar de voorbrenger, heel gemeen, je kon zonder het boekje zelfs zien welke de Ronaldo's waren , ook qua uiterlijk.
Maar van iedere hengst bestaan er mindere karakters en super karakters.
Het gaat mij nog steeds om ...
Welke hengst heeft meer positieve dan negatieve karakters in zijn nakomelingen?
Ha ha Beber, dan heb je toendertijd die van mij toch aardig over het hoofd gezien. Hij was ook maar 1.70m. Heel braaf, niet bijten, niet slaan en ook niet springen.![]()
![]()
dus niet. 
listiglistje schreef:Elgranta schreef:Wij hebben goede ervaringen met nazaten van de hengsten: Utrecht (hij had ook een 10 op zijn karakter),
Kennedy
, Lancelot, Candy Surprise, Laroche, Niveau is al genoemd,
Houston
& Pacific![]()
allebei duveltjes in een doosje......de nakomelingen ook!
Niet gemeen, maar allemaal een apart karakter en zeker niet de makkelijkste!!!!! Open anders maar een paar topics over nakomelingen van beide heren.....
Kennedy heb ik persoonlijk bij mij op stal meegemaakt en de fokker van Houston spreek ik regelmatig, dus vertel mij niets!
van elgranta rijdt nou echt een toppertje en ook de houston x kennedy is een schat van een paard. Remember schreef:Ken alleen maar brave Sambers. Verder heb ik 2 doodgoede nakomelingen van Calvados gereden, die waren allebei ongekend braaf, maar 2 nakomelingen zegt natuurlijk niks over een hele populatie!
(overigens een Belisar moeder .....)
(tenminste, degene die ik ken...)