Goed bewegende springhengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fieke1009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:28

ik vind numero uno een hele goede keuze qau beweging en vermogen, ben niet bevooroordeeld hoor:P Maar je moet wel een beetje opletten met de hals, ik heb niet helemaal begrepen hoe het daarmee zat bij jouw merrie, maar numero uno heeft een vrij zware hals en geeft dit ook wel een beetje door. Al heeft die van mij dat niet zo heel erg.
Verder vind ik Orame een erg fijne hengst en van unaniem komen idd ook erg goed bewegende veulens. Ik hoorde idd ook dat er zelfs dressuurpaarden mee gedekt worden. Als je het niet erg vind om BWP stamboek te gebruiken. Cartier van de heffinck, zelf ben ik erg gecharmeerd van deze hengt. succes met je keuze!

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:12

Oei, dat van die hals is inderdaad een goeie. Onze merrie heeft geen hengst met een zware hals nodig. Liever een lange, wat minder zware hals. Ik vind Oramé ook leuk, maar die fokt volgens mij niet genoeg maat. Wij fokken wel vaker met andere hengsten dat KWPN-goedgekeurden, maar we willen het nu juist eens met een KWPN'er doen.

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:13

Oh ja, en die Unaniem komt hier wel erg vaak voorbij. Ik ga me eens even in hem verdiepen

Sammy78

Re: Goed bewegende springhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:54

Manhattan heeft misschien niet zulke goede bewegings cijfers maar hij fokt wel ruimer en langer en groter. Hij was wel een ideale hengst voor onze merrie die vrij kort is.

het is idd wat ze zeggen wanneer je een passende merrie hebt voor een hengst...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:10

Ik had bij het KWPN gevraagd om hengsten die allround goed zijn. Dus kunnen springen en lekker bewegen.

Daar kwamen uit:

* Cantos
* Hemmingway
* Kigali
* Chin-Chin

En omdat ik een Gelderse merrie heb raadde ze me ook Upperville aan.

Monti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:22

Een hengst die op dit moment ook een goede allrounder blijkt te zijn is de hengst Montender.
Hij fokt zeer mooie paarden die over goede bewegingen beschikken en daarnaast nog uitstekend kunnen springen. En daarnaast nog een zeer goed karakter hebben.

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:09

Daentje schreef:
Die is gefokt door een bekende van me. Inderdaad een fijne hengst

*LOL* go pino! Ja pino is echt een mooierd! Ik vond hem wel heel klein ogen toen ik hem zag. Wat is zijn stokmaat?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:06

unitair

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:37

Jackson (de zwarte parel) onze eigen hengst, brengt compacte spring maar ook zeker paarden die kunnen lopen !!! een echte allround hengst.
zeer lieve karakters en erg mooi gebouwd.
nakomelingen presteren zeer goed.

brengt paarden van rond de 167/1.70 cm

ik zal even wat foto`s zoeken !!!

en voor meer info, een pb tje kan geen kwaad !!!

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:54

ik kan de foto van de hengst zelf niet uploaden, maar hier een paar foto`s van zijn zoons:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat ik morgen foto`s kan plaatsen !!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:52

Ik heb een Manhattan-jaarling uit een Dageraad (G.RamiroZ x Nimmerdor) die veel fijner beweegt dan haar moeder.
Een goede bergopwaartse galop, een ruime gedragen draf en een goede stap. En een geweldig karakter!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:58

Daentje schreef:
We hebben ons er even goed in verdiept en we denken dat Numero Uno heel goed bij de merrie past. Wat vinden jullie van die hengst? We twijfelen nu heel erg tussen hem en Manhattan. Odermus was serieus een optie, maar we denken dat de karakters van de merrie en de hengst elkaar teveel versterken.

Als je bij Odermus al begint over het karakter zou ik helemaal wegblijven van numero uno Clown

Als ik zelf moest kiezen uit dit rijtje(voor een merrie met veel bloed) ging ik voor Odermus, maar die is schimmel dus valt voor jou af Clown Van manhatten heb ik weinig naar mijn zin gezien dus dan bleef numero uno over.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:38

Ik vind zelf Casco een geweldige hengst,maar ja hij is wel een klein beetje wit.Verder vind ik Numero uno en Lupicor ook heel best.Misschien een jonge Numero uno,ze zijn er genoeg.
Ik heb trouwens op de hengstenkeuring 2006 ook 2 hele leuke en goed bewegende Tangelo s (v/d Zuuthoeve ) gezien.