Vic (Jazz x Flemmingh) filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Vic (Jazz x Flemmingh) filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:52

LuvdaTossa schreef:
Beber schreef:
Nou , ik laat hem over aan andere fokkers, die misschien wel een hele lieve merrie hebben.

Karakter? Daar denken de fokkers niet meer aan hoor Het is donker en kan bewegen, dus kan ook overal op --> succes gegarandeerd

Misschien kunnen ze beter bromfietsen gaan fokken....

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 00:16

Dees schreef:
Tja, dan wordt het met Vic niets.. als die een balk ziet, kruipt ie over de grond van angst...

hahaha nieuwe manier van door de hindernissen komen...
Misschien een nieuwe tak van de paardensport?
Hoe laag kan je paard kruipen???
Haha

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:12

Venetia schreef:
Nou zo moeilijk is dat niet hoor. Ook een kwestie van opvoeden en met beleid beleren. En als paard houden: veel weidegang en niet teveel brok.

Mijn jonge dieren (v. Jazz en v. Numero Uno) zijn gewoon op een buitenrit mee te nemen en kunnen gewoon alleen staan op stal én in de wei.

de opvoeding das natuurlijk ook een belangrijke faktor
maar niet iedereen kan dat waar maken
angsthazen fokken in de hoop dat er een dressuurtopper uitkomt...
het gros van de paarden komt bij de "gewone" ruiter terecht
en daar functioneerd zo'n paard toch helemaal niet

als je naar Vic zijn oog kijkt vind ik het eigenlijk een in en in triest beestje

vergelijk het eens met bordercollie's (ik heb er zelf 1)
gefokt om te drijven, maar worden vaak gewoon als huishond gehouden en ontsporen daardoor compleet....
met opvoeding heeft het niet altijd te maken
het zit gewoon in ze!
die honden móeten werken anders worden ze stapelgek...
en niet aan een riempje een blokje om lopen, dáár zijn ze niet voor gefokt
maar hoeveel mensen gaan nu echt drijven met zo'n hond....
dat hebben ze toch echt nodig!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 07:35

Nogmaals, hij was echt heel braaf! Alleen in de stal was hij wat druk, maja wat wil je hij kwam net opgejaagd uit de ring...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:37

Suzanne F. schreef:
Veel beter als in Den Bosch!

Gerdien was er in Den Bosch met losrijden vanaf gevallen, vlak voordat ze de ring in moest.
De losrij ring was veel te klein en omdat het wat uitliep, liepen er teveel hengsten in die kleine ring.
Al die hengsten waren op elkaar aan het loeren.
Het was een grote bende.

Ik zal wel eens aan gerdien vragen hoe hij zich thuis gedraagt.
Zijn stal gedrag op een show is echt niet te beoordelen.
En nu in het dekseizoen zal het ook moeilijker zijn.
Uptown is op dit moment ook een hand vol.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:47

De hengst Vic was aan het begin van het dekseizoen ook al een laffaard met teveel bloed.

Uptown was trouwens ook niet cool aan het begin van het dekseizoen, maar lijkt me wel functioneler heet dan deze Vic.

Ik zou met beide niet willen fokken. ik vind karakter namelijk wel heel belangrijk - ik kan me niet veroorloven van knettergekke paarden af te vallen

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:56

Dees schreef:
De hengst Vic was aan het begin van het dekseizoen ook al een laffaard met teveel bloed.

Lijkt me toch meer een Gelderspaard.

Afbeelding

Brabantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:59

Ik vind het mooi hoor

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:37

De beschrijving 'bloed' is soms wel eens verwarrend, je kan er ook karakter mee bedoelen zonder iets over het exterieur te zeggen.

Ceasario: hoe zou jij een knokig peerd met een lastig karakter dan willen noemen, zonder te vervallen in krachttermen?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:52

Mensen die het een hackney vinden kunnen misschien beter naar de Gelderse afdeling gaan. Besef dat van deze gangen de helft overblijft onder normale omstandigheden. Dan is het rustiger en minder gespannen. Niet opgefokt om te knallen.

Ik wil best zo'n bewegend paard op stal hebben!

@Suzanne F: Lijkt me een goed plan, zul je zien dat het de makste van allemaal wordt
Lekker wat lijnenteelt op Amor, beweging en karakter bevestigen

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:10

ik vind Vic geen aansprekende hengst en zijn hoofd vind ik maar gewoon (geen uitstraling).
Verder vind ik dat ie wel goed kan bewegen en ik denk dat het een fijn sportpaard zal worden. als ie het volhoud
Hij mag best wel bij mij op stal staan..ik maak wel een box vrij

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:34

Ik zie alleen maar weer een grootloper waar iedereen op zit te geilen.....
Weer Leuk voor het KWPN, maar volgens mij zit hem de kneep in het kunnen schakelen, het kunnen sluiten, buiging, takt, balans, lossigheid en last but not least werkwilligheid.

let wel bijna alle grootlopers hebben heel veel moeite met de bovengenoemde eigenschappen.
Daarbij merk ik op dat vele van zulke hengsten erg vast en strak in de de bovenlijn lopen.....dit zie ook bij veel veulens/jaarlingen terug.

Het KWPN bekijkt de paardensport steeds meer vanuit commercieel perspectief en wij trappen er met zijn allen in en gaan lekker met de mode mee......
zonder stil te staan bij de daadwerkelijk gewenste eigenschappen voor een goed en fijn sportpaard.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:36

Dees schreef:
De beschrijving 'bloed' is soms wel eens verwarrend, je kan er ook karakter mee bedoelen zonder iets over het exterieur te zeggen.

Ceasario: hoe zou jij een knokig peerd met een lastig karakter dan willen noemen, zonder te vervallen in krachttermen?

Ik val van de ene verbazing in de andere.

Het KWPN is volledige terug bij het WPN.
In type en import. (Roemertijd)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:37

mistral schreef:
ik vind Vic geen aansprekende hengst en zijn hoofd vind ik maar gewoon (geen uitstraling).
Verder vind ik dat ie wel goed kan bewegen en ik denk dat het een fijn sportpaard zal worden. als ie het volhoud
Hij mag best wel bij mij op stal staan..ik maak wel een box vrij

Precies wat ik bedoel!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:14

ceasario schreef:

Ik heb liever 10 Roemers op stal dan 1 Vic.

Vond er op stand al niks aan en nu heb ik 'm zien lopen en denk ik jeetje . Zulke benen en die bewegingen zijn typische 'hoe krijg ik het snelst een peesblessure' bewegingen. Beest is net 4 en moet in een beweging lopen (al dan niet gefokt of er in gereden) wat totaal niet functioneel is. Niet functioneel nu en later al helemaal niet.

Dat stalgedrag reken ik 'm overigs niet aan. Ik kan me voorstellen dat zo'n jong paard opgefokt is of raakt van zo'n avond en dan niet even tussendoor rustig op stal gaat te eten.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:26

Sammie schreef:
ceasario schreef:

Ik heb liever 10 Roemers op stal dan 1 Vic.

Vond er op stand al niks aan en nu heb ik 'm zien lopen en denk ik jeetje . Zulke benen en die bewegingen zijn typische 'hoe krijg ik het snelst een peesblessure' bewegingen. Beest is net 4 en moet in een beweging lopen (al dan niet gefokt of er in gereden) wat totaal niet functioneel is.
Niet functioneel nu en later al helemaal niet.

Dat stalgedrag reken ik 'm overigs niet aan. Ik kan me voorstellen dat zo'n jong paard opgefokt is of raakt van zo'n avond en dan niet even tussendoor rustig op stal gaat te eten.

Hallelujah Sammie

Bij mij mag hij overigens wel op stal hoor...maar dan wel met de gedachte om op zeer korte termijn de box weer vrij te maken voor een ander!
Lekker zakken vullen is het wel met zo'n grootloper

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:43

listiglistje, Hij kon juist zeer goed schakelen...
Vergeet niet dat dit paard nog maar 4 jaar is, en er niks aan getruct is! Gaat een beetje moeilijk als je er pas voor de 1e keer opzit. Of je moet Happie heten.
Ik vond het een fijn paard, dat fijn te rijden is, als hij eenmaal je vertrouwen wint en je respect voor ze hebt, dan heb ik er wel vertrouwen in! Hij is wel heet, maja dat willen wij tegenwoordig toch zo graag

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:19

marcolemar schreef:
listiglistje, Hij kon juist zeer goed schakelen...
Vergeet niet dat dit paard nog maar 4 jaar is, en er niks aan getruct is! Gaat een beetje moeilijk als je er pas voor de 1e keer opzit. Of je moet Happie heten.
Ik vond het een fijn paard, dat fijn te rijden is, als hij eenmaal je vertrouwen wint en je respect voor ze hebt, dan heb ik er wel vertrouwen in! Hij is wel heet, maja dat willen wij tegenwoordig toch zo graag

Je maakt mij niet wijs dat dit paard makkelijk te schakelen en te sluiten is
Eentje die zo groot loopt is echt heel moeilijk klein te rijden, zeker als het groot lopen nog niet getruct is....
Ik zie er niets van in het filmpje en in Den Bosch zag ik het ook niet.

Persoonlijk zie ik een paard wat zich als een harmonica in en uit elkaar kan schuiven,
eentje die ook klein kan draven......het zogenaamde ponydrafje, een die ook een dribbeltje kan maken.

Heet, Heet wat heet heet? omdat anky heet roept wil iedereen heet, wat is heet? Beetje een modeterm naar mijn idee....
Persoonlijk wil ik graag een paard met een altijd een voorwaartse drang , welke scherp en direct reageert op mijn hulpen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:29

Ja wat verwacht je dan, hij is nog maar 4!!!
Je kunt pas zeggen of hij te sluiten is tegen die tijd dat hij 6 is...

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:37

Marcolemar: dat kan je al zien aan een veulen!
Een 4 jarige moet dat echt kunnen tonen. Toont ie het niet, dan kan ie het niet.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:39

marcolemar schreef:

Leeftijd zegt niets.....ik ken veulens,1,2 en 3 jarigen die de door mij gewenste eigenschappen van nature al laten zien!
Sorry maar bij Vic zie ik het niet.........niet onder de man en niet met de man

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:40

marcolemar schreef:
...Hij is wel heet, maja dat willen wij tegenwoordig toch zo graag

Spreek voor jezelf - ik mot ze zo niet

Je hebt je laten wijsmaken dat dit is hoe men de paarden tegenwoordig graag ziet. Lees eens tussen de regels in columns en verslagen - zelfs bij het KWPN zijn ze niet blij met zulke karakters.... ze durven het alleen nog niet hardop te zeggen want dat geeft zo'n discussie in het land van Jazz en soortgelijken - hengsthouders....

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:42

Tja, ik heb toch echt liever een hete dan een slome donder...

Maja, ik houd daarvan, jullie blijkbaar niet, want met dit paard is niks mis hoor... Tenminste daar gedraagte hij zich braaf onder het zadel.

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:45

marcolemar schreef:

Och en ook daar heeft men de meest vreemde denkbeelden over.

Citaat:
Ik vind dat een testruiter best even een paard aan de tand moet kunnen voelen over wat ie aan kan en wat ie in zich heeft..

Citaat:
Het doel van het onderzoek is toch de aanleg te testen als rijpaard?

Een paard aan de tand voelen wat hij in zich heeft, raakt hier kan noch wal. Testen wat een paard in zich heeft, is gebaseerd op de scholing die het ondergaan heeft en dat is hier, met amper driejarige paarden, nog lang niet aan de orde.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:50

marcolemar schreef:
Tja, ik heb toch echt liever een hete dan een slome donder...

Maja, ik houd daarvan, jullie blijkbaar niet, want met dit paard is niks mis hoor... Tenminste daar gedraagte hij zich braaf onder het zadel.

listiglistje schreef:
Heet, Heet wat heet heet? omdat anky heet roept wil iedereen heet, wat is heet? Beetje een modeterm naar mijn idee....
Persoonlijk wil ik graag een paard met
een altijd een voorwaartse drang , welke scherp en direct reageert op mijn hulpen

.
Dit is wat anders dan een lamme trapzak en ook iets anders als heet......

Haal je niet een aantal zaken door elkaar?
De klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt?
Zo'n idee heb ik nu een beetje bij je....