Heeft er nog iemand met RUBELS gedekt dit jaar?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 12:00

Dat bedoel ik super toch!!
nrps is voor mij niet minder hoor weet er alleen weinig van.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:22

Ik denk dat als je er 500 dekt zit er altijd wel een goede tussen,maar als je er maar 80 dekt en er zitten net zoveel goede tussen zecht dat toch juist wat over de positive verervings kwaliteiten,maar we zullen zien in de sport want ik vind het wel erg vroeg om nu al te zeggen dat de andere veel beter zijn aangezien de eerste van rubels nu pas 3! worden.[/quote]

Wie een beetje verstand van paarden heeft kan volgens mij echt wel zien of een jong paard een goede is of niet.
de eerst van Florencio zijn ook 3.
Ik zeg ook helemaal niet dat Rubels een slecht paard is alleen dat ik graag alle goede factoren in een hengst zie.

Ik hoop van harte dat Rubels een goede dekhengst blijkt want er zijn al genoeg Jazzen, Krack's en Flemming's.

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:27

hanneliesje schreef:
Ik ik dek liever bij een mooie, goede hengst dan een minder mooie goede hengst en daar ligt het verschil.
Florencio heeft alle kwaliteiten, ik ben ook nog eens van mening dat de nakomelingen van Florencio veel beter zijn dan die van Rubels.
Ik zie in Rubels absoluut een goed sportpaard maar een goede fokhengst moet naar mijn idee beide hebben en daarnaast goed vererven.

Waar baseer je dat op, dat nakomelingen van Florencio veel beter zouden zijn dan die van Rubels?

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 12:31

Ik begrijp je wel maar jij zegt dat de andere VEEL beter zijn.Dan zeg ik dat zullen we dan wel zien in de sport vind dat nu nog te vroeg om te zeggen.ongeacht of ze t aan de hand goed doen of niet.

Erretje

Re: Heeft er nog iemand met RUBELS gedekt dit jaar?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:23

Citaat:
Wie een beetje verstand van paarden heeft kan volgens mij echt wel zien of een jong paard een goede is of niet.
de eerst van Florencio zijn ook 3.
Ik zeg ook helemaal niet dat Rubels een slecht paard is alleen dat ik graag alle goede factoren in een hengst zie.

Ik kan me vergissen, maar van Florencio zijn er nog geen hengsten aangeboden, van Rubels wel, drie geloof ik, waarvan er een al naar de 3e bezichtiging is en van allebei komen de eerste driejarigen dit jaar. Dus uiterlijk zegt ook bij paarden niet alles..en ook het aantal dekkingen niet.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:50

Helemaal mee eens !

Bobbie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:45

Erretje schreef:
Ik kan me vergissen, maar van Florencio zijn er nog geen hengsten aangeboden,

Je vergist je....stond er wel 1 opgegeven bij KWPN, een schimmel nog wel

Voor mij heeft een goed paard geen kleur en trouwens....geen enkele hengst is volmaakt.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:04

Ik vind Rubels een hartstikke goede hengst, toch zou ik er minder snel mee dekken. Hij heeft een beetje de uitstraling van een ruin.
Toch zou ik tekenen voor een paard met de gangen van Rubels.

De Rubelsjes die ik tot nu toe gezien heb waren zeer wisselend.
Van een echte ezel naar een heel goed paard. Ligt volgens mij helemaal aan de kwaliteit van de merrie. De merrie moet grootramig zijn, goede bovenlijn, en maat hebben voor Rubels, vind ik. Hij voegt wel bloed toe!

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de Rubelsjes uitgroeien en ik hoop dat ze voor een positieve verrassing gaan zorgen.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:43

Ik zeg niet dat ik dat ergens op baseer maar ik zeg dat ik van mening ben.
Er is inderdaad een Florencio x Democraat aangeboden, die is eind april in de triple sale voor 25.000 euro verkocht.
Ik zeg ook niet dat nakomelingen van Rubels slecht zijn, het is niet mijn bedoeling om hem af te branden, je hebt goed en beter!!!!
Laten we het maar zo zien.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 07:30

O dan was de rubels dus beter want die mocht verder,heb je dus idd goed en beter is mijn mening.

Erretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:56

Venetia schreef:
Ik vind Rubels een hartstikke goede hengst, toch zou ik er minder snel mee dekken. Hij heeft een beetje de uitstraling van een ruin.
Toch zou ik tekenen voor een paard met de gangen van Rubels.

De Rubelsjes die ik tot nu toe gezien heb waren zeer wisselend.
Van een echte ezel naar een heel goed paard. Ligt volgens mij helemaal aan de kwaliteit van de merrie. De merrie moet grootramig zijn, goede bovenlijn, en maat hebben voor Rubels, vind ik. Hij voegt wel bloed toe!

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de Rubelsjes uitgroeien en ik hoop dat ze voor een positieve verrassing gaan zorgen.

Dit vind ik een zinnige toevoeging. Als ik kijk naar hoe mijn Rubels uitgroeit mis ik idd maat en body, Moeder was een goede (ster)merrie, maar vooral voor aan de smalle kant. Dat mist Robles ook. Wel vind ik dat hij veel uitstraling en extra gangen mee heeft gekregen en mooi opwaarts gebouwd en draagt zich heel goed. Bovenal heeft hij een superkarakter, ontzettend nieuwsgierig en meegaand. Ik verwacht geen problemen met inrijden. Moeder was een halfbloed arabier met een hoop poeha, maar daar zie je bij hem weinig van terug.

Naast maat mis ik lengte in het voorbeen. Als je in het andere Rubels-topic kijkt zie je de verschillende nakomelingen met foto's http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=509427&hilit=

Vandaar dat ik ook denk dat als je een goede merrie hebt zoals @Venetia beschrijft, je zeker met Rubels 'show' kan toevoegen. Maar ik geef toe, die van mij heeft geen 'rubinstein-koppie.'

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:14

ehm, Rubels bloed toevoegen? (Dan bedoel ik niet die fjord he!)

Afbeelding
Afbeelding

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 15:10

Dat bloed toevoegen zie ik ook niet zo,maar dat gezeur over die bovenlijn begrijp ik niet zet er dan een plaatje op van een nakomenling van rubels met een (hele) weke bovenlijn.Ik heb hem of haar nog niet gevonden????