EASP keurt hengsten van eigen gastheer goed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:39

ceasario schreef:
In Duitsland trekt de Overheid zich terug binnen nu en 10 jaar terug
( Nu wordt er al bezuinigt en de dekgelden omlaag, geen regionale monopolie meer))
Nu volgt al de ene fusie na de andere ( is een stap verder dan elkaar erkennen) Om uiteindelijk tot een EU-sport-stamboek te komen.

De bloedlijnen zijn dan toch allemaal het zelfde dan.

Vergeet dat maar, in Dtsl zijn paarden nog wat anders dan hier, economisch gezien. Zij hebben ons bloed niet nodig. Ik ben blij dat een stamboek eerst groen licht geeft voor een hengst. Vooral Hannover erkent niet al wat in de markt ligt. Oldenburg ziet liever geld en dat zal hun verlies worden op lange termijn. De kleintjes zoeken aansluiting omdat ze ook meer geld zien in de grote.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:45

Zannekin schreef:
ceasario schreef:
In Duitsland trekt de Overheid zich terug binnen nu en 10 jaar terug
( Nu wordt er al bezuinigt en de dekgelden omlaag, geen regionale monopolie meer))
Nu volgt al de ene fusie na de andere ( is een stap verder dan elkaar erkennen) Om uiteindelijk tot een EU-sport-stamboek te komen.

De bloedlijnen zijn dan toch allemaal het zelfde dan.

Vergeet dat maar, in Dtsl zijn paarden nog wat anders dan hier, economisch gezien. Zij hebben ons bloed niet nodig. Ik ben blij dat een stamboek eerst groen licht geeft voor een hengst. Vooral Hannover erkent niet al wat in de markt ligt. Oldenburg ziet liever geld en dat zal hun verlies worden op lange termijn. De kleintjes zoeken aansluiting omdat ze ook meer geld zien in de grote.

Hannover wil ook geld zien...Dekgelden vrij....

Verder neemt Bade alle jongehengsten van Morsink(ZfDP) ex KWPN
Now or Never etc. etc. plus ned. erkenningen.

Jammer voor je droom.
Maar er komt garen op de klos.
Is Bade weg zul je zien wat er gaat gebeuren.

De Duitser moet bezuinigen in de Landelijkbegroting en het mes is nu al waarneembaar aan het snijden.

De kleintjes w.o. Hessen ,die niet meer bestaat als stamboek,opgerold door Hannover-Westfalen en de Zuidelijke,
Landgestut Dillenburg (Hessen) staan nu Hannoveraners

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:49

Tuurlijk nemen ze hengsten van andere stamboeken, maar wie heeft ze het hardst nodig?
En wat jij in Hannover ziet veranderen weet ik niet. Dat goedkope dekgeld is enkel voor de lokalen, de rest is per portie.
We gaan binnen 10 jaar wel eens zien welke landen het meeste (blijven) verdienen aan de paarden.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:54

Zannekin schreef:
Tuurlijk nemen ze hengsten van andere stamboeken, maar wie heeft ze het hardst nodig?
En wat jij in Hannover ziet veranderen weet ik niet. Dat goedkope dekgeld is enkel voor de lokalen, de rest is per portie.
We gaan binnen 10 jaar wel eens zien welke landen het meeste (blijven) verdienen aan de paarden.

Citaat:
Dat goedkope dekgeld is enkel voor de lokalen,

Helemaal niet.!!!!
Heb je zeker gezegd dat je een Belg bent.

Ik als Rheinische Mitglied krijg het voor de prijs zoals in de PDF is weergegeven.

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:15

Dees schreef:
Heee, een Roemer...
Is dat van Roemer v. Pilatus?
En dan daarachter Argentan... mijn interesse heeft het (tenminste, als het die Roemer van Pilatus is).

Er is niets mis mee dat de hengsten toevallig op het thuisterrein worden gekeurd. Hoe is dat anders dan bij de nakomelingenkeuringen van andere stamboeken - dan wordt de jury ook leuk gefeteerd bij ontvangst

Nader onderzoek dient wat mij betreft wel op neutraal terrein te worden gehouden...
Die Rousseau valt me zo op de foto trouwens zwaar tegen - wat is die bloot...

Dat was ook het eerste wat ik dacht.

ceasario

Re: EASP keurt hengsten van eigen gastheer goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:27

CGJ12 schreef:
horses.nl schreef:
04/05/2006 Neptune aanwinst voor EASP op nakeuring
Op de nakeuring van het EASP
bij stal Maathuis

in Geesteren werd de Hannoveraans/Westfaals gefokte Neptune (Roemer x Argentan)
van Stal Maathuis
aan het hengstenbestand toegevoegd. Deze elfjarige schimmel is een aanwinst voor deze fokkerij gezien zijn bloedvoering, model (uitstekend evenwichtsmodel en veel front), uitstraling en karakter.

Er kwamen zes hengsten voor de nakeuring en één voor de herkeuring. Van de drie driejarige hengsten kregen twee groen licht: Naomy PSG (Nassau x Ahorn) van Stal Maathuis en Raphaëll (Ronaldo x Alabaster).

bron: horses.nl

Voor de originele bron: klikt u gewoon op: www.keur-je-eigen-hengsten-goed.nl

Ik zeg niks........

Ontsproten waarschijnlijk uit.

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... l&id=72294

'Vreemdeling in school halen is bijbels'

door onze redacteur Hilbert Meijer

APELDOORN - Voor het eerst klinkt in het reformatorische onderwijs de roep de school open te stellen voor leerlingen van buiten de oorspronkelijke doelgroep. ,,De vreemdeling binnen je poorten halen is een bijbelse opdracht.''

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:47

ceasario schreef:

Ik als Rheinische Mitglied krijg het voor de prijs zoals in de PDF is weergegeven.

Sturen ze het vers naar het buitenland, toen ik belde was het enkel voor diepvries? Straks moet ik nog via jou bestellen

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:54

Zannekin schreef:
ceasario schreef:

Sturen ze het vers naar het buitenland, toen ik belde was het enkel voor diepvries? Straks moet ik nog via jou bestellen

Ik "woon" niet in het buitenland.
Maar wij kunnen gebruik maken van onze Kreis Kleve Deckstelle ( ook Overheid) in ......

http://www.hengstparade.nrw.de/index.ph ... ationid=20

Toch interessant om voor 250 Euro Rheinisch Mitglied (eenmalig) te zijn.
Hoor je tenminste in Duitsland erbij.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:58

Ik ben Hannoveraans, Oldenburgs en Trakehner Mitglied, maar om aan die voorwaarden te voldoen moet de merrie idd in Duitsland geïnsemineerd worden (en volgens mij wonen wij verder van de grens: een 180 km).