Fokker79 schreef:
Laten we het een keer niet over mensen hebben?
Iedereen is hier zo pretentieus als de pest.
ik heb het niet over mensen maar over ervaring
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fokker79 schreef:

Fokker79 schreef:Laten we het een keer niet over mensen hebben?
sarabande schreef:Fokker79 schreef:
ik heb het niet over mensen maar over ervaring
Fokker79 schreef:Iedereen kan nog altijd zijn mening geven. terug ontopic svp!

sarabande schreef:Fokker79 schreef:Iedereen kan nog altijd zijn mening geven. terug ontopic svp!
Ja maar een mening op niets gebaseerd voegt weinig toe.
sarabande schreef:Fokker79 schreef:Iedereen kan nog altijd zijn mening geven. terug ontopic svp!
Ja maar een mening op niets gebaseerd voegt weinig toe.
sarabande schreef:[
Je geniet weer he Arie![]()
Zie de bijbeltekst "zalig zijn de eenvoudigen van geest want ze weten niet beter"
[/quote]
jubeltje schreef:De echte passiefokkers zijn denk ik zeldzaam, en komen daardoor haast niet aan bod.
Suzanne F. schreef:Las ik toch paaseifokkers....*zucht* Ik blijf te lang in de pasen hangen of ik heb een zwaar weekend gehad....![]()
Ach wat is nou een fokker? In principe is iemand die een veulentje bij zijn merrie fokt al een fokker. Maar wat ik versta onder een fokker is iemand die al jarenlang in de fokkerij zit en een echte merrielijn heeft opgebouwd waar succes uit is gekomen, zoals Huub en Tiny van Helvoirt, Rene Franssen etc.
En passiefokkers? (zal het even goed spellen) Ja die zijn er maar heel weinig want de meesten denken tegenwoordig ook aan de centen en de commercie en kiezen daarom ook vaker voor een zwarte voorbeenzwaaier met een bekende ruiter.
Maar volgens mij lezen de echte fokkers de IDS allang niet meer.
, idd mensen die echt wat betekend hebben voor de fokkerij, met hart en ziel paardenfokken, dat zijn de echte fokkers. jubeltje schreef:Komt dicht in de buurt van mijn defenitie, idd mensen die echt wat betekend hebben voor de fokkerij, met hart en ziel paardenfokken, dat zijn de echte fokkers.
sarabande schreef:En er zullen ondanks goede voorlichting toch mensen blijven die een Jazz op een springgefokte merrie zetten.
weule schreef:bij ons thuis komt de strengen nu ook al zo'n 20 jaar...zelf verdiep ik mij in de fokkerij pas de laatste 6/7 jaar, in het begin door lezen van vakbladen als de strengen, maar tegenwoordig lees ik alles, ook de BIT, hoefslag, paardenkrant. Maar de echte informatie, waar het mij omgaat, is slechts gedeeltelijk uit een boekje te halen, praten en discussieren met fokkers van de oude stempel levert minstens zoveel informatie op. Over hengsten, stammen, hoe een paard eruit moet zien, hoe hij moet lopen. Ik zou in IDS bijvoorbeeld vaker een stempelhengst besproken zien, of iedere 2 weken een merriestam/lijn. bekende fokkers, met hun visie en inzichten, zoals bijvoorbeeld: roelofs en de filosofie achter Joost en Abgar, de stammen van v. Helvoirt, springpaardenfokkerij van Liefhebber, maar ook bijvoorbeeld de ideeen en plannen van jonge fokkers, hoe zij proberen eer stam op te bouwen, wat ze willen bereiken met hun eigen fokkerij.
Kortom, de huidige IDS uitbreiden met ca. 20 pagina's over pure fokkerij..
weule schreef:Ik zou in IDS bijvoorbeeld vaker een stempelhengst besproken zien, of iedere 2 weken een merriestam/lijn. bekende fokkers, met hun visie en inzichten, zoals bijvoorbeeld: roelofs en de filosofie achter Joost en Abgar, de stammen van v. Helvoirt, springpaardenfokkerij van Liefhebber, maar ook bijvoorbeeld de ideeen en plannen van jonge fokkers, hoe zij proberen eer stam op te bouwen, wat ze willen bereiken met hun eigen fokkerij.
Kortom, de huidige IDS uitbreiden met ca. 20 pagina's over pure fokkerij..
Citaat:Kortom, de
huidige IDS uitbreiden met ca. 20 pagina's over pure fokkerij.
Wouter24 schreef:Er zijn meer leden die niet-fokker zijn als wel. Die moeten imo ook niet vergeten worden.
Wouter24 schreef:Er zijn meer leden die niet-fokker zijn als wel. Die moeten imo ook niet vergeten worden.
Fokker79 schreef:quote "Wouter24"
Er zijn meer leden die niet-fokker zijn als wel. Die moeten imo ook niet vergeten worden./quote
Heb je nog gelijk in ook.
Fokker79 schreef:Echter voldoen eerder genoemde bladen als Hoefslag ed al niet in de behoefte voor deze doelgroep?
Fokker79 schreef:Het feit dat het KWPN een registratiefunctie heeft maakt dat je veel "minder fokkerij gerichte leden" krijgt. Is dit echter de kern van het KWPN?
Fokker79 schreef:Volgens mij mag het KWPN nog altijd een fokkerij stamboek met visie, discussie en passie zijn.
Fokker79 schreef:Echter, HET instrument om dit naar haar actieve en minder actieve leden te communiceren wordt op dit moment absoluut niet gebruikt.
Bovendien is fokkerij absoluut iets wat aan de nieuwere gardes verkocht en overgedragen mag en moet worden! Fokkerij is gewoon te fascinerend en mooi om links te laten liggen ten voordele van "Anky heeft geen zin in Aken" verhaaltjes (en daarbij zelf als "objectief journaille" daar ook nog stellling in te nemen ook)
Fokker79 schreef:Daarbij hebben we in Nederland ook nog een historie met Tuigpaarden en Gelderse Paarden. Deze takken verdienen (wat mij betreft) vanuit historisch en toekomstig perspectief continu aandacht.