Welke hengst op mijn stermerrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:33

Als het goed is, is het kpwn in het bezit van haar fokkerijgegevens, want ze is ster dus op de keuring geweest.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:15

Dan ligt het er wel aan in welk jaar zij ster is geworden. Dit moet dan ná 1989 zijn willen ze die gegevens hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:40

mm, merrie was van 85 maar zou kunnen

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:03

Sammie schreef:
Dan ligt het er wel aan in welk jaar zij ster is geworden. Dit moet dan ná 1989 zijn willen ze die gegevens hebben.

Die gegevens hebben ze altijd hoor. Dan moeten ze gewoon even in de 'bakken' gaan kijken. Dus de geschreven database.

Zo heb ik laatst nog info opgevraagd van een merrie begin jaren 80.

besita

Re: Welke hengst op mijn stermerrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:16

Bij de merrie horen trouwens ook Holsteiner papieren ,misschien kan je daar ook eens informeren of ze daar veulens heeft gegeven ...

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:59

ja ze staat ook bij het holsteiner pferden stanboek ingeschreven in duitsland ( holsteiner verband ) daar heb ik een poos geleden al een mail naar gestuurd voor meer info, maar mijn grammatica in duits is niet al te best,dus denk dat ze er geen hol van hebben begrepen!Ik weet ook niet hoelang ze in duitsland is gebleven!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:12

Normaal mailen ze heel snel (max de dag nadien) terug ..ik doe dan in het Engels daar maak ik minder fouten ..wel goed haar afstamming en levensnummer (van holstein!!) meesturen

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:17

als ik jou was zal ik kijken voor lancet of cabochon. ik weet dat cabochon is overleden, maar diepvriessperma is er vast nog wel. t is een hier rustig, betrouwbaar dier. Daar staat hij om bekent. en dan lancet. Die is echt heel mooi en loopt super! nja kijk anders ffies bij mijn fotos van me paardje is namelijk lancet x cabochon)
suc6:P

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:58

marleenn schreef:
als ik jou was zal ik kijken voor lancet of cabochon. ik weet dat cabochon is overleden, maar diepvriessperma is er vast nog wel. t is een hier rustig, betrouwbaar dier. Daar staat hij om bekent. en dan lancet. Die is echt heel mooi en loopt super! nja kijk anders ffies bij mijn fotos van me paardje is namelijk lancet x cabochon)

je hebt zelf een lancet x cabochon....wat VERRASSEND dat je deze hengsten aanbeveelt!!!
Kan er niet een verbod op dergelijke onzin?!?

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:16

Basvdv schreef:
marleenn schreef:

je hebt zelf een lancet x cabochon....wat VERRASSEND dat je deze hengsten aanbeveelt!!!
Kan er niet een verbod op dergelijke onzin?!?

Proest, nou inderdaag. Ik ben volledig Tuschinski fan maar zal deze nooit aanraden op een Landgraf x Gotthard merrie.
Wat een onzin inderdaad, en ja vooral geen dressuurhengst hierop zetten. Pff nog even en Jazz of Gribaldi wordt aangeraden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:37

Wat een muts.

janie: ik had laatst ook een duitse brief nodig en ik had een oproep op bokt geplaatst: tot de letter nauwkeurig vertaald! Mss een idee.
En anders idd engels, dat is nog wel te doen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:40

Jan_VT schreef:
Sammie schreef:
Die gegevens hebben ze altijd hoor. Dan moeten ze gewoon even in de 'bakken' gaan kijken. Dus de geschreven database.
Nou ik heb vorig jaar gebeld en toen werd mij dus verteld dat ze dat niet hebben, want ze is voor 1989 gekeurd. En daarna zijn ze met dat systeem gaan werken.

marleenn schreef:
ik weet dat cabochon is overleden, maar diepvriessperma is er vast nog wel.
Maar niet voor de simpele man/vrouw en eerlijk gezegd een verkrachting van deze bloedlijn. Dus ga maar weer gauw in de zandbak spelen.

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:53

Ik ben idd ook wel van plan om haar gewoon door een spring te laten dekken, ik ben er alleen nog niet uit of ik het veulen wil houden ja of nee.Sterre zelf is ook 100% spring gefokt,maar heeft t ook goed in het Z2 dressuur gedaan dus...Als ik het veulen houdt,wil ik er veelzijdig mee gaan rijden.Maar ik weet dat ze een mooi papier heeft,dus dat ga ik idd niet zomaar laten verpesten!Heartbreaker spreekt me wel aan,maar krijg niet zo veel info, wat is het dekgeld e.d.?

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:55

Ik dacht € 1600,-- en bedrijfs K.I.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:01

Ik heb van springpaarden niet zo heel veel verstand maar is Lux niks? Daar komen ook goede bewegers van. En zo aan Numero Uno te zien geeft Lord Calando een goede combi met Landgraf I via Libero H.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:28

Hihi; cabochon...
Niet naar iedere gek hier luisteren hoor!!
Het is vast goed bedoeld, maar... ach laat ook maar.

Ik zou mijn merrie even aan een paar deskundige mensen laten zien. Op papier kan je het allemaal leuk bij elkaar zoeken, maar het exterieur van je merrie is het belangrijkste criterium waar je je hengstenkeuze op moet basseren.

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 21:50

Met Kenwood komt alles samen: Uitstraling, een eersteklas karakter drie uitstekende basisgangen en voortreffelijke springmanieren.Goodtimes x Notaris x Irenus

Oldenburg, OS, KWPN * Bruin * 1992 * 1.69 m. Deze hengst spreekt mij ook erg aan!Iemand bekend met nakomelingen van deze heer?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:01

Riverman is een Kenwood, ik geloof niet dat Kenwood hier in Nederland staat dus dan kom je volgens mij automatisch uit bij Dv

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 22:10

Hij staat hier wel in nederland bij Reinie Tewis, is ook niet al te duur, en zijn achtergrond en bouw spreekt mij aan, zou hij een goede optie zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:39

Zou mijn keus niet zijn maar goed, misschien denken anderen daar anders over?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:15

Het zou mijn keus ook niet zijn. Op zo'n [naam] merrie zou ik voor één van haar laatste veulens, of mss wel haar laatste veulen een bewezen hengst uitzoeken en niet kijken op een paar honderd euro minder of meer dekgeld. Een stempelhengst die in het rijtje van haar afstamming past. De eerdergenoemde Van de lageweg en Hans Horn hebben daar wel wat van staan als je perse in nederland wil blijven.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:20

[***] schreef:
Het zou mijn keus ook niet zijn. Op zo'n beste merrie zou ik voor één van haar laatste veulens, of mss wel haar laatste veulen een bewezen hengst uitzoeken en niet kijken op een paar honderd euro minder of meer dekgeld. Een stempelhengst die in het rijtje van haar afstamming past. De eerdergenoemde Van de lageweg en Hans Horn hebben daar wel wat van staan als je perse in nederland wil blijven.

Ja mee eens!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:48

Slimste zou zijn om er eerst eens een goede DA te laten naar kijken want mss maak je plannen voor niets ..Ik heb daar namelijk mijn bedenkingen bij zo'n fraaie merrie met zo'n papier en "maar" 3 veulens van terug te vinden ,een fokker doet zo'n merrie niet zonder rede weg .
Ze raakt of niet drachtig of aborteerd makkelijk en dan zit jij met de pech en veel kosten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:23

Ik ken het verhaal niet hoe ze aan de merrie is gekomen en ook niet de prijs van de merrie. Er stond laatst ook een rechtstreekse Landgraf of marktplaats. Iets hogere prijsklasse...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:25

Daar bedoel ik mee: waarom zou er wat aan mankeren?
En idd, een onderzoekje zou geen kwaad kunnen, heb ik bij mijn toen 17 jarige merrie ook laten doen nadat ze lang geen veulen had gehad.