Hoefkatrol erfelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:24

Ja, mijn gevoel zegt dat ik er opnieuw naar moet laten kijken, nee ze heeft nooit een 2 gehad... Ik hoop dat er wat uitkomt, dat het misschien toch nog wel meevalt.... *duimduimduim*

Anoniem

Re: Hoefkatrol erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:32

Even in je profiel gespiekt en ik vond daar dit stukje;

Ze had beginnende hoefkatrol, artrose en zee slechte hoefbeenderen, sterker nog, die arts wilde haar het liefst ter plekke in laten slapen.

In mijn ogen zou ik hier dus absoluut niet meer mee fokken.Uiteindelijk heb je Erik laarakkers er ook nog bij gehad.Ik denk dat jou paardje nog wel een leuk weide bestaan kan hebben als je haar dat kan geven.maar die zeer slechte hoefbeentjes zegt genoeg.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:36

Ja dat zei die arts.
Maar ze heeft nooit kreupel gelopen ofzo, gelukkig heb ik al die foto's nog dus kan ik de arts overal naar laten kijken. Helaas ben ik ook zelf niet bij dat onderzoek geweest. Ik ben dus bij Erik geweest voor n S.O., Erik zei zelfs dat ik nog wel met haar kon rijden. Maar dat ze niet op top niveau kan lopen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:38

Maar ik heb toen besloten om dat niet te doen, omdat ik bang was dat het erger zou worden, dus daarom staat ze sindsdien op het land..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:42

Dan zou ik nog eens alles aan een tweede arts laten zien en het gelijk vragen wat zijn idee is wat fokken betreft.
Mijn arts is tegen ,als het zichtbaar is op de foto.Maar als het niet zichtbaar is dan is AdB een heel goed alternatief.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:55

Ja, kijk als er twijfel is dan ga ik uiteraard NIET fokken Maar ik wil het gewoon zeker weten, want ik heb geen goed gevoel bij de diagnose..Heel raar...