nakomelingen van Darwin???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:06

En dat was niet bij de Lingehoeve? Inspekteur liep niet met Coby?

Uit wat voor merrie kwam die Rarwin?

Leuk dat Crum Jr het ook nog steeds leuk vind he....

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:33

nee was in nijkerk. rarwin was gefokt door drikus vonk en kwam uit een holland's golden boy merrie. zijn eigenlijke naam was rembrands.rarwin was zijn sportnaam.
crum jr heeft een vriendin die rijdt

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:28

Dit was mijn paard v. v. Darwin x Rancouver. Een 10-jarige merrie van 1.70m. Zat een goed karakter in.
Afbeelding

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 10:14

Ook al zo'n brede! Die van mij is ook zo breed en ontwikkeld steeds meer spieren, dus wordt steeds breder (en sterker ) Er zit net zo'n mooi, vriendelijk hoofd op als op die van mij! mooi hoor

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 07:20

Ik zei altijd dat de darwin's slaapkamerogen hebben...
Heb in de tijd dat Leida de hengst zelf reed ook veel plezier gehad. Zag de hengst en wilde een veulen ervan. Ben toen heeeeeeeel veel hengstveulens van Darwin gaan kijken met Drikus en Herman. Vond die van mij uiteindelijk bij de medewerker van Drikus Vonk zelf, Vigon.

Beber

Re: nakomelingen van Darwin???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:41

Dan heeft mijn Darwin kleinkind het toch van Darwin.
Zodra ze drachtig is ( echt binnen 2 dagen na dekking ) , krijgt ze een hemelse blik in haar ogen, zo van Aaaah, ik ben zoooo drachtig.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:04

Is dat Darwin-eigen dan, voorliefde voor veulentjes? Mijn merrie was helemaal gek van veulentjes. Die vond ze echt prachtig

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:10

Ik heb een merrie gehad, een JetSet D x Darwin.

Echt een super, super, super betrouwbaar paard. Ik heb haar helaas noodgedwongen moeten verkopen een paar weken geleden....

Maar echt, ze was ontzettend braaf: in de omgang én tijdens het rijden. Goede bewegingen en ik had haar Z1 klaar.

Er staan nog wel wat foto's van haar in mijn profiel....

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:12

Weinig Darwins op bokt. Heeft er nog iemand foto's?

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:15

In mijn profiel staan foto's van 3 directe darwins en daarnaast nog van 4 kleinkinderen van darwin.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:05

heey,

ik heb ook een darwin:D.

En merrie, vliegenschimmel, 1.64 en 9 jaar.

super beesje, schikt af en toe, toen alles net nieuw was, schrikt nu nog af en toe en als die schrikt staat die stil of zet heel rustig stap opzij, rent dus niet keihard weg. Soms wat lui, maar ga je dan actief rijden is het over

FrancisvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:57

Ik kende de volle broer van Inspekteur, Jamaica. Dit is ook een vos met een smalle bles en wat wit aan de voeten.

Ik had zelf een Mytens xx x Darwin.
Gefokt door Mireille1970, superpaardje met superkarakter.
Als ik ooit weer een paard koop dan gaat mijn voorkeur uit naar Darwin-bloed in de moederlijn (rechtstreekse jong Darwin is niet te vinden vandaar deze optie Haha! ).

Het valt ook op dat Darwin nakomelingen vooral heel goed bij de jeugd presteren, dan komt denk ik ook door het fijne karakter dat hij doorfokt.

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:15

mijn zus heeft een merrie van darwin x symphonie. ze heeft een super karakter maar is niet zo makkelijk te rijden.zij heeft 5 zonen waarvan er nog 3 bij ons staan en 1 merrieveulen van ling van dit jaar. de ruinen hebben allemaal een andere vader en ze hebben allemaal een superkarakter,zijn makkelijk te rijden,hebben het sterpredicaat en zijn m2, en Z .de 3 jarige word nu ingereden en doet het super.voor foto's kun je kijken op:www.paardenpension-zieltjens.nl.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:19

Ik heb een paar jaar geleden een Darwin-merrie gehad. Superbraaf paard,1.62m hoog. Helaas heb ik haar terug moeten brengen naar degene van wie ik haar gekocht had. Ze was namelijk voortdurend kreupel zonder dat er een oorzaak gevonden kon worden...
Haar afstamming was Darwin x Lector x Doruto, ze was niet echt grof gebouwd ook vrij bloederig!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:32

FrancisvdH schreef:
Ik kende de volle broer van Inspekteur, Jamaica. Dit is ook een vos met een smalle bles en wat wit aan de voeten.

Ik had zelf een Mytens xx x Darwin.
Gefokt door Mireille1970, superpaardje met superkarakter.
Als ik ooit weer een paard koop dan gaat mijn voorkeur uit naar Darwin-bloed in de moederlijn (rechtstreekse jong Darwin is niet te vinden vandaar deze optie Haha! ).

Het valt ook op dat Darwin nakomelingen vooral heel goed bij de jeugd presteren, dan komt denk ik ook door het fijne karakter dat hij doorfokt.

Heeeeeeeee FrancisvdH...

Ja leuk was Petertje he!!

Euphorbia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:47

mekkie schreef:
mijn zus heeft een merrie van darwin x symphonie. ze heeft een super karakter maar is niet zo makkelijk te rijden.zij heeft 5 zonen waarvan er nog 3 bij ons staan en 1 merrieveulen van ling van dit jaar. de ruinen hebben allemaal een andere vader en ze hebben allemaal een superkarakter,zijn makkelijk te rijden,hebben het sterpredicaat en zijn m2, en Z .de 3 jarige word nu ingereden en doet het super.voor foto's kun je kijken op:www.paardenpension-zieltjens.nl.

He, wat leuk wij hebben haar verkocht op de veiling in de Lingehoeve toen, 10 jaar geleden..
Kolibria toch? Kan haar nog goed herinneren, ze kon fantastisch bewegen. ze was wel super vlug!

Euphorbia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:53

Wij hebben verschillende Darwins gefokt, allemaal super fijne paarden. Waaronder de reserver-kampioen keurmerries op de UTV 1994. Zij is inmiddels keur, sport, preferent en prestatie, en o.a moeder van de merrie die op nummer 44 staat van alle indexmerries.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:42

Ik zou er zo weer mee dekken. Alleen al om de volgende aspecten die ik ben tegengekomen bij Darwins:
* werkwillend
* gezond
* makkelijk in de omgang (oke afhankelijk met welke merrie uiteraard je dekt)
Maar over het algemeen fokte hij deze eigenschappen toch wel door. Ik heb met veel Darwins gewerkt, en ik ben er gek op Lachen

Bartcrx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 02:44

Ik rij sinds een tijdje op een zoon van Darwin. Hij heeft "vroeger" wat meer dressuur gelopen dan tegenwoordig, maar waar hij erg goed in is is springen en crossen. Eigenlijk volslagen NIET onder de indruk van rare hindernissen in het terrein. En eveneens zoals vaker gehoord: vooral erg gezond!
Ik zal proberen een foto te plaatsen, maat weet NIET of dat me lukt.
Eigenlijk ben ik erg benieuwd of iemand de darwin-zoon genaamd NOBILITY kent .. of weet waar die uithangt. Die heeft namelijk dezelfde moeder als de "mijne".

[img]c:\11659285_500_500mRlN.jpg[/img]

Bartcrx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 02:46

Ik rij sinds een tijdje op een zoon van Darwin. Hij heeft "vroeger" wat meer dressuur gelopen dan tegenwoordig, maar waar hij erg goed in is is springen en crossen. Eigenlijk volslagen NIET onder de indruk van rare hindernissen in het terrein. En eveneens zoals vaker gehoord: vooral erg gezond!
Ik zal proberen een foto te plaatsen, maat weet NIET of dat me lukt.
Eigenlijk ben ik erg benieuwd of iemand de darwin-zoon genaamd NOBILITY kent .. of weet waar die uithangt. Die heeft namelijk dezelfde moeder als de "mijne".

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 08:10

Komt mij bekend voor. Is dat niet die vos in de lichte tour met een lesklant van Tim Coomans waarvan ik nu even de naam niet kan vinden? Kun je meer vertellen, uit welke moeder enzo... en een foto uiteraard.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:05

Sinds een half jaar staat er bij ons op stal ook een 16-jarige Darwin x Pretendent, een grote donkerbruine ruin van 1.80m! hoog. Heeft in zijn jonge jaren lichte tour gelopen en nu is hij heerlijk recreatief bezig.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:08

livvy schreef:
Sinds een half jaar staat er bij ons op stal ook een 16-jarige Darwin x Pretendent, een grote donkerbruine ruin van 1.80m! hoog. Heeft in zijn jonge jaren lichte tour gelopen en nu is hij heerlijk recreatief bezig.

Ahhhhhhhhhhhhhhhh die heb ik als 3 jarige gereden... daarna inderdaad LT gelopen... werkte op die stal.
Weet nog goed dat ik die de eerste keer ging kijken, stond om 1 minuut voor 7 op de dam, en dat was een minuut voor enkele "grote dressuurhandelaren"... maar ja ik zag hem 5 minuten en kocht hem. Toen waren er enkele te laat hahahaha. En oh wat vreselijk toen hij geblesseerd raakte....... Boos!
Fantastisch lopen kon dat dier!! Leuk... vertel: waar is "hier"? Foto?

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:53

livvy schreef:

Foto?

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:45

Mireille1970 schreef:
livvy schreef:

Ahhhhhhhhhhhhhhhh die heb ik als 3 jarige gereden... daarna inderdaad LT gelopen... werkte op die stal.
Weet nog goed dat ik die de eerste keer ging kijken, stond om 1 minuut voor 7 op de dam, en dat was een minuut voor enkele "grote dressuurhandelaren"... maar ja ik zag hem 5 minuten en kocht hem. Toen waren er enkele te laat hahahaha. En oh wat vreselijk toen hij geblesseerd raakte....... Boos!
Fantastisch lopen kon dat dier!! Leuk... vertel: waar is "hier"? Foto?

Hij is niet van mij hoor, hij is nu van iemand die puur recreatief rijdt (vrouwtje rijdt nog maar twee jaar), maar staat op de pensionstal waar ik ook sta. Vandaag is hij toevallig lekker op buitenrit geweest met zijn bazinnetje. Foto heb ik niet, maar kan er wel een maken in de loop van volgende week. Hij zit lekker in zijn wintervachtje en wordt schandelijk verwend... Hij kan inderdaad geweldig lopen. Welke blessure heeft hij dan gehad? Hij staat inderdaad op speciaal beslag.
Oh en hier is in de provincie Zeeland, in een klein gehucht genaamd Kamperland. (Ike vind het prachtig op het strand!!)