Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LDRD schreef:Dat ze erg vast houden in hals en rug in de beweging.
LDRD schreef:Mogen we alleen maar positieve dingen opmerken? Zien we die wel door de 'blokjes'?
Remember schreef:Jij hebt ze in het echt kunnen bewonderen, wat vond jij van de lossigheid in de bovenlijn?
Remember schreef:De halzen vielen me idd ook op, zitten echt 'erop', maar zien er wel bewerkbaar uit, 't zijn geen omhoogstekende stokken.
Waren ze ten opzichte van de moeder korter gelijnd in de rug? Viel namelijk niet echt goed te beoordelen van het filmpje. Heb nl het idee dat hij het beste op een merrie past die ruim voldoende lengte in de hele bovenlijn heeft.
Citaat:Het eerste veulentje ging inderdaad als een ooievaar achteren, erg
wijd
. Verder had het toch veel zelfhouding en
balans.[/
arie53 schreef:Als een paard wijd gaat, is er geen takt en als er geen takt is, is er geen balans. En als er geen balans is, krijg je een ongelijke belasting en slijtage. Daarom krijgt Laarakker zoveel klanten.
Saartje1 schreef:Ja idd maar arie53 praat ook niet over veulentjes die heeft het over paarden en dan kan je dat ook beoordelen.
arie53 schreef:Op het moment dat het veulen 60% van het gewicht op de voorhand en 40% op de achterhand draagt, staat het in zijn natuurlijke balans.
Bucephalus schreef:arie53 schreef:Als een paard wijd gaat, is er geen takt en als er geen takt is, is er geen balans. En als er geen balans is, krijg je een ongelijke belasting en slijtage. Daarom krijgt Laarakker zoveel klanten.
Dat ben ik niet met je eens, je hebt er weer een stokpaardje bij, Arie![]()
.
Ik heb zelf een merrie die achter wat wijder gaat, maar zeer zeker tact en balans weet te bewaren. Of ik het mooi vind, is een tweede. Een sterke merrie, nooit problemen met pezen of beenderen en brandschoon op de foto's. Springt goed en dressuurt verdienstelijk, ik ben nog nooit bij Laarakkers geweest en de merrie is 14. Zeg nou niet dat uitzonderingen de regel bevestigen. Graag een degelijk argument.
CGJ12 schreef:arie53 schreef:Op het moment dat het veulen 60% van het gewicht op de voorhand en 40% op de achterhand draagt, staat het in zijn natuurlijke balans.
Zoooooo?
Exact 40 en 60........ ?
Waarom niet bij 40,58 / 59,42 of bij 39,78 / 60,22 ?
Kun je me dat even uitleggen?
Volgens mij had onze Lieve Heer bij de Schepping niet de beschikking over het metrieke stelsel, maar is dat pas veel later gedefinieerd..........