Kafu xx leeft ie nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

Re: Kafu xx leeft ie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:34

Hey ik heb ook een Kafu merrie! Ze heet juventa en ze is erg heet maar wel heel aanhankelijk in de wei enzo. en als ze word ingehaald door een fietser oid gaat ze dribbelen.. ik moet dan echt veel tegen haar praten voordat ze weer rustig word. Ook die van mij is erg leergierig. Ze zweet ook heel snel maar ze is wel 100% goedgekeurd, klinisch en röntgonisch. foto's staan in mijn profiel. groetjes annet

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 13:46

Hi Annet! Wat leuk, het topic is weer opgeleefd! Jammer dat je maar 1 fotootje hebt van je paard. Misschien binnenkort wat bijplaatsen? Ben heel nieuwsgierig aangelegd namelijk...

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:54

Hier zijn er nog een paar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

truus12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:04

hallo ik had er ook een maar zij heeft een olifantsbeen toen is zij
naar een goede kennis van ons gegaan waar ze dag en nacht de wei in kan (in de zomer )
ze heet melodie kafuxx x clavecimbel gefokt door dhr Brenk te Echteld
als ik het goed heb is ze een volle zus van laronia

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 11:43

Leuk hoor Annet. Hoop dat je er veel lol aan beleeft!

@Truus12: Fijn dat ze zo haar dagen kan slijten, wel jammer voor jou...

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:04

Heej mensen..!
ik rijd een Kafu voor zijn eigenaar Lachen
echt een supergoed en leuk paard..!! maar nu is hij al meer dan 2 maanden erg kreupel..Scheve mond en steeds loopt hij weer een dag goed en dan is hij weer zo kreupel..Scheve mond

de Da weet niet precies waar de storinng zit, maar hebben jullie paarden ook last van zwakke benen/rug..?! Scheve mond

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:12

Hallo iedereen, Ik heb ook een Kafu ruin van 1993, nu dus 13 jaar. Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht, toen had hij Z dressuur gelopen met zijn vorige eigenaresse. Ik rij op dit moment L2 dressuur met winst, B springen en B SGW.
Heb hem vanaf dit buiten seizoen omgetoverd tot spring paard, en naar genoeg training heb ik in mei mijn eerste SGW gereden en de finish gehaald.
Hier enkele foto's.
hoofdfoto:
Afbeelding

foto van SGW mei 2006:
Afbeelding

in de wei (de linkse)
Afbeelding

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:20

Ik zal nog even iets vertellen over het karakter van Lancaster Knipoog Hij is ook best heet, vooral in het begin toen ik hem reed, nu is hij evengoed nog heet maar wel fijn controleerbaar. In de wei vindt hij het super of even rond te racen, daarna gaat hij pas rustig staan grazen.
Hij is een echte galloppeur, met super grote longinhoud. Daarom dus erg geschikt als eventingpaard.
Een aantal weken geleden heeft hij een zware koliekaanval gehad, maar het is een echte vechter en hij is er weer helemaal bovenop gekomen. Ben nu dus weer bezig om alles rustig op te bouwen en dan binnenkort weer wedstrijden rijden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:58

Justarman schreef:
de Da weet niet precies waar de storinng zit, maar hebben jullie paarden ook last van zwakke benen/rug..?! Scheve mond

Heeej Justarman,
Nou, kan je hele verhalen vertellen! Benen zijn nooooit (ff afkloppen) een probleem, maar de rug wel!!! Nu moet ik er wel bij zeggen dat we 4 jaar geleden een ongeluk hebben gehad in het bos. Ze verstapte zich tijdens een (arbeids)galopje, begon te slingeren en het volgende dat ik weet was dat ik eraf sprong en zij in de sloot lag. Te draaien met haar ogen en totaal geen moeite doende om eruit te komen. DA zei dat ze in shock was geraakt van de pijn. Ieh. Echt eng! Verder kon ik na een maand rijden (volgende de DA) en dat heb ik ook gedaan. Totdat ze vorig jaar slecht begon te bewegen. Echt heel slecht. Bij Rodinde Hoogenraad bleek dat al haar rugwervels vastzaten en ook in haar nek was het niet goed. Na slechts één behandeling had ik een nieuw paard!
Totdat (hiephoi) in mei hetzelfde gebeurde. Van de ene op de andere dag, zonder een aanwijsbare oorzaak. Wij weer terug naar Rodinde. Bleken er weer een aantal wervels verkeerd te zitten (waaronder 1 in de rug die als een 'schroef' gedraaid was) en in haar nek en hals richting het voorbeen. Ook na deze behandeling gaat het weer goed.
Sja, en hoe ze eraan komt??? Als je haar door de wei ziet sjezen dan verbaast het niemand iets, maar voor hetzelfde geld heeft ze een keer vast gelegen in de stal.
Anyway, misschien handig om een keer bij Rodinde langs te fietsen? (Als je niet in Belgie woont tenminste??).

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:43

Die van mij heeft inderdaag ook geen sterke rug. als ik al hard borstel op haar rug zakt ze een klein beetje in. Verder is ze wel heel soepel enzo en vooral heel makkelijk wendbaar Lachen ik heb vandaag mijn eerste les met juventa. Ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan.

groetjes annet

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 15:41

Ha, een Kafu reactie! Da's lang geleden! Knipoog

Heb die van mij in tussentijd op de foto laten zetten. Ze heeft namelijk Rhino gehad en heeft nu verlammingsverschijnselen aan haar achterhand.

Maar we hebben ook haar achterbenen op de foto gezet, voor een dubbelcheck. Ze heeft dus OCD in beide benen. (Niet echt verbazingwekkend gezien de rontgenresultaten van Kafu zelf natuurlijk!)
We gaan er niks aan doen hoor, kreupel is ze er niet van (ze is al 10 tenslotte).

Weten jullie hoe goed of hoe slecht de benen van jullie Kafu-tjes zijn?

kidona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:13

Nou, de benen van Kiddy zijn niet sterk. We hebben er al heel wat problemen mee gehad. Vaak door wondjes. Ze is er ook niet zuinig op, tikt ze vaak aan en heeft altijd wel wondjes op haar benen. Het ergste was een bloedvergiftiging door een wondje op de kroonrand. Ze had een kachelpijp van boven naar beneden en het lymfevocht werd gewoon door de huid naar buiten geperst. Nu na 1,5 jaar als ze de nacht op stal heeft gestaan loopt het been nog steeds vol en is hij dik. Na weide gang of rijden is hij weer mooi dun. Verder heeft ze platvoeten, waardoor ze gevoelig is met buitenrijden.
Ze is met haar benen nog nooit op de foto gezet, maar het zou me niks verbazen als ze ook OCD zou hebben. Eigenlijk wil ik het gewoon niet weten. Ze loopt goed, dus gewoon houden zo.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:48

die van mij heeft ook platvoeten maar er zijn nog nooit foto's van haar benen gemaakt. wel tikt ze af en toe haar zelf aan en ze is ook zeker niet voorzichtig. Maar ze loopt gewoon goed dus ik ga ook geen foto's laten maken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:46

De mijne heeft ook 1 platvoet, maar die heeft ze volgens mij van d'r moeder Knipoog.

Nee, ik zou ook geen foto's laten maken als er niks aan het handje is. Bij Otje was (en is) er wel wat aan de hand. Vandaar dat we die achterbenen voor de zekerheid even hebben laten fotograferen. Ik was niet echt verbaasd over de uitkomst. Het waren eigenlijk maar kleine OCD-tje en ach, ze is al 10 en kan geweldig lopen met die OCD. (Passage en piaffe rollen er zo uit in het bos Lachen)

Ot stapt ook enorm over met haar achterbenen en ze klapt er met enige regelmaat een ijzer af, voornamelijk in de wei overigens. Maar een paar kogelbeschermers (en westernijzers aan de voorbenen Clown )doen wonderen. En bovendien is mn buurman hoefsmid Knipoog!

xx_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:17

Heej,

ik heb ook een kafu xx Haha! ik was aan het zoeken op internet en kwam toen bij dit topic echt leuk om nog meer mensen te zien met een afstammeling van Kafu..Haha! Ik heb Lydia mijn paardje pas een jaartje en heb nog maar een paar wedstrijden gereden maar ze doet het echt super goed.. Clown maar ze heeft inderdaad een zwake rug... maar als je der goed rijd gaat het super... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:33

Kawa heeft artrose, maar dat is pas gekomen na een schuiver in de wei, dus niet echt erfelijk.

Gelukkig heeft hij ook geen zwakke rug.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:37

De kafu die ik rijd is helaas ernstig kreupel geweest en het komt nooit meer goed. Hij mag niet meer springen, niet meer op harde grond lopen, en niet veel galloperen.
Hij mag nog wel dressuurmatig lopen, maar niet meer in de sport, want hij loopt al L2 en hoger mag hij niet meer lopen. Daarnaast moet hij zo gereden worden dat hij leert in een regelmatig tempo te lopen en daarbij zijn spieren en pezen niet verkeerd te belasten. Dat doe ik op dit moment. Maar hij blijft zonde.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:28

Oud topic en daarom een slotje.