Henstenshow De IJzeren Man: Samarant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cristina

Re: Henstenshow De IJzeren Man: Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:19

Hebben de "kleinkinderen" van Gordijn toevallig ook hun ponyhengsten geshowd? Ze hebben er een heel aantal inmiddels

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 06:43

Cristina schreef:
Hebben de "kleinkinderen" van Gordijn toevallig ook hun ponyhengsten geshowd? Ze hebben er een heel aantal inmiddels

Wat een ge- OH.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:44

Er was een pony hengst; Wimbledon (hij is volgens mij de enige van Gordijn) en deze liep onder het zoontje van Sven.

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:47

liesje23 schreef:
Was Future er ook? Zo, ja wat vonden jullie ervan ?

die future komt er wel hoor met sven..ze gaan steeds beter samen
dat word de echte toekomst

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:03

mieki schreef:
liesje23 schreef:
Was Future er ook? Zo, ja wat vonden jullie ervan ?

die future komt er wel hoor met sven..ze gaan steeds beter samen
dat word de echte toekomst

ja, liep hij zo goed?

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:10

ja, de enige goede hengsten waren Rosario,Samarant,Daimonit,Daddy Cool en Sunny Boy. Voor Future had ik ook een zwak,want die deed mij enorm denken aan mijn merrie,Uquilina (Neostan x donnerschlag) Ze heeft precies dezelfde uitstraling.

We wilden gewoon gaan kijken naar de nakomelingen van Sandro hit,omdat onze merrie op dat moment bij de Ijzeren Man op stal stond, Ze is een Rubinstein x Donnerhall en werd geinsemineerd door Sandro Hit...
Overigens vonden we de nakomelingen van Sandro Hit enorm tegenvallen.. Met name Samba HIt en San Bretano vielen enorm tegen.. absoluut bloedmooie beesten, maar de beweging bleef achter..

De grootste verschrikking van de avond was naar onze mening ROYAL DANCE wat een krak!! dat sloffen was niet om aan te zien!!

inmiddels heb ik mijn merrie terug en ik kan niet wachten op de scan!!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:26

Ja die hengst is helaas niet beter gaan lopen onder die ruiter..............

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 08:37

Dat is het punt, Royal Dance had een aantal jaar terug een mooi voorbeen gebruik in mijn ogen. Nu krabbelt hij, ik wist zelf niet wat ik zag, vorig jaar was het al wat minder maar dit jaar....
Samarant viel mij zeer positief op, zoals ik al eerder zei.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:24

chantal1 schreef:
Dat is het punt, Royal Dance had een aantal jaar terug een mooi voorbeen gebruik in mijn ogen. Nu krabbelt hij, ik wist zelf niet wat ik zag, vorig jaar was het al wat minder maar dit jaar....

Gezien de voorgaande berichten zou ik even een paar jaar wachten wat Samarant dan doet

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:47

sarabande schreef:
chantal1 schreef:

Gezien de voorgaande berichten zou ik even een paar jaar wachten wat Samarant dan doet

hahaha inderdaad!

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:27

De 3 3/4 broers van Sandro Hit X Brentano II: Samarant, Samba Hit II en San Brentano vielen mij positief op door hun goede achterhand, de soeplesse en het gemak waarin deze paarden in balans blijven. Ze bestaan dus nog, dressuurpaarden met een goede achterhand.
(Sandro Hit heeft heel wat springbloed in de aderen, van vaderskant Sandro en aan moederkant Ramiro Z.)

Samarant stal voor mij de show. Deze hengst is echter alleen diepvriessperma, en deze hengst is in Nederland niet Röntgenologisch gekeurd. Uiteraard wel in duitsland, maar dit wordt door het KWPN niet erkend. dus bij inschrijving in het stamboek van de nakomeling moet deze Röntgenologisch en op cornage gekeurd worden.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:39

Ach hoe ze zich tonen is voor de echte kenner niet zo belangrijk. Mijn jaarling van San Brentano kan onvoorstelbaar bewegen en wordt veel groter dan haar moeder die intussen toch ook een groeinaspurt heeft.
Ik ging Alien vandaag ontwormen en er pastte geen jaarling halster meer op terwijl ze in verhouding geen groot hoofd heeft, ze wordt in juni 1 jaar.
Je kiest voor een combinatie, niet voor wat er getoond wordt, ik ben steeds meer tevreden met de keuze.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:06

Je kiest inderdaad voor een combinatie, maar dat neemt niet weg dat een hengst goed gepresenteerd mag worden.
Vorig jaar heb ik bij de fokker van Zomenta ook een mooi veulen van San Brentano gezien. Ik vind het absoluut geen verkeerde hengst en hij schijnt ook een super karakter te hebben.
Maar hoe bedoel je dat precies van Samarant, Sarabande?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:26

Ik ben ook meer dan tevreden over mijn San Brentano Chantal en ze heeft ook heel fijn karakter.
Wat ik bedoel is wat jullie zelf neerzetten over de ontwikkeling door de jaren heen.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:35

Ah zo. Tja, sommige hengsten ontwikkelen zich positief en andere minder positief