[TI] Welk zadel op tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:40

Ik heb een Passier op Lowara liggen. die past echt supergoed op haar.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:51

Barefoot En er komt ook niks bomigs meer op 'r, dit zadel bevalt super, haar schouders zijn veel breder geworden, ze beweegt zich makkelijker en het zit ook nog eens stukken beter

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:42

CarS schreef:
Ik heb het testzadel(Barefoot London) al gereserveerd..enne het is nog niet eens in Nederland aangekomen....wachte er al een tijd op en bij het eerste fotootje on line direct in actie gekomen

Jij bent er dan lekker snel bij Krijg je vast een heel nieuw zadel om te testen Ben ook heel benieuwd naar je bevindingen!!
[/quote]

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:46

Soxje schreef:
Is ook een mooi zadel Grid! Heb je de boom op maat laten maken?

Was niet nodig Is door een zeer goede zadelmaker gepast, moest er ook goed mee rondrijden enzo en dan keek hij of goed was en
dit zadel (boom 3 geloof ik) lag dus meteen perfect

Maar Say heeft wel een beetje schoft en is niet zo breed

binnenkort komt ie trouwens ook weer eens kijken of het nog goed ligt (goede service )

Maar dit zadel met boommt 4 (was t geloof ik) paste ook perfect op een hele ronde (zonder schoft) Tinkie --> oud stalgenootje heeft namelijk dit zadel ca een jaar na mij ook gekocht

(is de tinker die op de 3opnrij foto vooraan in mijn profiel, voor op de foto staat )

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:54

Soxje schreef:
dobbel schreef:
sox heb je een site waar je dat kan aanvragen heb al gezocht en kan het zo niet meer vinden,

Ben net aan het bijlezen. Pmarena van Bokt importeert ze, volgens mij is het www.boomloosrijden.nl

Bedankt, ik heb nu een testzadel aangevraagt.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:59

Soxje schreef:
CarS schreef:
Ik heb het testzadel(Barefoot London) al gereserveerd..enne het is nog niet eens in Nederland aangekomen....wachte er al een tijd op en bij het eerste fotootje on line direct in actie gekomen

Jij bent er dan lekker snel bij Krijg je vast een heel nieuw zadel om te testen Ben ook heel benieuwd naar je bevindingen!!

Even ter informatie

Toen ik de Cheyenne getest heb ben ik niet verder gekomen dan zitten want toen besliste meneer dat dit zadel eng was en het moest eraf(ik ging er makkelijker af als het zadel)
Quint kan nogal idioot op een ander zadel reageren..naderhand denk ik dat de fenders(zijn heeeeel eng blijkbaar) en de singelstoten die even tegen zijn been aankwamen met aansingelen de bron van alle kwaad waren(hij kan niets hebben tegen zijn voorbenen en deze singelstoten zijn langer en ik kreeg ze niet goed weggestopt in de lusjes van de singel)..
Ook voel je je paard beter aan maar hij jou dus ook=Eng.
Dus stel je niet teveel voor van mijn testen want ik wil wel maar mijn lieve tink zeer waarschijnlijk niet....
Maar we zijn nu weer 2 jaar verder dus...wie weet!!

Ik heb nu een Rossner veelzijdigheid maar merk dat het nu wat gaat drukken op de schouder(zie je na het rijden)Quint is ook wat voller geworden.

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:50

Ryan heeft een reining zadel op zijn rug liggen.
Het merk is diamond en ligt perfekt op hem.

Ook staat het hem nog eens erg mooi

Annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:35

Wintec Pro ligt echt goed.. Of een gewoon wintec je hebt van die harde kunstof veelzijdigheids zadels maar je hebt ze ook in hele soepelen.. die passen ze vrij wel altijd.. DIK OF DUN!!.. haha.. Wintec Pro dresuur is wel echt heel lekker..

Dioontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:18

Op Dibbes en Badger liggen Barefoot Chyenne zadels en wauw wij willen niet anders meer

Heerlijk wat een vrijheid voor de paardjes en ze zitten zo lekker.... dus wat ons betreft niks anders meer dan boomloos....

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:47

op mijn bolletje heb ik nu de randol , de zwart gele funrider ligt beter op nog boller (nog minder schoft) die had ik liever voor mij zelf gepakt omdat die 2 kilo weegt , das toch wel erg prettig slepen
op mijn vorige paardje die ook erg rond geribt was en nihil schoft toonde had ik een western zadel van white star (garland)

bontekeh

Re: Welk zadel op tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:49

ik heb gewoon een wintec 2000 zadel op men tinker maar ik hem em wel laten verbreden
groetjes vero

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:53

nickyu schreef:
op mijn bolletje heb ik nu de randol , de zwart gele funrider ligt beter op nog boller (nog minder schoft) die had ik liever voor mij zelf gepakt omdat die 2 kilo weegt , das toch wel erg prettig slepen
op mijn vorige paardje die ook erg rond geribt was en nihil schoft toonde had ik een western zadel van white star (garland)

Ik heb nu een paar keer op het zadel gezeten, de gele funrider dus, en het zit echt heerlijkkkk. Ik zie ook aan Lizzy dat ze het ook prettig vind, niet zoveel druk op haar. Ze is heel gevoelig (hoef haar ook geen schopje te geven, want ze schiet weg, alleen maar klikken met mijn tong en "stap" en ze loopt al) maar bij deze gaat het goed dus Ben er erg blij mee. Het enige is dat nu al bij, waar de aanhechting zit van de beugel voor de beugelriemen aan vast te maken, onder de "flap" zeg maar, de stiksels al loslaten, das wel minder.

Maar zitten doet hij heerlijk, ik moest wel wennen hoor Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik eraf glij hihihi en dan schuif je weer terug

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:45

hum mag niet hoor nu al loslaten ...
maar hij zit idd heeeeerlijk

huubhuub

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:29

uhm onze tink heeft een JC veelzijdigheidszadel en als ik der rijd dan leg ik ook wel eens mijn KN dressuur zadel der op past perfect

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:55

Zijn die barefoots echt zo ideaal ??

tjsee ik denk dat ik hm ook gaat uitproberen dan ???

hoeveel kosten ze eigenlijk ?? nieuw en of /2e hands

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:40

ik rijd de tinker van vrienden van mij met mijn jc saphir. Maar hij is niet zo'n brede tinker dus dat gaat makkelijk. Voor de bredere tinkers zou ik een massimo zadel aanraden. Deze zijn speciaal ontworpen voor bredere paarden met name tinkers. Je hebt ze in veel verschillende uitvoeringen.

www.massimo-der-sattel.de is de site van dit zadel

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:51

Chas, ik vind mn barefoot helemaal geweldig, ik wil nooit meer iets anders! Maar er zijn ook natuurlijk genoeg mensen die het niks vinden. Je moet em gewoon zelf eens proberen, je kunt een testzadel aanvragen bij barefoot.
Nieuw kosstte die van mij ongeveer 600 euro, met alles erop en eraan. Tweedehands zijn ze ook wel eens te koop, bij marktplaats bijvoorbeeld, maar meestal zijn ze dan maar een klein beetje goedkoper.

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:08

Annetjj schreef:
Wintec Pro ligt echt goed.. Of een gewoon wintec je hebt van die harde kunstof veelzijdigheids zadels maar je hebt ze ook in hele soepelen.. die passen ze vrij wel altijd.. DIK OF DUN!!.. haha.. Wintec Pro dresuur is wel echt heel lekker..

daar is gam vorig jaar toch echt wel uitgegroeid
gam is overigens weer iets in proportie en blijft mijn huidige zadel weer op de juiste plaats liggen
Het is de Henri du Rivel Lexus

cesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:25

ik heb een westernzadel op mijn Cesar liggen en dat zit heerlijk!!!

luv_jelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:33

ik rijd met een wintec zadel wel een vzh met een verwisselbare boom.
zit ook kartsitkke goed

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:44

Ik heb ook een barefootzadel en het is echt super!
Maar biancaa je moet er wel echt zo'n pad van 100 euro onder leggen hoor! Zie het als een essentieel onderdeel van het zadel, anders ligt de ruggengraad niet vrij en dat lijkt me ook niet heel fijn lopen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:04

heb een veelzeidigheis zadel Wintec 2000 is het volgens mij zit wel lekker.

maar meestal toch maar mijn westernzadel erop merk weet ik niet zou ik even moeten gaan kijken.

Afbeelding

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:25

zo ik gaat zò n barefoot uitproberen hoor ...nog even bellen .het lijkt mij een heerlijk zadel ....

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:29

Ik heb 2 boomloze zadels, een Randoll's met barefoot Grandeur dekje en een Barefoot Nevada met grandeur pad en fysio pad. Beide zadels liggen fantastisch op Bonita, maar de Nevada zit toch net even een tikkeltje lekkerder voor de lange ritten, maar de Randoll's is een stuk lichter.

Verder heb ik ook een VZH zadel van Regent, uit Amerika. Verder heb ik ook een westernzadel gehad, maar die vond ik toch iets te zwaar.

Edit: Ariebren, welke boommaat heb jij voor je Billy Cook?

FlappieR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:06

ik heb een kentaur penelopa op mijn paardje liggen