Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
marcolemar schreef:ik heb ook het filmpje bekeken... Ik vond ze allemaal erg slecht bewegen, ja wel een mooi voorbeen... maar achterbeen komt er niet ver genoeg onder... in de passage komt het achterbeen ook wat na... verder lompe dieren, die niet in het type van het kwpn passen imo.
Kan je dat even uitleggen? Net als dat ze niet passen in het type van het KWPN?
sarabande schreef:Lomp vinden is een kwestie van smaak, ik vind ze wel lomp en ook degenen op de foto's die ik vorig jaar kreeg.
Vandaar dat ik me afvraag met wat hij wel een mooie combi maakt.
)sarabande schreef:Overigens is het beeld dat men van een modern sportpaard heeft niet KWPN gebonden, maar vrij internationaal.
listiglistje schreef:Een modern sportpaard in jouw ogen is mi wel degelijk KWPN gebonden!
.....................dus kun je je vraagtekens zetten bij de kwaliteit van het in jouw ogen moderne KWPN sportpaard.
sarabande schreef:Je denkt voor mij te kunnen denken, door alleen vanuit jouw gezichtspunt de zaken te bekijken.
sarabande schreef:Overigens is het beeld dat
men
van een modern sportpaard heeft niet KWPN gebonden, maar vrij internationaal.
sarabande schreef:Alle moderne sportpaardenfokkerijen hebben hetzelfde ideaalbeeld.
sarabande schreef:vandaar ook de uitwisseling van elkaars hengsten
sarabande schreef:Door van iedere fokkerij alleen datgene te willen zien wat jij wilt zien heb je altijd het gelijk aan jouw zijde.

Suzanne F. schreef:Ik durf het ook gewoon nog niet aan, ben idd bang een lompe te krijgen en vanwege het vele wit.
Er werd wel gezegd dat ik heel wat moet doen om een lompe uit mijn merrielijn te fokken omdat die heel veel bloed doorgeeft, dat fok je er niet zomaar uit.
Maar ja dan heb ik een sjieke met een grote witte kop...

Sfieke schreef:Als jij ook bang bent een lompe te krijgen, dan gaan jullie met zn tweetjes toch lekker kijken voor een andere hengst die uberbloederige paarden geeft?
Briar is dus niet het type hengst dat je zou willen gebruiken, dat kan.
De uiteindelijke vraag was: wat voor merrie voor Briar gebruiken? En niet: waarom Briar wel of niet gebruiken?
Wel even ontopic blijven graag
Sfieke schreef:Ik ben van mening dat je als fokker ook een keer een risico moet nemen. Als jij dat niet vindt, oke! Even goede vrienden hoor

De mooie halzen vallen mij ook op! Sfieke schreef:Ja het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind dit helemaal geen verkeerde paardenDe mooie halzen vallen mij ook op!
sarabande schreef:Lomp vinden is een kwestie van smaak, ik vind ze wel lomp en ook degenen op de foto's die ik vorig jaar kreeg.
Overigens is het beeld dat men van een modern sportpaard heeft niet KWPN gebonden, maar vrij internationaal.
sarabande schreef:Sfieke schreef:Ja het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind dit helemaal geen verkeerde paardenDe mooie halzen vallen mij ook op!
Nou ga je gang zet hem op een paar merries
Aimee schreef:sarabande schreef:Lomp vinden is een kwestie van smaak, ik vind ze wel lomp en ook degenen op de foto's die ik vorig jaar kreeg.
Overigens is het beeld dat men van een modern sportpaard heeft niet KWPN gebonden, maar vrij internationaal.
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vraag me wel wat af![]()
Waarom wel Weyden en niet Briar?
. sarabande schreef:2 verschillende merries.
Degene waar ik zo graag een Weyden van wilde hebben zou ook bij Briar passen, helaas heb ik afscheid van haar genomen na teveel tegenslagen.