Fleur bevallen (Mick ingeslapen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:29

ach wat zielig Verdrietig
ik dacht eigenlijk dat veulens altijd na de geboorte een injectie kregen tegen veulenziekte?? of is dat het niet?
Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik nog wel een veulentje wil van Evita, ik hoor allemaal van die enge en vooral zielige verhalen... zoiets wil ik niet meemaken.

heel veel sterkte en ik hoop echt dat de foto's goed zijn!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:30

Wat een moeilijke beslissing en wat een moeilijke tijd.
Lief Batje, heel veel sterkte.
Ik hoop op een wonder, laat kleine Micky het alsjeblieft halen!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 17:31

Mick heeft uiteraard gewoon de veulenprik gehad. De volgende dag is de veearts geweest voor het wondje. Hij heeft dus wel genoeg medische begeleiding gehad, maar blijkbaar is dit gewoon niet te voorkomen..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:58

Jeetje, dit verwacht je ook niet als er een veulentje wordt geboren.
Maar ik denk dat je wel een goede beslissing hebt genomen. Heel moeilijk maar je moet idd reeël blijven wat betreft de kosten en levensverwachting.

Heel veel sterkte en ik hoop dat de antibiotica toch nog aanslaat.

enedium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:16

hij is natuurlijk nog maar een paar dagen oud, en hopelijk waren we er snel genoeg bij met de dieren arts, hij vond eerst dat batje over bezorgd was! We hadden hem in de eerste instantie afgebeld omdat hij vond dat het goed ging met het veulen (nieuwe compagnon van onze dierenarts), gelukkig hebben we alsnog een afspraak gemaakt, hij mag dus niet meer komen, ookal is het nog zo'n beste dieren arts, ik heb een hekel aan medici die clienten niet serieus nemen, en ik hoef nu niet meer te vertellen waarom!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:05

Ik lees het slechte nieuws nu pas en ik ben er stil van... Bah, nog maar net op de wereld en nu dit al. Heel veel sterkte, kan alleen maar hopen dat Mick het haalt en natuurlijk denk ik aan jullie!

nicky v.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:17

Wat een schatje Lovers Lovers echt super lief zeg.
Huilen Huilen ik wil ook een paardje Huilen Huilen

ik ben super Haha! Haha! voor je.

Party!! gefeliciteerd Party!!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:50

wat een vreselijk moeilijke beslissing heb je nu al moeten nemen. Ik hoop zo ontzettend dat de foto's goed zijn!!
heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je paardjes

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:53

Oh bah wat loopt dit van een vrolijk topic met een super hengstje tot een verdrietig rot topic Huilen Verdrietig Ik duim heeeel hard met je mee, geef de moet niet op!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:05

Oh getver, hij is nog meer net geboren en dan gebeurt er zoiets..ik hoop dat het snel weer goed komt met die kleine want dit is echt heel erg..
Succes, ik duim voor jullie

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:19

echt heel sneu.
sterkte Verdrietig Lovers

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:46

Sterkte, ik help mee hopen op goede foto's... Huilen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:48

Jemig, zeg, wat een pech. Ik wens je heel veel sterkte met het nemen van een beslissing. En als Mick het haalt heel veel beterschap.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 00:39

Ow wat een rotnieuws! Ik wil je heel veel sterkte wensen en geef alsjeblieft niet te snel op!
Wat zijn de kansen in utrecht? Doe alsjebleift alles voor moeder en kind wat je kan !

Geef beiden een knuf van me en hou je taai he! Geniet iig nog even van de mooie momenten van moeder en zoon!
En heel veel sterkte gewenst !

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 07:25

Heel veel sterkte toegewenst..

Mijn veulen liep van de een op de andere dag ontzettend kreupel (liet het voorbeen gewoon hangen) en toen dacht de veearts dus ook aan een bacteriele infectie (via de navelstreng). De bacterien nestelen zich dan in de gewrichten. Achteraf heeft Kelvin dus mazzel gehad want hij bleek gewoon uitgegleden te zijn en een spier te hebben verrekt.

Ik hoop maar dat je nog wat voor je veulentje kunt doen. Ook al is het nog maar zo jong, het is toch ook een beetje jouw kind. Tenminste, zo voelde ik dat.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:01

Tsjesus... Ik lees het slechte nieuws nu pas, na 3 dagen niet online te kunnen... Wat verschrikkelijk voor je... Heel, heeeeeel veel sterkte...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:31

phoe wat erg. Ik zit dit net door telezen. Ik had het nog niet gezien. Wat erg voor je zeg.
Hoe merk je dat je veulen het heeft en wanneer is de kans dat ze het krijgen minder?
Mijn veulen had ook wondjes bij de geboorte. De wondjes die ik zag en de navelstreng heb ik de eerste dag wel vierkeer ingespoten met betadine sray, maar later bleek dat onder haar vacht waarschijnlijk ook wat heeft gezeten en nu laat haar vacht daar helemaal los ook waat volgens mij niets zat.
Verder is ze nog wel vrolijk en speels en eet ze goed. Ik maak me nu toch wel wat zorgen na dit verhaal.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:53

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Ik vind het echt heel erg voor je. Maar je doet vast het beste voor hem..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 12:40

Wat vreselijk ellendig zeg.
Ik zat net naar de foto's te kijken en het is zo'n mooi en leuk veulentje.

Ik hoop echt dat hij het gaat halen, heel veel sterkte met hem en met het nemen van een beslissing.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:40

o Batje, ik zit met tranen in mijn ogen dit verhaal te lezen, omdat het jammergenoeg heel erg herkenbaar is, wij hebben nu al een paar dagen een veulen in de kliniek staan, hij heeft het waarschijnlijk ook hij is al 4 keer geopereerd om de rotzooi uit de wond te halen, het moet nu over gaan d.m.v antibiotica, maar bij ons is de kans ook heel erg klein dat ie het redt. Huilen Huilen

Heel veel sterkte, ik weet jammergenoeg maar alte goed hoe je je voelt!

Veel liefs Adriana

P.s ons veulen is nu een maand

lysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 19:14

ik lees dit net allemaal door. het begon met een heel vrolijk toppic over een heel mooi hengstje. het werd steeds droeviger. ik duim ook mee voor goede foto's en ik weet dat je het beste zult doen voor het veulen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 21:07

Even rondgekeken..
en toen weer omgekeerd.

Mick is er niet meer.

Afbeelding

Vanochtend vroeg zijn we naar de kliniek gegaan waar het al snel duidelijk was dat Mickje geen enkele kans maakte. Zijn achterknieschijfje was zo ver aangetast dat niemand daar iets meer aan kon doen.

Om 13.00 is de veearts naar stal gekomen en heb ik Mick voor de laatste keer overeind gezet om te drinken. Alsof hij wist dat dit zijn laatste kans was heeft hij gedronken tot Fleur's uier bijna leeg was. Daarna is hij in een hoekje gaan liggen, zuchtte nog een keer diep en liet zijn hoofdje op mijn schoot leggen. Na het spuitje verslapte hij, en na nog een paar keer diep adem gehaald te hebben is hij ingeslapen.

Ik heb nog even bij hem gebleven om goed afscheid te nemen, en ben daarna met de honden het bos ingegaan. Toen ik terug kwam lag Mick onder een dikke laag hooi, Fleur stond bij de deur en wilde graag naar buiten. In de wei heeft ze met haar staart omhoog een paar rondjes met haar grote vriend Aron gerend, en is daarna tevreden gaan grazen. Ze zal ook wel opgelucht zijn.

Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes en het medeleven. Zonder jullie, mijn stalgenootjes en verzorgsters was dit alleen een hele trieste week geweest. Nu kan ik door mijn tranen heen glimlachen, omdat er zoveel lieve mensen op de wereld zijn..

Ik weet zeker dat hij nu heel happy is en lekker veulen kan zijn...
Laatst bijgewerkt door batje op 23-05-02 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:22

Heel veel sterkte Batje.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:22

Heel veel sterkte Batje.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:23

Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.

I am a thousand winds that blow,
I am the diamond glint in snow.

I am the sunlight on ripened grain,
I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning hush,
I am the swift uplifting rush

of quiet birds in circeled flight.
I am the soft stars that shine at night.

Do not stand at my grave and cry,
I am not there, I did not die.

Heel veel sterkte..
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 23-05-02 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt