[TI] keuringen van het NST

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:33

Buitenfoto's heb ik best zin in, ja. Maar ik moet gaan kijken hoe en wat ik ga doen. Ik heb geen zin in concurrentiegedoe, ik wil 't gewoon naar mijn zin hebben, lachen, proberen mooie momenten vast te leggen. Daarna zal de lol snel over zijn, dan moet ik "fijn" mindere kwaliteit met megalogo op internet plempen. Goh, wat een hobby
En dat allemaal door een jatmoos als deze: http://users.skynet.be/elsie/keuring.htm

DianneM

Re: keuringen van het NST

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:40

Ben je mooi klaar mee Fjordkootje

Ik denk dat ik na de hengstenshow van 8 april niet op veel andere keuringen van het NSvT zal zijn, tenzij ik mijn merrie over laat schrijven, maar dat ben ik voorlopig nog niet van plan, tenzij ze gedekt gaat worden door een NSvT hengst. Ben er nog geen tegen gekomen die mooi en klein genoeg is, op 1 na, maar die is ook ICS goedgekeurd.

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:26

Sinada schreef:
oooooohhhhhhhhhhhhhh bonte dat is inderdaad het juiste moment .
Had je die zelf gemaakt ??

Afbeelding

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:27

fjordkootje schreef:
Ik heb geen zin in concurrentiegedoe,

Dat was een grapje hoor

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:06

Mazzel-meid schreef:
Ik vind het echt euk dat het ook in Etten-leur is
helaas ben ik lid van het ics, dus ik kan er niet heen met de dames.. wat dat betreft is het toch wel jammer dat je ze niet bij 2 stamboeken in mag schrijven
maargoed, kijken (en aanmoedigen) is ook leuk!!

je kan ze toch gewoon ook aanmelden bij het nts , is onzin dat je niet bij 2 stamboeken mag , zijn toch ook genoeg hengsten die bij ics en nts zitten , dus waarom niet van merries . Ik had een ics hengst gekocht en ook gewoon bij nts aangemeld

Joella

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:13

Ik ga ook , en wel naar Alden Biesen , met Wilgje en misschien ook Ajeira .

en buiten alden biesen wordt er ook nooit wat in de buurt van Limburg gehouden. En het terrein van NHB Deurne ofzo is echt wel kei perfect daarvoor , en voor in de toekomst weet ik ook nog wel een plaats in Susteren . waar ik op stal sta daar hebbe we vanaf dit jaar 5 hectare aan weiland bij.

Wilgje is nog nooit op de keuring geweest dus ben benieuwd wat die ervan af gaat brengen. Ajeira is vorig jaar als veulen op de keuring in zeeland geweest en heeft toen een 2e premie gehaald.

Ga wilgje ook volgendjaar laten dekken. Door rocky mountain van de Irish tinker stables , die vind k echt zo mega te gek he

Groetjes Joella

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:27

Wilgje. Je mag een merrie NIET in 2 stamboeken inschrijven. Dat zijn de regels van de PVE. Doe je dit wel, dan kost dit je geld zonder dat je er wat aan hebt. je wordt waarschijnlijk voor niets lid, want als je je merrie niet laat uitschrijven, dan mag je niet meedoen. Dit wordt nagekeken.

Hengsten mogen dit wel, zodat ze bij beide stamboeken kunnen dekken

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:39

Hee Allemaal,

Ook ik ben waarschijnlijk van de partij in Etten-leur met Katingka en de baby

gr Danielle

leintje24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:47

ik wil dit jaar ook mijn merrie laten keuren, maar ik vind alle plekken niet echt handig voor mij. Alles zit zo'n beetje ( op belgie na) op 55 min rijden! Waar moet ik heen!! haha ik woon trouwens in alphen aan den rijn

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:52

Volgens mij is dan Assendelft het dichts bij. Tja, het kan niet bij iedereen voor de deur liggen. Misschien volgend jaar.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:27

ik moet ook een uur rijden en dat is dan voor mij het dichtst bij, het is neit anders en een uur vind ik nog goed te doen hoor. gewoon gaan dus.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:05

Bonte schreef:
Wilgje. Je mag een merrie NIET in 2 stamboeken inschrijven. Dat zijn de regels van de PVE. Doe je dit wel, dan kost dit je geld zonder dat je er wat aan hebt. je wordt waarschijnlijk voor niets lid, want als je je merrie niet laat uitschrijven, dan mag je niet meedoen. Dit wordt nagekeken.

Hengsten mogen dit wel, zodat ze bij beide stamboeken kunnen dekken

PVE en NSvT wijzen idd op deze regels, maar helaas draait het ICS om de hete brei heen. Ik probeer mijn jaarlingmerrie uitgeschreven te krijgen bij het ICS omdat ik haar deze zomer bij het NSvT wil laten opnemen, nou tot op heden zonder succes......Ik wordt door mevrouw Marijke H. beticht van hoog van de toren blazen, ik laat me opstoken volgens haar "gaan er op dit gebied allerlei onzinverhalen rond die verzonnen zijn door mensen die niet weten waar de klepel hangt."

Volgens mij lopen er dus nog een heleboel Tinkers rond die dubbel ingeschreven staan.....

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:20

Ik vind het overigens wel raar dat de Tinkers maar bij 1 stamboek ingeschreven mogen staan. Wij hebben zelf nog een BWP ruin en toen wij hem kochten stond hij bij het BWP ingeschreven en we hebben hem later op laten nemen bij het NRPS. en dat ging eigenlijk zonder problemen.... (Misschien mag dat ook niet, alleen zo hebben wij het gedaan..) Je kunt niet gewoon zeggen tegen het ICS in schrijf mijn paard uit en dan hem gewoon laten opnemen bij het NSvT?

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:21

Wat een onzin! Dus volgens mevrouw Marijke H. weet het PVE niets van hun eigen regels?
Afgezien van dat trouwens heeft ze je paard gewoon uit te schrijven als jij dat wilt, punt. Daar heeft ze namelijk niets over te zeggen.
Ik zou een mailtje of telefoontje richting het PVE doen en daar je verhaal uit de doeken doen, misschien kunnen zij je helpen.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:24

Dit wil dan ook zeggen dat als je een NSvT veulen wilt hebben dat je geen ICS gefokt veulen kan kopen....?? Belachelijk.... !!!! Ik zou het ook zo doen als de Supertje zegt hoor.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:35

Er is door mij al navraag gedaan bij het PVE naar aanleiding van de mailtje van het ICS, zij hebben bevestigd dat het paard daar moet worden uitgeschreven.

Een kopie van het antwoord van het PVE is doorgezonden naar Marijke, maar wederom een ontwijkend antwoord. In mijn laatste mail heb ik haar nogmaals verzocht de jaarling uit te schrijven (PVE in de CC). Tot nu toe nog niets vernomen.......

Meer kan ik niet doen, in ieder geval neem ik de jaarling in september gewoon mee naar de keuring. Ik kan controlerende instanties in ieder geval mijn mailverkeer met het ICS overleggen.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:12

Jee... dat noemen ze nou serieus een bord voor je kop hebben....
Kun je de PVE niet vragen zelf contact op te nemen met Marijke?
Ik zou trouwens ook gewoon naar de keuring gaan.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:27

Ik hoop dat ze dat doen naar aanleiding van mijn laatste mailtje (ze staan in de CC), meer kan ik niet doen....