[TI] De mening van mijn man

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:35

Ik weet niet wat je er mee wilt nu precies ik denk ook niet dat hij zo 123 verkocht is, ik zou net als wat hier geopperd wordt max een tijdje ergens op de wei zetten zodat hij lekker zijn ding kan doen en niet elke dag gepoetst enzo hoeft te worden,

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:53

CarS schreef:
Ik geloof ook sterk in "de klik" met een paard....
De echte vertrouwensband komt idd veel later....daar moet je aan werken...ik heb jaren de klik gehad met Quint maar ik vertrouwde hem toen voor geen meter(was ook wederzijds)
Ik voel erg snel of een paard bij me past...dat zit hem voor mij niet eens in het feit of het een goed opgevoed of dominante rotzak van een paard is(juist die donderstenen heb ik een zwak voor)
Het is een gevoel....dat niet uit te leggen is voor mij.

Wat hier op het erf staat zijn ook blijverdjes...vandaar dat ik al 2 maal een tinker heb afgewezen omdat ik niet voor 100% zeker wist of ik ervoor zou kunnen gaan(en dat waren leuke cobs die voor heeeel weinig geld aangeboden werden aan me) en dat vond ik niet eerlijk tegenover deze tinkies...

zo bedoelde ik het ...

Biancca succes met wat je beslist er zijn al heel veel zinnige dingen gezegd weet er even weinig aan toe te voegen ...
Misschien idd maar even "gewoon" laten staan ... laat hem zelf maar toenadering zoeken als hij dat wil... verder niet teveel aan proberen/ oefenen e.d. ...

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:36

Hoe is hij als veulen opgegroeid vanaf geboorte, hoe is hij gespeend, was hij alleen na geboorte, karakter merrie en hengst.
Misschien brengt dat wat duidelijkheid, als je daar achter kan komen. (of al weet)
Mijn nuchtere ventje Remy lijkt gewoon op zijn moeder, zij staat ook altijd een stukje buiten de kudde. Hij ook is op zijn rust gesteld en wil minder aandacht en knuffels dan leeftijds genootje Osric.
Ik ga er vanuit dat wanneer hij straks meer in de hand komt dat het vanzelf goed gaat komen. Ik laat hem nou maar lekker peuter zijn.
Ze lopen nu braaf mee aan touwtje naar de wei /stal 2x per dag af en toe een keer hh terwijl de ander doorloopt, rondje draaien, achterwaarts ect.en de smid kan er probleemloos aankomen. Meer hoeft in principe voorlopig niet.

Vasthi@ NH gedachtes gaan met je op de loop ..........hihihi

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:47

Moeilijk moeilijk dit.
Quincy heb ik ook al vanaf veulen af aan, die heb ik eerst met andere veulentjes gewoon veulen laten zijn, ging hem maar een paar keer de wei uithalen om hem te poetsen. Hij heeft toen hij een half jaar was ook de hoefsmid al zijn kunsten laten zien (zo erg dat die smid helemaal niet meer terug wilde komen). Hij was toen niet de makkelijkste, hij vond het ok dat ik er was, maar wilde net zo lief gewoon in de wei blijven, niks doen zeg maar.

Dit is een zeer moeilijke beslissing die je zelf moet gaan maken, hoop voor je dat je de goede beslissing maakt.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:15

sneppie schreef:
Hoe is hij als veulen opgegroeid vanaf geboorte, hoe is hij gespeend, was hij alleen na geboorte, karakter merrie en hengst.
Misschien brengt dat wat duidelijkheid, als je daar achter kan komen. (of al weet)

Hier kan ik je wel antwoord op geven ik verzorg de moeder (ginger)en de vader (maestro) heb ik ook gereden.
Vader en moeder hebben allebei een superkarakter. Ginger is verder niet echt knuffelig ofzo, maar wel hartstikke lief en ze komt ook wel uit haar eigen naar je toe enzo. Maestro liep altijd achter me aan als hij losliep in de bak en houdt ook erg van aandacht. Ik had de geboorte van max net gemist, maar hij was nog geen halfuur oud toen ik er voor het eerst bijzat. Tot de tijd dat hij afgespeend was heeft ben ik veel met hem bezig geweest. (halster elke dag een keer aan doen en weer uit doen, meelopen aan het halstertouw, poetsen, voetjes geven) Na 2 weken ben ik weer gaan rijden met ginger, dus van toen af aan heeft hij steeds wat vaker en steeds langer alleen moeten staan. Na het afspenen heeft hij ongeveer 3 dagen op stal gestaan en daarna is hij bij 2 jaarlingen in de wei gegaan. En bianca zei ergens dat ze niet aan zijn oren mag komen. Daar heb ik nog een verklaring voor, want toen hij nog bij ons stond had hij een keer zijn oren vol met van die klittebollen en die heb ik toen over een paar dagen verspreid uit zijn oren moeten halen. Maar dat was erg vervelend voor hem, ik ben daarna nog wel bezig geweest met aan zijn oren zitten maar hij bleef het toch eng vinden. Het is weer een heel verhaal en als iemand nog vragen heeft over zijn eerste maanden, dan vraag het maar.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:32

Mischien een rare gedachte want een paard denkt volgens mij niet menselijk maar...

Zou het meelopen,voeten geven,halster aan/uit,frutten enz. (hoe goed bedoeld ook) zijn tinkerneusgaten niet uitkomen want zo te lezen is daar al bijtijds mee begonnen.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:55

ja maar je moet dat niet opvatten als een uur per dag ofzo. Dat was hooguit 10 minuutjes per keer en ook niet elke dag (behalve het halster aan en uit doen). Zowiezo hebben mama en zoon de eerste 2 weken volledige rust gehad in de wei.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:58

Ik blijf er bij dat naar mijn idee er te veel mee gedaan wordt, daar heeft het diertje helemaal geen zin in,
Messchien maar beter een volwassen tinker kopen jah want zoals ik al zij, je wilt echt te veel, 10 minuten is voor zo`n jong beestje nog te lang, lekker dag en nacht in de wei met wat andere leeftijdsgenootjes zal hem goed doen denk ik,

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:04

@dobbel volgens mij zit je mijn berichten en die van bianca door elkaar te halen (ik kan het fout hebben hoor) . Wat ik hierboven geschreven had ging over toen hij nog bij zijn moeder stond.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:11

Ja maar Biancaa doet volgens mij nu ook bijna iedere dag wat met ze en daar heb ik het over, Ik vind niet dat per defenitie dagelijks wat met ze gedaan hoeft te worden, ik doe ongeveer 1 keer in de week wat met Biggels straks thuis messchien iets meer maar echt niet dagelijks poetsen en zo, een knuf en een aai is genoeg vind ik.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:23

Ah ok op die manier. Daar heb je ook eigelijk wel gelijk in, maar ik wil graag dat de veulens alvast goed in de hand zijn voordat ze weg gaan. Ik wil namelijk voorkomen dat er naderhand allemaal slechte verhalen rondgaan over het veulen wat ik "opgevoed" heb. Als je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Maar zoals ik al eerder zei ik deed het ook niet elke dag. Alleen het halstertje maar dat was een keer aandoen en weer afdoen.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:34

Prima hoor ginger18 !!
Dus "verleden" kan het niet zijn. Ik denk dat Doddel helemaal gelijk heeft en dat het misschien te veel is voor hem. Lekker bij een hoop andere leeftijdsgenootjes lekker de hele zomer de wei op. !!
Is Max onder de pannen en is er ruimte voor Lizzie.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:42

dobbel schreef:
Ik blijf er bij dat naar mijn idee er te veel mee gedaan wordt, daar heeft het diertje helemaal geen zin in,
Messchien maar beter een volwassen tinker kopen jah want zoals ik al zij, je wilt echt te veel,
10 minuten is voor zo`n jong beestje nog te lang
, lekker dag en nacht in de wei met wat andere leeftijdsgenootjes zal hem goed doen denk ik,

Zo denk ik ook.
Ik heb ook een naarlinghengst...
staat op stal en gaat een paar uur naar buiten...samen met een ander lekker stoeien.
Dan doe ik 1 x in de 2 weken de hoefjes uitkrabben (met moeite)
Terwijl dat in het begin geen probleem was, maar we gaan nu al puberen.
en 1 x in de 2 weken een borteltje eroverheen halen =/- 2 minutjes bezig
Dat doe ik dus niet dezelfde dag

langer moet ik echt niet aan 'm zitten , dan wordt hij vervelend en moet ik 'm straffen. Dat wil ik niet - hij moet het leuk vinden toch?

Hij geeft zelf aan wat hij wil en ik ga dat niet forceren....

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:12

dobbel schreef:
Ja maar Biancaa doet volgens mij nu ook bijna iedere dag wat met ze en daar heb ik het over, Ik vind niet dat per defenitie dagelijks wat met ze gedaan hoeft te worden, ik doe ongeveer 1 keer in de week wat met Biggels straks thuis messchien iets meer maar echt niet dagelijks poetsen en zo, een knuf en een aai is genoeg vind ik.

Ik doe er nu niet dagelijks iets aan hoor, ik heb zelfs dagen dat ik dus niet langs ga en hij met Angel (en nog 2 volwassen paarden) in de bak of wei staan.

als ik er ben, dan bestaat het grootste gedeelte uit knuffelen. Als ik ga wandelen, dan borstel ik niet. als ik ga borstelen, dan wandel ik niet etc. Dus ik doe als ik er ben, maar 1 ding. en dan ongeveer 10 minuten. bij Max dan nu iets langer, omdat ik hem de stal al niet uit krijg.

Als ik er ben, dan bestaat het grootste gedeelte dus uit kwebbelen daar op de stal, kijken bij andere mensen en dan even met de veulens knuffelen. Of gewoon even in de bak zetten, zodat ze even kunnen rennen (of wat ze dan ook willen doen).

Als ik Max naar de opfok zou brengen, als antwoord op je vorige vraag, dan zit ik alsnog met 2 paarden. Dan staat Angel dus alleen en dat is niet de bedoeling. Er is daar op de stal dan ruimte voor Lizzy, maar dat is er nu ook. Het gaat dus niet om de ruimte, maar de hoeveelheid paarden (al maakt mij dat niet uit, maar mijn man logischerwijs wel).

@Superwoman. Ik hoef Max niet te straffen, hij wordt niet vervelend, je krijgt gewoon geen contact met hem. Hij doet dus niks, zelfs niet vervelend worden.

@Ginger18, ik wil jou helemaal geen slechte naam geven hoor! Het is juist omdat ik vind dat hij goed opgevoed is, dat ik het zo zielig voor hem vindt. Hij wil dus totaal geen contact maken. En ik denk dat het helemaal geen kwaad kan, als je dat niet elke dag deed, hij stond bij zijn moeder en in principe voedt zij hem ook dus op. En niet bedoeld dat zij hem dus "slecht" opgevoedt heeft, maar hij is gewoon in zichzelf gekeerd. Je zei zelf al een keer prive tegen mij, dat hij best een sulletje was toen hij bij jullie stond. Dat is nu alleen maar erger geworden, tenzij hij dus bij de hoefsmid is of dat hij mij wilt schoppen. Dan is het een wildebras.

Ik heb vandaag wel een beslissing genomen, na weer een nacht niet slapen en piekeren en nu vanmiddag te hebben gelegen, heb ik toch besloten om hem te verkopen. Niet omdat ik dat zo graag wil of omdat ik Lizzy wil (ik weet niet eens of ze goedgekeurd wordt, want dan gaat dat ook niet door). Maar omdat ik hem op het moment gewoon zielig vind, ik vind dat de "klik" het gevoel er niet is. Ik denk dat hij inderdaad beter staat bij iemand die hem dan naar de opfok kan brengen (ik hou er persoonlijk niet van en dat was mijn reden om er een veulen bij te kopen voor Angel) maar voor hem zal het misschien wle goed zijn. Ik hoop niet dat hij daar, net als bij Ginger18, ook een sulletje blijft, maar dat hij dan leert om voor zichzelf op te komen. Nu staat hij constant alleen in de bak, tenzij hij helemaal alleen is met Angel.

Ik weet wel dat ik hem vrij hoog op Marktplaats ga zetten. Ik wil dat er een serieuze persoon reageert en niet een handelaar. Ik wil dus ook de plek waar hij heen gaat controleren, zodat ik weet dat hij goed terecht komt. Ik hoef ook niet perse dat bedrag voor hem, maar wel dat er "normale" mensen gaan reageren, als jullie me begrijpen.

Nu ik dit zit te typen, zit ik te huilen. Ik ben vandaag niet gegaan en gisteren niet, dat heb ik wel vaker (zeker op de dagen dat mijn dochter zwemles heeft) maar ik vond het erg moeilijk. Het leifste zit ik daar in het hooi (ze staan naast de hooiberg) en kijk ik uren naar ze.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:34

Citaat:
@Superwoman. Ik hoef Max niet te straffen, hij wordt niet vervelend, je krijgt gewoon geen contact met hem. Hij doet dus niks, zelfs niet vervelend worden.

maar hij trapte toch?
én hij wil niet uit z'n stal....
dus dat lijkt me vervelend.....

gelukkig niet zo vervelend als die van mij - overactief en speels

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:36

superwoman schreef:
Citaat:

maar hij trapte toch?
én hij wil niet uit z'n stal....
dus dat lijkt me vervelend.....

gelukkig niet zo vervelend als die van mij - overactief en speels

Ja als ik dus met hem bezig wil, dan schopt hij me. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik hem "straf".

En zijn stal niet uit willen, dat is inderdaad vervelend, dat is niet alleen bij mij maar ook bij mijn staleigenaresse. Maar ik heb zoiets van, als dat nou het enigste was...

Dat overactieve en speelse is angel ook, zoals een veulen hoort te zijn (lijkt mij...)

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:47

Biancaa, goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Het is nooit makkelijk om een dier weg te doen.

Hopelijk vind je een goede baas die hem een tijdje in de opfok zet.
Ik ken ook mensen die een opfok niks vinden omdat je dan zo weinig contact met je dier hebt. Er is voor allebei wat te zeggen.

Sukses met de verkoop!

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:56

Sterkte met de verkoop....

binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:19

Ik kwam Max tegen op marktplaats en je hebt dus besloten hem weg te doen,jammer maar waarschijnlijk een naar Max toe goede beslissing.Laat iedereen maar kletsen als jouw hart je gezegt heeft dat het nooit wat zal worden tussen jullie kun je hem en je eigen beter de rust laten vinden bij een andere eigenaar die hopelijk wel meteen de klik heeft met Max.

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:21

Ik heb alle berichtjes eens gelezen, en ik begrijp dat dit een moeilijke
beslissing voor je is. Ik wil je heel veel sterkte wensen en succes met de verkoop en ik hoop dat je een goed plekje voor hem vind...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:23

Mosterd na de maaltijd, omdat je net een beslissing hebt genomen, maar ik had Eveline Hekkenberg (klassiek homeopathe, holistisch therapeut) erbij gehaald, en had een gesprek met Vera (hier op Bokt, heeft 2 gesprekken met mijn Mira gehad) aangevraagd.
Ik hoop, en dat is NIET om je te kwetsen, dat Lizzy niet ook een impulsaankoop is/wordt.

Prima duidelijke open advertentie.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 22-03-06 19:29, in het totaal 2 keer bewerkt

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:23

Ik hoop dat je een goed baasje vind voor Max.
Sterkte voor je dochter, Angel... en voor jezelf!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:28

fjordkootje schreef:
Mosterd na de maaltijd, omdat je net een beslissing hebt genomen, maar ik had Eveline Hekkenberg (klassiek homeopathe, holistisch therapeut) erbij gehaald, en had een gesprek met Vera (hier op Bokt, heeft 2 gesprekken met mijn Mira gehad) aangevraagd.
Ik hoop, en dat is NIET om je te kwetsen, dat Lizzy niet ook een impulsaankoop is/wordt.

Prima duidelijke open advertentie.

Ik ben bang dat dat het wel is maar het zal wel aan mij liggen, ik had ook echt verder gekeken maar goed dat is mijn mening,
Naja ik hou mijn mond verder maar,

Ik hoop dat max nu wel een baasje gaat vinden die hem waardeerd.
sterkte met de verkoop.

Pellie

Re: De mening van mijn man

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:37

jammer dat je max niet kan waarderen zoals hij is, en hij je hierin teleurgesteld heeft.

ik hoop van ganser harte dat hij een goed tehuis vindt, waar hij kan uitgroeien tot een stabiel paard...

en sterkte voor je dochtertje, zij kan toch wel goed met hem overweg?? misschien moet je hem houden, voor haar dan, en niet voor jezelf.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:41

Citaat:
Ja als ik dus met hem bezig wil, dan schopt hij me. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik hem "straf".

Dus wil hij dat niet! En dat straffen zal hij onthouden...
niet leuk - en gestraft worden is waarschijnlijk wat hij onthoudt.

Ik denk idd dat het 't beste is om 'm te verkopen. jij houdt van aandacht geven, hij niet.

Zoek iemand die 'm lekker kan laten staan in de opfok ofzo.

sterkte!
Het blijft een moeilijke beslissing, dat weet ik maar al te goed!