Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CarS schreef:Ik geloof ook sterk in "de klik" met een paard....
De echte vertrouwensband komt idd veel later....daar moet je aan werken...ik heb jaren de klik gehad met Quint maar ik vertrouwde hem toen voor geen meter(was ook wederzijds)
Ik voel erg snel of een paard bij me past...dat zit hem voor mij niet eens in het feit of het een goed opgevoed of dominante rotzak van een paard is(juist die donderstenen heb ik een zwak voor)
Het is een gevoel....dat niet uit te leggen is voor mij.
Wat hier op het erf staat zijn ook blijverdjes...vandaar dat ik al 2 maal een tinker heb afgewezen omdat ik niet voor 100% zeker wist of ik ervoor zou kunnen gaan(en dat waren leuke cobs die voor heeeel weinig geld aangeboden werden aan me) en dat vond ik niet eerlijk tegenover deze tinkies...
zo bedoelde ik het ...
sneppie schreef:Hoe is hij als veulen opgegroeid vanaf geboorte, hoe is hij gespeend, was hij alleen na geboorte, karakter merrie en hengst.
Misschien brengt dat wat duidelijkheid, als je daar achter kan komen. (of al weet)
. Wat ik hierboven geschreven had ging over toen hij nog bij zijn moeder stond.
dobbel schreef:Ik blijf er bij dat naar mijn idee er te veel mee gedaan wordt, daar heeft het diertje helemaal geen zin in,
Messchien maar beter een volwassen tinker kopen jah want zoals ik al zij, je wilt echt te veel,
10 minuten is voor zo`n jong beestje nog te lang, lekker dag en nacht in de wei met wat andere leeftijdsgenootjes zal hem goed doen denk ik,
dobbel schreef:Ja maar Biancaa doet volgens mij nu ook bijna iedere dag wat met ze en daar heb ik het over, Ik vind niet dat per defenitie dagelijks wat met ze gedaan hoeft te worden, ik doe ongeveer 1 keer in de week wat met Biggels straks thuis messchien iets meer maar echt niet dagelijks poetsen en zo, een knuf en een aai is genoeg vind ik.
Citaat:@Superwoman. Ik hoef Max niet te straffen, hij wordt niet vervelend, je krijgt gewoon geen contact met hem. Hij doet dus niks, zelfs niet vervelend worden.
superwoman schreef:Citaat:@Superwoman. Ik hoef Max niet te straffen, hij wordt niet vervelend, je krijgt gewoon geen contact met hem. Hij doet dus niks, zelfs niet vervelend worden.
maar hij trapte toch?
én hij wil niet uit z'n stal....
dus dat lijkt me vervelend.....
gelukkig niet zo vervelend als die van mij - overactief en speels

en succes met de verkoop en ik hoop dat je een goed plekje voor hem vind... fjordkootje schreef:Mosterd na de maaltijd, omdat je net een beslissing hebt genomen, maar ik had Eveline Hekkenberg (klassiek homeopathe, holistisch therapeut) erbij gehaald, en had een gesprek met Vera (hier op Bokt, heeft 2 gesprekken met mijn Mira gehad) aangevraagd.
Ik hoop, en dat is NIET om je te kwetsen, dat Lizzy niet ook een impulsaankoop is/wordt.
Prima duidelijke open advertentie.
Citaat:Ja als ik dus met hem bezig wil, dan schopt hij me. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik hem "straf".