Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Viennanova schreef:Vooruitziende blik gehad? Orakel? En wil je dat ook eens op mijn merrie loslaten....?
)
Suzanne F. schreef:Viennanova schreef:Vooruitziende blik gehad? Orakel? En wil je dat ook eens op mijn merrie loslaten....?
De nieuwe vooruitziende blik is Dayano! (Dolany (v. Donnerhall) x Linaro (v. Landgraf I) x Romino (v. Ramiro) x Lord.
!
Merilyn schreef:Ach ja met Painted Black was het volgens 90% van heel bokt ook gruwelijk mis
Hij loopt nu toch maar even bijna 70 % in de GP
Zannekin schreef:Merilyn schreef:Ach ja met Painted Black was het volgens 90% van heel bokt ook gruwelijk mis
Ik was bij die 10%
PB doet t echt super in de GP..nog jong en onervaren maar dat gaat allemaal nog komen
Zannekin schreef:Maar een 3 jarige aan de hand zonder ruiter zegt meer over de aanleg en vererving dan met een ruiter erop, daarom zijn die filmpjes van de keuring zo leuk. Een ruiter heeft zoveel invloed op een achterbeen. Daar zijn wij een keer attent op gemaakt tijdens een soort clinic. Als je dat ziet beoordeel je geen achterbenen meer onder de ruiter.
Florencio was vooraan niet zo bijzonder als 3 jarige in vrijheid. Wat hij nu toont vloeit voort uit de techniek die er achteraan zat en het zich laten bewerken, zeer belangrijk.
Sammie schreef:Ik zit nog steeds bij die 90%
Gitta1977 schreef:Ik waag er nog wel een topic aan later, maar moet het toch even kwijt...
Zaterdag, dressuurtest voor 5-jarigen. Trento B liep zoals altijd, Dhr. Ernes was jury en zei bij al het commentaar zeer nadrukkelijk bij 'voor vandaag'. Scoorde uiteindelijk iets van 69% ofzo, naar mijn ogen een terechte score en die had hij al eerder moeten krijgen zoals in Den Bosch en met de hengstencompetitie, waar ie 80% scoorde...
Na 15 hengsten stond hij 7e, er mochten 6 door naar de finale zondag... Tatarataaaaaaaaaaaaaaaaaa... ineens mogen er 8 door...
*zucht*
Zondags dus weer 5 minuten naar die hengst moeten kijken, liep nog steeds als altijd maar dit keer commentaar door Mevr. Sanders. Heerlijk! Eindelijk eens iemand die zei wat ze zag, geen verruimingen in de draf, de draf die beter kan, de stap die niet je van het is en een galop die veel meer gedragen moet worden.
Eindelijk eens een oordeel van een niet-KWPN iemand (tenminste ik dacht niet dat zij bij die commissies zat). Wim Ernes zat vast met gekromde tenen...

Sammie schreef:Ik zit nog steeds bij die 90%
Al moet je wel toegeven dat die kromme bok het toch zo slecht niet doet vaderpaard of geen vaderpaard.