eerst prokken dan fokken???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:13

sarabande schreef:
In dit opzicht vind ik dat het stamboek veel brult, maar weinig doet bv eindelijk de prokeisen ook eens veranderen.

Hier ben ik het niet echt mee eens.
Ik vind dat veel meer naar de BRON moet worden gezocht (DNA), en dat er niet te paniekerig moet worden gekeken naar een miniscuul chipje dat wellicht door een trauma is ontstaan.

Aangezien die techniek nu met grote schreden voorwaarts komt, zou ik daar mijn geld opzetten en voorlopig het prokken zo houden als het is.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:17

Prok zou veranderd worden in meer duidelijkheid over schaduwtjes die van geen invloed zijn en wel mee laten tellen van kogels en 3 tjes niet toelaten.

wuswa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 13:33

Hm, alhoewel de discussie nu vooral over prokken/ocd en zo gaat had ik nog een vraagje aan jullie. Voor mijn 3-jarige (nog te prokken) merrie (NassauxCalvadosxCourville) zoek ik een vergrotende hengst (merrie blijft n.a.w. pony....) die eveneens een lange hals vererft. Ook moet de hengst strakke rug en lendenen doorgeven omdat mijn merrie een echte 'Nassau-rug" heeft. Mijn gedachten gaan nu uit naar Berlin / Hinault / ?. Tips???? Gezien afstamming merrie wel springgefokte hengst.