appelbolfan schreef:Het lijkt me zeker geen goed idee,
en zowieso: als je een D pony wil en geen E dan moet je een D pony kopen.
Volgens mij denk je alleen maar aan jezelf, die merrie is TWEE jaar..! Het is veel verstandiger om haar te laten dekken als ze ruim is uitgegroeid, en straks zit je met een veulen. Daar krijg je ook je handen aan vol, of je moet zo achterbaks zijn om die gelijk te verkopen.. Als jij het maar goed hebt he. Denk ook eens aan je merrie. Het is idd net een tienermoeder, zou JIJ op je 13e al een kind willen krijgen..?
Ach kom op he!
De TS vraagt ons om advies, of ze het beter wel of niet kan doen, niet dat ze het gaat doen en aan ons vraagt onze mening te geven!
De TS vraagt gewoon vriendelijk wat het beste voor haar pony is, en dan om zo te reageren, sorry hoor
Trouwens, paarden kun je met deze onderwerpen niet vergelijken met mensen!
En weer even ontoppic:
Het hangt er gewoon ook vanaf wat je denkt dat je pony aankan.
Als je gewoon al aan het karakter van je pony kan zien, nee dit gaat niet lukken, moet je het ook zeker niet doen. Als je er zeker van bent, ja dit moet kunnen, dan laat je haar dekken.
Maar zo te zien heb je hier nog weinig ervaring bij en ik zou dus gewoon nog even een paar jaar wachten.
En zoals de meesten al zeggen, over het algemeen heeft het geen nut om paarden te laten dekken zodat ze kleiner blijfen 
Veel plezier nog met je pony en ik ben benieuwd wat je uiteindelijke beslissing is.