Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. meisjj schreef:ik wil eventueel ook wel gaan dekken met een hengst van een particulier omdat mijn merrie niet opgenomen is in het stamboek...
ze geeft overigens wel veulens onder haar naam zonder dat daar problemen over komen maar ik heb ook geen mogelijkheden om naar keuringen te gaan zegmaar.. hoewel dit me wel heel leuk lijkt om te doen!
dus ik wacht gewoon de mogelijkheden af... en als ik in een hengst van een particulier alles vind wat ik belangrijk vind, dan laat ik mijn keue daar niet door beinvloeden door te zeggen van; maar hij is niet goedgekeurt!
mischien is die hengst wel helemaal niet gekeurt dus dan weet je ook niet of die goedgekeurt zou worden of niet!
en ook vanwege het dekgeld ook wel..
ik heb namelijk nog geen geldboom in de tuin staan, en mijn merrie poept ook geen muntjes jammergenoeg... en als ik het veulen wil blijven houden wil ik ook geld opzei hebben voor de mogelijke DA kosten en entingen zonder dat ik op een paar kruimeltjes en slootwater moet leven zegmaar...

. Hij komt te staan bij dekstation Roordink en het dekgeld bedraagt €700.Moll schreef:ik Krimpen aan den ijssel staat er 1 op de HCK manege niet aan gekeurt, hij heeft zeer veel behang manen tot over een 1,50 meter
vorig jaar al! een kennis van mij heeft daar allang een veulentje van! en toen was tie al goedgekeurd