Samsam schreef:Als beide paarden evenveel kwaliteit/gezondheid/maat en karakter hebben wil ik de goedkoopste!!
Papiertje kan me dan echt niet zoveel boeien hoor
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Samsam schreef:Als beide paarden evenveel kwaliteit/gezondheid/maat en karakter hebben wil ik de goedkoopste!!
.
), kies ik voor het paard met het beste papier. Maar dat vind ik dus verder gaan dan alleen een vader en een moeder.
.Dus als de criteria allemaal gelijk zijn ga je dan voor ééntje met papier (en in Samsam haar geval met een predikaatrijke moederlijn ) of een papierloos paard waar je helemaal niets van de familie terug kan vinden
libke schreef:Met Pietje piraat bedoel ik papierloos.Dus als de criteria allemaal gelijk zijn ga je dan voor ééntje met papier (en in Samsam haar geval met een predikaatrijke moederlijn ) of een papierloos paard waar je helemaal niets van de familie terug kan vinden
lorvxy schreef:En toch, als je een paard zonder papier met goede sportprestaties te koop zet voor een redelijk prijs of een paard met super papier maar iets mindere prestaties dan zal die laatste meer reacties krijgen en waarschijnlijk ook duurder verkocht worden...
Op wedstrijden wordt er gewoon ook erg op gelet wat je onder je kont hebt! Een paard zonder papier zal zich toch wel ietsjes meer moeten bewijzen. (Trouwens ik zelf heb een paard zonder papier die redelijk kan lopen, en echt spotgoedkoop gekocht als 3 jarige. Als hij een Jazz * Flemmingh was geweest was hij minstens een keer zo duur geweest terwijl het hetzelfde paard zou zijn geweest...)

of paarden die heel lekker liepen een beter papier toe deed voor wat extra centen
Ze kwam er pas veel later achter en dit paard is een BWP
orri schreef:Ik weet van een vriendin van mij dat haar paard papieren had die niet overeen kwamen met het paard in kwestie... en dat die handelaar dus waarschijnlijk paarden die zichzelf niet verkochten een leuk papiertje van een ander toestopteof paarden die heel lekker liepen een beter papier toe deed voor wat extra centen
Ze kwam er pas veel later achter en dit paard is een BWP

: het gaat er hier over of als ik mijn paard zou verkopen, ik meer voor hem kan vragen omdat hij een goed papier heeft.. niet of de ruin met papier automatisch meer waard is als die zonder, want ik weet zelf ook wel dat dat niet zo is
Remember schreef:Bij een ruin vind ik 'What you see is what you get' en papier heeft voor mij absoluut geen meerwaarde. Sportklassering en klin/ront goedkeuring daarintegen wel.

en volgens mij denkt iedereen er anders over 
Justarman schreef:ja ieder zijn meningen volgens mij denkt iedereen er anders over
voor mij is het wel van
belang voor de gangen en de karaktereigenschappen
die erin gefokt zitten..!
Ik denk dat je daar het hele euvel bij de oren hebt
Wat ik ook bedoel.