[TI] wanneer te zwaar voor Tinker ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:21

Een kritische mening wordt op bokt bijna nergens gewaardeerd Tinkerlady. En als er mensen vanuit de NH-hoek reageren is het meestal negatief. Als je al begint met "een paard is er niet om op te rijden" zakt mijn broek al af. Het is een lastdier, net als een ezel en een kameel
En begin bij jezelf zou ik dan nog willen zeggen, dus hou je paard als grasmaaier of neem er geen.

Het valt mij wel op dat er heel veel tinkerruiters zijn die tot de "zwaargewichten" behoren. Logisch dat als je wat zwaarder bent niet kiest voor een Arabiertje.
Overigens stap ik ook altijd op met een Blokker-opstapje (en ik weeg 65 kilo); het is gewoon beter voor de paardenrug.

En ik weet wat er voor spannends te gebeuren staat IJ Hopelijk gaat alles naar wens!

Edit typo

IndianaJones

Re: wanneer te zwaar voor Tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:24

Tuurlijk!!! mag iedereen een kritische eigen mening hebben!!
Als dat niet kon of zo was, dan kan er nooit meer een vraag gesteld worden hier, tenzij iedereen het maar met elkaar eens zou zijn....en dat is saai!

Ik had het ook niet over "zwaardere/forse" Tinkers in de zin van "net als ons fors" want dat is niet echt fors, maar meer ehhh...vettig
Ik heb het dan echt over zwaardere benen enzo, niet van dat fijne, maar echte flinkerds. Je geeft het zelf al aan...op een Belg zou het wel kunnen. Dat is niet alleen vanwege hun romp ofzo.

En wat betreft "jongere Tinkers en met veel gewicht erop"...dat vind ik ook niet goed. Maar als ze 6 of 7 zijn denk ik wel dat het kan hoor. Daar krijg je denk ik niet meer "schade" door als bij al die 2,5 a 3 jarige Tinkers die zo vroeg ingereden worden, maar dan door iemand van 65 kilo ofzo. Denk dat dat zeker zoveel schade kan veroorzaken.

Indy geeft het prima aan wanneer het hem echt TE wordt....heel duidelijk. En ik weet precies waar die grens was...ben d'r overheen gegaan bij mezelf en resultaat...ik men wel op het moment!
Er komt wel weer een tijd dat ik richting 100 ga en dan ga ik vrolijk en wel weer met m'n kameraadje op pad.

In het begin reed ik met een kilo of 105 op mien knollie....super suuuper braaf paardje. Maar ieder paardje gaat je eens uitproberen en zo ook Indy bij mij. En dat resulteerde in iedere keer kei en keihard wegscheuren zodat ik geen controle meer had. Dat vergeet ik noooooit weer...wat kon mijnheer rennen MET die 105 kilo op z'n rug...alsof er niemand op zat....ik kon me maar vasthouden en meegaan. pfieuwww.

Denk inderdaad dat iedereen hier het beste voor heeft met zijn/haar paard en niet zomaar even de ogen sluit voor iets wat er misschien zou spelen bij zijn/haar paard en wat misschien wat minder leuk zou zijn voor de ruiter zelf.

Wat het boomloos betreft...dat heb ik overlegd met m'n fysio, degene die het zadel verkocht en degene die hier in de buurt NHS doet (en ook balansrijden enzo). Het gaat vooral om het lichtrijden en de druk die dan ontstaat op 1 punt. Maar ik hoorde ook al dat ze verbeterde/erg goede pads hebben op het moment, juist ook voor de wat zwaardere ruiter, voor onder het boomloos zadel (van Barefoot in ieder geval). Laat ik voorop stellen dat ik het super vindt zo'n boomloos zadel en in de toekomst komt er hier vast nog 1.
Ze zijn ook zo handig voor drachtige merries, jonge paarden enzo. "groeien" gewoon mee.

Bombarie schreef:
Ik denk dat als je een paard hebt en wilt rijden dat je daar gewoon iets voor over moet hebben, je bent zelf ook niet de meest stabiele en wendbare met dat gewicht.. ik denk dat je daardoor jezelf en je paard tot last kunt zijn, omdat je moeite hebt met het volgen van de bewegingen, en het hebben van een onafhankelijke zit.

Maar zolang je zelf en je instructrice van mening zijn dat je je paard en jezelf niet tot last bent vind ik het gewoon kunnen, vooral paarden als tinkers zijn gewoon ontzettend sterk.

dat is het inderdaad!!! En zo voel ik dat nu ook voor mezelf en daarom rij ik op het moment gewoon even niet. Voel me niet stabiel en wendbaar op het moment en merk dat als ik op m'n paard zit. Voel me net een houten klaas. En dan inderdaad voel ik dat ik hem hinder!!

Wat grappig overigens dat jullie zo romantisch af en toe even op je Tinker rondhobbeld! hahaha.

Gesina....'Ik ben in vorm' (rond is 'n vorm,nietwaar? )

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:29

Tinkerlady schreef:
... maar het bevestigd wel het beeld wat ik om me heen zie. Op maneges, buitenritten etcetera....... dikke zonnebril opzetten dan maar en lachend zeggen dat alle paardjes er zo vrolijk bij lopen

Nou ja zeg, hoezo kortzichtig denken
Omdat ik niet geheel jouw visie deel, wil nog niet zeggen dat ik tot bovenstaande doelgroep behoor.
Niet alles is zwart/wit.

Mijn paard is overigens 12.

gipsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:34

Ann schreef:
Tinkerlady schreef:
... maar het bevestigd wel het beeld wat ik om me heen zie. Op maneges, buitenritten etcetera....... dikke zonnebril opzetten dan maar en lachend zeggen dat alle paardjes er zo vrolijk bij lopen

Omdat ik niet geheel jouw visie deel, wil nog niet zeggen dat ik tot bovenstaande doelgroep behoor.
Niet alles is zwart/wit.

Mijn paard is overigens 12.

Ik heb nogal een discussie losgemaakt geloof ik

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:35

En dat geeft niets Niet iedereen heeft overal dezelfde mening over, en daar is niets mis mee

gipsygirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:44

Ann schreef:
En dat geeft niets Niet iedereen heeft overal dezelfde mening over, en daar is niets mis mee

Nee dat is ook zo Ann, zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende meningen he ?!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:55

ik vind soms belachelijk over het algemeen niet op bokt ofzo hoe sommige mensen op wat steviger mensen reageren die paardrijden .. op wedstrijden ofzo ook jemig moet je die zien dat paard kan haar of hem niet eens houden ..
als een paard je echt niet meer kan houden geeft hij dat idd wel aan ..

ik zou zeggen blijf gewoon lekker rijden .. ik zou zelf vooral niet gaan stoppen .. maar goed begrijp het aan de ene kant ook wel als iedereen begint te zeuren enzo..

en ik heb zelf ook wel wat steviger mensen gezien die gewoon op een kwpn'ertje reden hoor , zag er helemaal niet vreemd uit !

gipsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:01

IndianaJones schreef:
Tuurlijk!!! mag iedereen een kritische eigen mening hebben!!
Als dat niet kon of zo was, dan kan er nooit meer een vraag gesteld worden hier, tenzij iedereen het maar met elkaar eens zou zijn....en dat is saai!

Ik had het ook niet over "zwaardere/forse" Tinkers in de zin van "net als ons fors" want dat is niet echt fors, maar meer ehhh...vettig
Ik heb het dan echt over zwaardere benen enzo, niet van dat fijne, maar echte flinkerds. Je geeft het zelf al aan...op een Belg zou het wel kunnen. Dat is niet alleen vanwege hun romp ofzo.

En wat betreft "jongere Tinkers en met veel gewicht erop"...dat vind ik ook niet goed. Maar als ze 6 of 7 zijn denk ik wel dat het kan hoor. Daar krijg je denk ik niet meer "schade" door als bij al die 2,5 a 3 jarige Tinkers die zo vroeg ingereden worden, maar dan door iemand van 65 kilo ofzo. Denk dat dat zeker zoveel schade kan veroorzaken.

Indy geeft het prima aan wanneer het hem echt TE wordt....heel duidelijk. En ik weet precies waar die grens was...ben d'r overheen gegaan bij mezelf en resultaat...ik men wel op het moment!
Er komt wel weer een tijd dat ik richting 100 ga en dan ga ik vrolijk en wel weer met m'n kameraadje op pad.

In het begin reed ik met een kilo of 105 op mien knollie....super suuuper braaf paardje. Maar ieder paardje gaat je eens uitproberen en zo ook Indy bij mij. En dat resulteerde in iedere keer kei en keihard wegscheuren zodat ik geen controle meer had. Dat vergeet ik noooooit weer...wat kon mijnheer rennen MET die 105 kilo op z'n rug...alsof er niemand op zat....ik kon me maar vasthouden en meegaan. pfieuwww.

Denk inderdaad dat iedereen hier het beste voor heeft met zijn/haar paard en niet zomaar even de ogen sluit voor iets wat er misschien zou spelen bij zijn/haar paard en wat misschien wat minder leuk zou zijn voor de ruiter zelf.

Wat het boomloos betreft...dat heb ik overlegd met m'n fysio, degene die het zadel verkocht en degene die hier in de buurt NHS doet (en ook balansrijden enzo). Het gaat vooral om het lichtrijden en de druk die dan ontstaat op 1 punt. Maar ik hoorde ook al dat ze verbeterde/erg goede pads hebben op het moment, juist ook voor de wat zwaardere ruiter, voor onder het boomloos zadel (van Barefoot in ieder geval). Laat ik voorop stellen dat ik het super vindt zo'n boomloos zadel en in de toekomst komt er hier vast nog 1.
Ze zijn ook zo handig voor drachtige merries, jonge paarden enzo. "groeien" gewoon mee.

Bombarie schreef:
Ik denk dat als je een paard hebt en wilt rijden dat je daar gewoon iets voor over moet hebben, je bent zelf ook niet de meest stabiele en wendbare met dat gewicht.. ik denk dat je daardoor jezelf en je paard tot last kunt zijn, omdat je moeite hebt met het volgen van de bewegingen, en het hebben van een onafhankelijke zit.

Maar zolang je zelf en je instructrice van mening zijn dat je je paard en jezelf niet tot last bent vind ik het gewoon kunnen, vooral paarden als tinkers zijn gewoon ontzettend sterk.

dat is het inderdaad!!! En zo voel ik dat nu ook voor mezelf en daarom rij ik op het moment gewoon even niet. Voel me niet stabiel en wendbaar op het moment en merk dat als ik op m'n paard zit. Voel me net een houten klaas. En dan inderdaad voel ik dat ik hem hinder!!

Wat grappig overigens dat jullie zo romantisch af en toe even op je Tinker rondhobbeld! hahaha.

Gesina....
'Ik ben in vorm' (rond is 'n vorm,nietwaar? )

gipsygirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:04

Hmm i..k heb geloof ik iets verkeerd gedaan met posten, ben nog een beginnende bokster dus nog even oefenen...

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:10

Ook ik ben een zwaardere ruiter, en ik krijg ook best wel eens commentaar hierop. Jammer dan, ik blijf gewoon rijden, ik heb niet het idee dat ik Reggie in de weg zit of te zwaar ben. Vervelend vind ik het soms wel; zo heb ik lang getwijfeld of ik wel foto's hier op bokt durfde te plaatsen(viewtopic.php?f=10&t=545722&hilit=). en inderdaad de eerste de beste reactie gaf al aan het 'plaatje' niet zo mooi te vinden. Gelukkig waren een hoop mensen het daar niet mee eens, maar het wordt toch wel weer even gezegd.

Trouwens, wel eens over nagedacht wat een ridder in harnas weegt?

En dit komt mij ook héééél bekend voor :
IndianaJones schreef:

gipsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:16

J0sef1entje schreef:
Ook ik ben een zwaardere ruiter, en ik krijg ook best wel eens commentaar hierop. Jammer dan, ik blijf gewoon rijden, ik heb niet het idee dat ik Reggie in de weg zit of te zwaar ben. Vervelend vind ik het soms wel; zo heb ik lang getwijfeld of ik wel foto's hier op bokt durfde te plaatsen(viewtopic.php?f=10&t=545722&hilit=). en inderdaad de eerste de beste reactie gaf al aan het 'plaatje' niet zo mooi te vinden. Gelukkig waren een hoop mensen het daar niet mee eens, maar het wordt toch wel weer even gezegd.

Trouwens, wel eens over nagedacht wat een ridder in harnas weegt?

En dit komt mij ook héééél bekend voor :
IndianaJones schreef:

Ach ja, dat is gewoon een erg onvolwassen opmerking vind ik..het gaat toch om het rijden en het plezier ! Niks van aantrekken hoor, niks mis mee !

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:23

hier nog iemand van 100kg met een boomloos zadel op een fjord van 153

en ik heb na 9jr(hij wordt 12) nou niet echt de indruk dat het hem schade heeft gedaan, hij is beresterk en kern gezond en draagt me elkedag vrolijk door het bos en komt in een lollige bui nog met vier benen van de grond als of ik er niet op zit

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:24

Citaat:
Niet alles is zwart/wit.

Het is alsof je je aangesproken voelt.....daar kan ik niets aan doen. En kortzichtig denken, ja dat is jouw mening. Met inmiddels mijn instructeursdiploma op zak....hebben we tijdens deze opleiding iedere lesavond minimaal 3 ruiter/paard combinaties gezien en dat 20 avonden achtereen....en ik overdrijf niet maar hooguit bij 1 combinatie liep het paard goed. Ik ben er zelf toen ook van geschrokken. Tijdens deze opleiding train je ook je oog, op het bewegen van het paard, en het is in veel gevallen gewoon huilen wat je ziet. En dat staat los van tinkers, maar niet altijd los van ruiters (te zwaar of niet te zwaar).

Ruiters die paarden te lang doorrijden bij lichte indicaties tot kreupelheid, stijve rug, spierblessures, geen goede zadels, bokhoeven, stijve paarden met pijnreacties, wegdrukken van de rug door het paard door een te zware ruiter en vaak in combinatie met een verkeerd of niet passend zadel en noem maar op.....dus als je zegt niet alles is zwart wit, dan heb je gelijk. Maar die zonnebril hebben we veel te vaak nodig gehad om paardenrijden met plezier (voor mens én dier) te kunnen aanzien.

En inderdaad veel ruiters/paardenbezitters voelen zich snel aangesproken of aangevallen....hoe zou dat nou komen? paardenland eigen denk ik dan maar.

En ieder zijn hobby, maar ik ben misschien kritisch en gelukkig wel gezond kritisch als ik naar mijn tinkies kijk! Ben zelf gezond aan het lijnen en dat gaat heel goed, rij lekker aangespannen tot die tijd en zet ruiters van 65 tot 85 kg met alle plezier op mijn paardjes. Heb regelmatig een kritische blik van een fysio op alle ruggen, benen en zadels en ook naar het gezonde gewicht voor het paard zelf (niet te vet, niet te dun, goed in bespiering etc) en geef zelf lessen waarbij houding en zit voortdurend de basis zijn waaraan gewerkt wordt. Aan ruiters die hiervoor open staan. Paardjes (ook van anderen) veranderen veelal in positieve zin, adviseer heel vaak om een zadel na te laten meten door een deskundige en de uitslag laat zich raden. Dan ben ik blij dat die mensen advies ter harte nemen en niet zo defensief reageren. En ik denk dat ik daarmee een heel eind op de goed weg ben. Dus als je zegt verander de wereld en begin bij jezelf, dan maakte ik reeds mijn begin.....

Nu de rest nog (geintje)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:24

J0sef1entje; ik heb je betreffende topic gezien, en ik vond die eerste reactie nogal bot overkomen. Sommige mensen weten niet hoeveel pijn ze een ander daarmee aan kunnen doen. Ik vind dat het plezier van jullie 2 afstraalt, ziet er goed uit

Daarnaast denk ik dat het echt wel meevalt met veelste zwaar zijn. Je paard geeft het natuurlijk ook zelf aan wanneer het te zwaar zou zijn. En opmerkingen van anderen kunnen heel kwetsend zijn, helaas heb je mensen die anderen daarop beoordelen. En die niet zien hoe je rijdt. En het allerbelangrijkste; niet zien hoeveel plezier jij en je paard hebben.. en dat, dat is heel jammer (voor hun dan! )

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:26

Tinkerlady schreef:
Het is alsof je je aangesproken voelt.....

Ik voel me niet aangesproken. Het is de denigrerende toon van je berichten die mij een beetje stoort. Je doet het overkomen alsof alle zware ruiters hun paard in de weg zitten, en ik vind dat (over)gewicht je niet alleen een goede of slechte ruiter maakt.

Citaat:
...Ruiters die paarden te lang doorrijden bij lichte indicaties tot kreupelheid, stijve rug, spierblessures, geen goede zadels, bokhoeven, stijve paarden met pijnreacties, wegdrukken van de rug door het paard door een te zware ruiter en vaak in combinatie met een verkeerd of niet passend zadel en noem maar op.....
Omdat jij deze zaken bent tegen gekomen tijdens je opleiding betekent dat nog niet dat ze representatief zijn voor heel rijdend Nederland? Mijn zadel 2x per jaar (of vaker) laten nakijken en al die andere dingen die je opnoemt, is voor mij een normale gang van zaken. En voor een boel mensen in mijn omgeving. Nogmaals, ik vind je erg zwart/wit overkomen. Ik begrijp dat je het beste voor hebt met (jouw) paarden, maar niet iedereen die anders denkt dan jou, mishandelt zijn paard
Laatst bijgewerkt door Ann op 08-03-06 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:32

dunne/slanke ruiters kunnen hun paard ook in de weg zitten !!
daar staan sommigen ook niet bij stil geloof ik ..

er zijn genoeg steviger mensen die goed kunnen rijden .. dus gewicht lengte blablabla en al dat heeft er niks mee te maken..

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:34

Ik denk dat het wel kan. Er is mij verteld (door iemand die daar ook verstand van heeft)dat mijn new forest met gemak 80 kilo kan dragen en dat hij 90 kg ook nog wel zou overleven. En nou is mijn forester absoluut niet te vergelijken met een tinker.
Dus als je een stevige, volwassen tinker hebt en zelf ook gewoon een fijne zit hebt en niet alle kanten ophobbelt, lekker blijven rijden.
Let er wel op dat je een goed zadel hebt wat zowel het paard als de ruiter goed past.

Hompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:45

Hallo, mag ik me hier ook in mengen.

Toen ik 100++ was, reed ik heel fijn een KWPN bij van iemand. We reden dressuurwedstrijden en ik sprong ook met hem. Helemaal geen probleem. Toen die werd verkocht, heb ik even in een dip gezeten en niet meer gereden. Na 2 jaar ging ik op een Tinker van een vriend rijden. Ik was inmiddels 100+++, maar dat gaf geen probleem. Ze liep lekker door met haar oortjes naar voren. Ook zij werd verkocht en ik rij nu al 7 jaar niet meer, maar ben dan ook 100++++ en vind mezelf nu echt te zwaar. Als het me ooit lukt 20 kilo kwijt te raken, klim ik er echt weer op.
Een collega is wat lichter als toen ik 100++ was en als ik die zie rijden, doet het mij ook zeer. Ze rijd op een stevige groninger, maar kan niet goed meekomen.

het ligt dus echt aan hoe je zelf rijd en niet je gewicht.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:50

fjordkootje schreef:
gaia schreef:
In mijn profiel staan oa rijfoto's maar die zijn ook te vinden op onze site: www.rhona.nl

Leuke combinatie hoor, jullie tweetjes. Barefootzadeltje zie ik?

Dank je wel! Ik rijd idd met een barefoot.
Ik weet dat dat afgeraden wordt met mijn gewicht. Ik heb wel expres een fysiopad erbij. Ik heb Rhona haar rug ook wel eens na laten kijken, en waar de kwpn-er van een (lichte) stalgenoot heel duidelijk aangaf pijn in zijn rug te hebben, bleef Rhona lekker staan te dutten. Niet ieder paard zal gemakkelijk met 100+ rond lopen, maar ik vind het de verantwoordelijkheid van de eigenaar/berijder om dat goed in de gaten te houden.
Als ik zo alles in dit topic lees ben ik wel erg slecht voor mijn pony. Ik rijd met mijn 100+, boomloos en heb haar zelf (met veel hulp van onze instructrice) op 3,5 jarige leeftijd ingereden.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:59

riona schreef:
Ik ben ook 100 + en heb een merrie van 1.52. Lekker grof. Als ik dit topic zo lees dan mag ik absoluut niet meer rijden . Ik ben te dik, ik kan absoluut niet goed rijden mijn balans op het paard is verschrikkelijk. En toch rij ik met heel veel plezier samen met mijn paardje. Ik ben gehandicapt en mijn linker kant valt uit op het paard. Door mijn handicap ben ik 40 kilo aangekomen. Heb vaak geprobeerd om het kwijt te raken maar het kwam er steeds weer bij. Zit ook voor grote afstanden in de rolstoel en mijn huis is aangepast. Ik blijf op het zelfde gewicht staan en heb dat geaksepteerd als mijn streef gewicht. Helaas pindakaas. Ik zit er niet meer mee. En als anderen daar wel last van hebben jammer dan. Ik heb heel veel plezier met Riona. We maken buiten ritten en zijn zelfs naar het strand geweest. Heerlijk. Riona heeft nergens last van. Weet precies wanneer ik moe wordt en gaat dan rustiger lopen. En van mijn gewicht heeft ze ook geen last. Ze loopt bij niets anders dan bij mijn dochter. Ik laat mij dit pleziertje niet afpakken niet door mijn ziekte en zeker niet door mening van anderen. Ik heb ze trouwens ook nog nooit gehoord.
Gewoon genieten van je paard en je niet door anderen in de war laten brengen. Je voelt zelf wel wat goed is voor je paardje want jij kent haar als geen ander.
Ik zou zeggen geen gezeur en rijden met die dikbil moet kunnen als zelfs ik het kan.

That's the spirit!!!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:02

jawellll!!! dat zei ik in het begin ook...

Je hebt ook ruiters van 50 kilo die een paard meer in de weg zitten dan ruiters van 100 kilo!!!
Het ligt niet alleen aan het gewicht.

Je kunt nu ook wel zeggen...op mijn paarden alleen mensen van 65 tot zo'n 85 kilo, maar als diegene van 75 kilo die er toevallig tussenrijd een enorme zoutzak is, kan die je paarden meer tegenwerken in de rug dan diegene van 100 kilo die mooi meegaat met het paard!

En wat betreft dat boomloos...ik zelf heb dat niet bedacht hoor, over dat "beter tot zo'n 90 kilo". Dat werd mij toen verteld door de betreffende verkopers.
Ik dacht alleen, laat ik het gewoon nog wel eens noemen!
Ben absoluut niet tegen de boomloze zadels namelijk...sterker nog...ik vind ze geweldig en ooit in de toekomst komt er hier vast ook nog wel een.

Indy staat regelmatig onder controle van een fysio...en zeker als ik denk dat 'm wat dwars zit. Daarbij heb ik een zadel op maat laten maken 4 jaar geleden ofzo, die helemaal super op Indy ligt en die helemaal voor mij aangepast is (incl. lekker ruim zitvlak voor m'n derriereTJE en korte zweetbladen voor m'n lange sexy benen).
Het zadel wordt nog regelmatig gecontroleerd of het nog goed ligt.

Denk niet dat je maar zo kunt zeggen dat iedere zwaardere ruiter alleen maar aan zichzelf denkt door gewoon lekker te rijden!

Hompie...ik lig hier helemaal in een deuk om je 100++ 100 +++ etc hahahaha. Geweldig. Denk dat ik nu ook beland ben in fase 100++++. Bij 100+ of misschien bij 100++ ga ik het ook weer wagen hoor!

Inderdaad MazzelMeid...Indy geeft het duidelijk aan met bepaalde signalen.

Alex66....las het in m'n haast even verkeerd, dat van Fjord van 153. Dacht...sorry???hahahaa Besefte me een seconde later pas, moet vast 1.53 mtr zijn. hihi. Da's een flinke maat voor een Fjord, of niet?!?
Zodra ik zo'n beetje bij de 100 ben ga ik ook zeker eens een boomloze proberen!
Vraagje...hebben jullie ook last van het "pommeltje" voor bij het boomloos zadel? Want dat zat mij wat in de weg toen ik het zadel eens geprobeerd had. Zal minder worden als ik iets dunner zou zijn, zeiden ze toen. Dat was ook de reden destijds dat ik hem toen niet gekocht heb. Dat zat me gewoon wat in de weg, zat er op een vervelende manier tegenaan (druk me lekker uit) en m'n zusje heeft aardig stevige benen en die zat er met haar benen te strak tegenaan.
Hebben jullie dat ook iets?? Of geen last van?

Josefientje..goed van je dat je je foto's destijds wel geplaatst hebt!
Ziet er hartstikke goed uit. Enneh...als die leuke Haf van je last van jou zou hebben gehad op dat moment, liep ie niet zo mooi ontspannen hoor!!!

hahahaha, ja nou inderdaad, zo'n harnas zou wat gewogen hebben! hahahaha
Ennehhh...wat denk je van al die stoere cowboys die die vrouwen maar achterop slingerden om met z'n 2-en weg te galopperen! hhahahaha. Samen was dat zekere 100++++++

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:03

ho ho ho nou...nogmaals...ik beweer niet dat boomloos slecht is!!!!!

Dat van de "verantwoordelijkheid van de ruiter"...zo is het!!!

En nu...nu gaat dit dikkertje dap lekker op bedje!';)

trusten allemaal!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:04

Welterusten IndianaKlepje
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 08-03-06 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:07

Ik heb zelf ook een tinker gehad, en ik weeg over de 100. Mijn tinker was 1.38. En dat kon ze prima aan. Het is gewoon hoe je kan rijden.
De een zit het paard in de weg, en de ander juist niet.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:09

fjordkootje schreef:
Welterusten IndianaKlepje

gaat nu echt hoor!