Quirinake schreef:natuurlijk weet ik hun bloed niet allemaal maar er waren merries bij die dezelfde "kenmerken" hadden dan Quirina. De meesten waren ook moeders met springbloed zei Angelique. Er was er één zoals Kim al zei uit Wendekreis. In mijn merrie zit dat ook, ze hadden ongeveer dezelfde bouw. Kortere hals, niet te lang, en uit deze moeder, net zoals al de andere moeders kwamen er hoogbenige veulens uit met een mooi ontwikkelde lange hals met lengte in het lijf.
In de fokkerij kun je het best niet in slechts 1 generatie denken maar een beetje verder kijken, wat de Wendekreis merrie in kwestie wel of niet had of wel of niet doorgeeft zou wel eens kunnen komen uit 1 (of meerdere) voorgaande generatie(s). Een moederlijn drukt altijd harder door en is altijd belangrijker dan een vader! Weet je wat er verder nog achter de Wendekreis zat? En is je ook bekend hoe de moederlijn bekend staat van te fokken?
Dit is niet om je voor banketstaaf te zetten, maar het is kortzichtig om je slechts te baseren op 1 enkele generatie daar geen enkel paard uit 1 generatie bestaat.

Verder zal het me worst wezen welke hengst je erop zet dat boeit me niet ik hou me wel bezig met m'n eigen merries, maar ik merk dat je goeie bedoelingen hebt alleen weet je nog niet de helft van de "fokformule".

En ga me nou niet vragen wat de fokformule is want die moet ieder voor zich bedenken, ik kan alleen grove richtlijnen geven.

er is dus nog niets beslist 

je moet mn topic maar is doorlezen en kijken wat ik over mn merrie zeg, zeg ik dat ze langgelijnd is, zeg ik dat ze een lange hals heeft? Ik denk het niet