Antoinette schreef:Ik ben erg tegen de staart scheren en als ik jou was zou ik het zeker niet doen (sorry Sannah). Vlechten kan toch ook?
Daarnaast begint het juist 'in' te worden om ook bij dressuurpaarden de staarten NIET op te scheren, denk aan Lingh en Kigali.
Er is een verschil tussen een dressuurwedstrijd en een keuring
Tuurlijk, smaak is geheel persoonlijk. Op wedstrijden vind ik met naald en draad ingevlochten vlechten + ongeschoren staart prachtig! Maar op een keuring vind ik het er niet uit zien
Ja blijf er maar over doormiepen, ik weet het hehe. Maar het mooiste is toch echt super kleine vlechtjes (komt de hals mooi uit..maakt het langer) en een opgeschoren staart en hoofd. Bij 90% vd keuringspaarden zie ik het ook zo.
Voorbrengers zijn er idd genoeg op een centrale keuring. Maar op de normale stamboek keuringen vooraf gaande aan de centrale keuring zijn de voorbrengers altijd wat schaars vind ik. Ik zou van te voren iemand proberen te regelen met ervaring. Of iemand vinden die zeker weten aanwezig zal zijn. Zelf je paard voorbrengen kan nooit echt tippen aan een professional die weet hoe hij jouw paard op zijn voordeligst moet presenteren.