Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

vind t wel leuk:+: anne_kaszmir schreef:lol heb ook een 100% volbloed arabier mijn instructriese zij gister nog hij is liever lui dan moe..
alleen in een groep op de duinen is ie neit te houden vind ie geweldigvind t wel leuk:+:
Of nou ja,, *nep* sloom. Zodra we in het bos dressuur oefenen dan kan hij opeens wijken, schouderbinnewaarts, middendraf, enz.. En op wedstrijdterrein moet ie ook altijd even zijn hengsten (ruin) charmes in de strijd gooien *patser*

Jus_dOrange schreef:Als iedereen perfect met Arabieren om kunnen gaan dan gok ik toch echt dat bijna iedereen op de wereld een Arabier zou hebben. Het valt me trouwens wel op dat heel veel Arabieren eigenaren zeggen dat Arabieren alles zijn enzo. tuurlijk zeggen sommige het voor de grap maar er zijn ook mensen die daar bloedserieus over zijn en dus alles aan Arabieren gaan ophemelen en andere rassen afkraken, sommige Arabierenmensen gaan er ook veel te ver mee (ik heb het nu trouwens niet over die opmerking van Hazzebaz, maar het valt me heel soms op aan sommige mensen)...
Ik hoop niet dat iemand hier over struikeld maar ik heb het idee dat dit onder Arabieren mensen iets vaker voorkomt dan bij andere rassen.![]()

Lina schreef:
Mijn arabier is ook soms gewoon te sloom om in de bak te dressuren.Of nou ja,, *nep* sloom. Zodra we in het bos dressuur oefenen dan kan hij opeens wijken, schouderbinnewaarts, middendraf, enz.. En op wedstrijdterrein moet ie ook altijd even zijn hengsten (ruin) charmes in de strijd gooien *patser*
En als we met springen laag beginnen, dan struikelt hij er haast overheen. Pas als de hindernis zo hoog staat dat hij zich niet beledigd voelt dan gaan we galloperen..![]()
hij is beledigd als hij minder werk moet doen en gaat dan juist lopen etteren of gewoon lui zijn, zodra hij meer gevraagd word dan gaat hij super zijn best doen om te laten zien wat hij allemaal wel niet kan doen.
met springen precies zo, sprong te laag meneer loopt er maar gewoon doorheen, bouw je hem hoger en hij heeft vleugels en raakt de balk niet eens.
gek beest
Pareja schreef:Wat ik vandaag hoorde..ik snap het echt niet...![]()
Het ging over het veulen van mijn merrie (super braaf en werkwillig paard). Die stond bij iemand te koop en de kijkers waren helemaal gek van hem. Hij zou dan in de les komen, maar dat liep hij nu ook al. Jong paard en deed het echt super.
Nou bijna gekocht tot die man vertelde dat hij mooi volbloed papier erbij had. Meteen zeiden die mensen dat ze hem niet wilde, de reden.. omdat het een volbloed was.
Hij is uiteindelijk wel verkocht en volgends mij naar een handelaar weer. Die wilde eigenlijk zijn papier er niet bij, omdat je makkelijker een papierloos paard kon verkopen dan 1 met av papier. De papieren zijn uiteindelijk wel meegegeven en hij moet maar zien wat hij er mee doet. Ik snap het niet hoor, zijn paspoort gaat wel mee, daar blijft toch ook uit dat het een volbloed is!
Echt ongelooflijk...
verdiend hij echt!
eefangel schreef:vooroordelen zijn meestal wel op waarheid gebaseerd, maar ze gelden niet voor alle paarden!
Barcelano schreef:eefangel schreef:vooroordelen zijn meestal wel op waarheid gebaseerd, maar ze gelden niet voor alle paarden!
Die ik hoor niet.......
Of omdat men het verkeerde ras voorzich heeft....
En dat verhaal gaat zo:
Een iemand krijgt een paard.
Het heeft een fijn hoofd.
Is rank gebouwd.
Showt veel.
En vaak erg heet.
Dus een arabier.
Paard heeft geen papieren maar het lijkt op een arabier.
Die eigenaar zegt tegen iedereen ik heb een arabier.
Die zien dat het paard druk is daar hebben we vooroordeel nummer 1
Het tweede verhaal.
Men heeft een arabier met papier.
Eigenaar is heef weinig vertrouwen
doet erg weinig met het beestje.
Is bang zodra het paard een scheet maak of ander rare beweging...
Daardoor raakt het paard in verval wordt niks gedaan.
Paard gaat rondjes lopen van ellende.
Onder het zadel is het een rodeo gebeuren want het mag eindelijk zijn beentjes strekken.........
Vooroordeel nummer 2....................
En beide heb ik met eigen ogen gezien.
En verhaal een al helemaal te vaak.
Hoe vaak wordt het niet op handel stallen gezegt................
zo heet waren ze.
en bij een goede behandeling doen ze bijna alles voor je.
Als we werken, tsja das een verhaal apart. dan gaat ze ook
Hazzebaz schreef:Want, als je de Arabisch Volbloed leert kennen, ga je écht van paarden houden.