Vooroordeel hete arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nainkey

Re: Vooroordeel hete arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:13

Vandaag kreeg ik een mailtje van een meisje die gelezen had dat ik een arabische volbloed heb (respect verder voor dat meisje hoor, die gewoon alle rare verhalen aanhoord, maar ik snap er niks van)

Ze wilde weten of een arabier wel geschikt voor haar zou zijn. 4 jaar rijervaring en ze was 13 jaar. Nou ik antwoorden, vroeg ze of ik er wel eens afgevallen was, of ze lief in stal waren en ze vertelde dat ze arabs in de buurt kon verzorgen, maar ze durfde eigenlijk niet zo goed. Ze zei later dat mensen het afraden om een arabier te kopen.

Alsof ze zo wild zijn ten opzichte van ander ras.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:28

Ja, er loopt hier op bokt ook nu zo'n topic over een meisje die een arab wilt kopen, maar ze weet niet of ze geschikt voor haar zijn.
Ik vind gewoon dat die vooroordelen hartstikke nep en dom zijn, want je hebt wel in elke ras een hittepitje.
Je hebt gewoon verschillende soorten karakters en soms ligt het ook aan de opvoeding.

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:01

lol heb ook een 100% volbloed arabier mijn instructriese zij gister nog hij is liever lui dan moe..

alleen in een groep op de duinen is ie neit te houden vind ie geweldig vind t wel leuk:+:

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:48

anne_kaszmir schreef:
lol heb ook een 100% volbloed arabier mijn instructriese zij gister nog hij is liever lui dan moe..

alleen in een groep op de duinen is ie neit te houden vind ie geweldig vind t wel leuk:+:

Mijn arabier is ook soms gewoon te sloom om in de bak te dressuren. Of nou ja,, *nep* sloom. Zodra we in het bos dressuur oefenen dan kan hij opeens wijken, schouderbinnewaarts, middendraf, enz.. En op wedstrijdterrein moet ie ook altijd even zijn hengsten (ruin) charmes in de strijd gooien *patser*
En als we met springen laag beginnen, dan struikelt hij er haast overheen. Pas als de hindernis zo hoog staat dat hij zich niet beledigd voelt dan gaan we galloperen..

Arabieren zijn helemaal niet wild of blblbla..
Ze zijn juist heel nuchter en lief. Ze zijn gewoon superslim en willen wel wat respect. Als ik een dagje niet ben geweest kijkt meneer mij bijv. wel eerst even vuil aan }>
Maar ik vind dat het superpaarden en ik heb er nog nooit last van gehad dat ze zo HEET werden ofzo?? Natuurlijk zijn ze wel eens druk maar dat is elk paard wel eens.
Ik ga soms wel eens met alleen een touwtje om z'n hals het bos in. Nou kadesh blijft zo braaf als wat.
Als ik er een kindje op zet dan gaat hij als een manegeknol braaf door de bak lopen. Hij kan zo de bixie in

Hij wil alleen nooit verliezen. haha:P

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:32

Jus_dOrange schreef:
Als iedereen perfect met Arabieren om kunnen gaan dan gok ik toch echt dat bijna iedereen op de wereld een Arabier zou hebben. Het valt me trouwens wel op dat heel veel Arabieren eigenaren zeggen dat Arabieren alles zijn enzo. tuurlijk zeggen sommige het voor de grap maar er zijn ook mensen die daar bloedserieus over zijn en dus alles aan Arabieren gaan ophemelen en andere rassen afkraken, sommige Arabierenmensen gaan er ook veel te ver mee (ik heb het nu trouwens niet over die opmerking van Hazzebaz, maar het valt me heel soms op aan sommige mensen )...

Ik hoop niet dat iemand hier over struikeld maar ik heb het idee dat dit onder Arabieren mensen iets vaker voorkomt dan bij andere rassen.

Ik denk dat dat wel meevalt, je hoort ook zo vaak mensen over bijvoorbeeld haflingers: "mensen zeggen over haflingers dat ze lomp zijn, nou mijn haf kan.... " "ik heb veel liever een haf dan.." enz.

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:44

Lina schreef:

Mijn arabier is ook soms gewoon te sloom om in de bak te dressuren. Of nou ja,, *nep* sloom. Zodra we in het bos dressuur oefenen dan kan hij opeens wijken, schouderbinnewaarts, middendraf, enz.. En op wedstrijdterrein moet ie ook altijd even zijn hengsten (ruin) charmes in de strijd gooien *patser*
En als we met springen laag beginnen, dan struikelt hij er haast overheen. Pas als de hindernis zo hoog staat dat hij zich niet beledigd voelt dan gaan we galloperen..

Herken ik precies de mijne in hij is beledigd als hij minder werk moet doen en gaat dan juist lopen etteren of gewoon lui zijn, zodra hij meer gevraagd word dan gaat hij super zijn best doen om te laten zien wat hij allemaal wel niet kan doen. met springen precies zo, sprong te laag meneer loopt er maar gewoon doorheen, bouw je hem hoger en hij heeft vleugels en raakt de balk niet eens.

Buiten laat hij zien hoe stoer hij is terwijlk hij stiekem nergens langs wilt omdat hij het toch wel een beetje eng vindt, eerder aanstelleritus dan echt eng

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:47

bij die van mij zijn vrachtwagens doodgewoon, maar dat steentje moet wel even nader onderzocht worden, eng ding bah...maar dan loopt ie er helemaal trillerig op af...gee fik hem de tijd om te snuffelen dan is het ook klaar. moet er altijd zo vreselijk om lachen, dat kan wel een beetje aan het ras liggen, maar dat vind ik totaaal gene minpunt..andere paarden die ik gereden of verzorgd heb moest ik er gewoon langsrijden, niet op letten als er wat engs is, nitro laat ik ff kijken/snuffelen en dan is het klaar gek beest

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:33

Ja tzijn wel mega aanstellers.. Ze stellen zich aan om onder het werk uit te komen.. SlimBo's

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:32

Wat ik vandaag hoorde..ik snap het echt niet...

Het ging over het veulen van mijn merrie (super braaf en werkwillig paard). Die stond bij iemand te koop en de kijkers waren helemaal gek van hem. Hij zou dan in de les komen, maar dat liep hij nu ook al. Jong paard en deed het echt super.
Nou bijna gekocht tot die man vertelde dat hij mooi volbloed papier erbij had. Meteen zeiden die mensen dat ze hem niet wilde, de reden.. omdat het een volbloed was.

Hij is uiteindelijk wel verkocht en volgends mij naar een handelaar weer. Die wilde eigenlijk zijn papier er niet bij, omdat je makkelijker een papierloos paard kon verkopen dan 1 met av papier. De papieren zijn uiteindelijk wel meegegeven en hij moet maar zien wat hij er mee doet. Ik snap het niet hoor, zijn paspoort gaat wel mee, daar blijft toch ook uit dat het een volbloed is!

Echt ongelooflijk...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:56

Pareja schreef:
Wat ik vandaag hoorde..ik snap het echt niet...

Het ging over het veulen van mijn merrie (super braaf en werkwillig paard). Die stond bij iemand te koop en de kijkers waren helemaal gek van hem. Hij zou dan in de les komen, maar dat liep hij nu ook al. Jong paard en deed het echt super.
Nou bijna gekocht tot die man vertelde dat hij mooi volbloed papier erbij had. Meteen zeiden die mensen dat ze hem niet wilde, de reden.. omdat het een volbloed was.

Hij is uiteindelijk wel verkocht en volgends mij naar een handelaar weer. Die wilde eigenlijk zijn papier er niet bij, omdat je makkelijker een papierloos paard kon verkopen dan 1 met av papier. De papieren zijn uiteindelijk wel meegegeven en hij moet maar zien wat hij er mee doet. Ik snap het niet hoor, zijn paspoort gaat wel mee, daar blijft toch ook uit dat het een volbloed is!

Echt ongelooflijk...

jezus dat gaat dus helemaal nergens over
Hopelijk staat hij wel bij een goede thuis

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:01

Ik hoop het ook verdiend hij echt!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:07

ik vind dit geen "vooroordeel", het is gewoon eigen aan het ras dat ze heter zijn...
Wel is het een vooroordeel dat ze daarom juist veel moeilijker ofzo zijn

Polaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:10

vooroordelen zijn meestal wel op waarheid gebaseerd, maar ze gelden niet voor alle paarden!

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:26

eefangel schreef:
vooroordelen zijn meestal wel op waarheid gebaseerd, maar ze gelden niet voor alle paarden!

Die ik hoor niet.......
Of omdat men het verkeerde ras voorzich heeft....

En dat verhaal gaat zo:

Een iemand krijgt een paard.
Het heeft een fijn hoofd.
Is rank gebouwd.
Showt veel.
En vaak erg heet.

Dus een arabier.
Paard heeft geen papieren maar het lijkt op een arabier.
Die eigenaar zegt tegen iedereen ik heb een arabier.
Die zien dat het paard druk is daar hebben we vooroordeel nummer 1

Het tweede verhaal.

Men heeft een arabier met papier.
Eigenaar is heef weinig vertrouwen
doet erg weinig met het beestje.
Is bang zodra het paard een scheet maak of ander rare beweging...

Daardoor raakt het paard in verval wordt niks gedaan.
Paard gaat rondjes lopen van ellende.
Onder het zadel is het een rodeo gebeuren want het mag eindelijk zijn beentjes strekken.........

Vooroordeel nummer 2....................

En beide heb ik met eigen ogen gezien.
En verhaal een al helemaal te vaak.

Hoe vaak wordt het niet op handel stallen gezegt................

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:19

Ik heb een arabier als verzorgpony gehad en dat was een super beestje. Maar ze was wel heetgebakerd als ze in de regen moest lopen. Echt heel vaag

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:26

vaak zijn het idd de kruisingne doe zo gek zijn, en die wordne ook gewoon arabier genoemd. dat is ook ene grote fout

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:29

Ik heb op een arabier leren paardrijden en heb ik vond het een super beestje.

Mistic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:53

Barcelano schreef:
eefangel schreef:

Die ik hoor niet.......
Of omdat men het verkeerde ras voorzich heeft....

En dat verhaal gaat zo:

Een iemand krijgt een paard.
Het heeft een fijn hoofd.
Is rank gebouwd.
Showt veel.
En vaak erg heet.

Dus een arabier.
Paard heeft geen papieren maar het lijkt op een arabier.
Die eigenaar zegt tegen iedereen ik heb een arabier.
Die zien dat het paard druk is daar hebben we vooroordeel nummer 1

Het tweede verhaal.

Men heeft een arabier met papier.
Eigenaar is heef weinig vertrouwen
doet erg weinig met het beestje.
Is bang zodra het paard een scheet maak of ander rare beweging...

Daardoor raakt het paard in verval wordt niks gedaan.
Paard gaat rondjes lopen van ellende.
Onder het zadel is het een rodeo gebeuren want het mag eindelijk zijn beentjes strekken.........

Vooroordeel nummer 2....................

En beide heb ik met eigen ogen gezien.
En verhaal een al helemaal te vaak.

Hoe vaak wordt het niet op handel stallen gezegt................

Die van mij valt niet onder beide groepen en hij is toch typisch een arabier van de vooroordelen.
Ik hoef er geen klein kind op te zetten, want dat gaat geheid (hoe schrijf je dit eigenlijk) fout. Hij is zeker niet gevaarlijk, maar hij is gewoon te slim. Slimmer dan goed voor hem is. Overigens is dit alleen in de bak als je met hem aan het werk gaat. Hij is met buitenritten wel geweldig.
Tja en niet iedereen kan hier doorheen prikken, dan heb je met hem een probleem.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:19

Iedere keer als ik de titel "Vooroordeel hete arabieren" lees moet ik denken aan mijn paarden die de laatste paar dagen in de hete zon hebben gestaan, kon bijna een spiegelei op ze bakken zo heet waren ze.
Dit is de enige heetheid die ik bij mijn arabieren heb kunnen ontdenken.
Tuurlijk kan ik ze binnen 10 min helemaal over de rooie helpen maar dat kan bij elk type paard.
Een arabier (of terwijl mijn arabieren) zijn paarden waarmee je dingen moet oplossen met je koppie, ze zorgen ervoor dat ik als ruiter erg correct mijn hulpen moet geven en ga ik zitten kl*ten op ze dan zullen ze mij dat ook vertellen, dit is iets wat ik heel erg in ze kan waarderen.
Ze leren een ruiter naar het paard te luisteren.
Een ongeduldige en groffe ruiter zou ik ook nooit het advies geven om een arabier te kopen want als het op vechten aankomt kunnen die arabieren ook erg goed van zich laten horen en opgeven is iets wat ze niet erg gemakklijk doen.

Maar heet zijn mijn arabieren niet, ze zitten allemaal op een gewone temperatuur en bij een goede behandeling doen ze bijna alles voor je.

Gr Em

shahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:33

Heel verschillend we hebben op stal gehad die niet vooruit te branden waren. En inderdaad ook die beetje te voorwaarts zijn. Zelf hou ik wel van een beetje pit . Maar echt heethoofden zijn het toch niet vind ik hoor.

MVG G&E.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:41

hihi, mijn zeven jarige arabische merrie staat overal los. midden in de duinen als ik een plasje moet doen, zij wacht wel. Ik wandel haar regelmatig met een touwtje om d'r hals over straat etc etc...neen kan je niet zeggen dat ze super heet is Als we werken, tsja das een verhaal apart. dan gaat ze ook

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:44

ik heb wel een "hete"arabier en ik ben er trots op !!!

als al die andere paarden rustig sokkelen door de bak zet die van mij ze staart er om en die geeft me toch een show weg ..!

je hoort alleen maar WOW wat een mooi paard ..!

maar het nadeel hier van wel is dat ik niet veel mensen er op durf te zetten want hij schrikt vooral in het begin met rijden echt van alles !

en idd gewoon rustig blijven als jij stresserig gaat doen worden ze alleen maar vervelend dit merk ik ook als ik hem aan het poetsen ben op de wasplaats.
als er dan paarden met hoefijzers heen en weer wandelen ..gaat meneer erg dribbelen .
als ik hem gewoon negeer gaat het (meestal over )
zo niet krijgt hij een dreun op ze kop en dan is het cker over haha

ik snap dus wel waarom sommige mensen zo'n oordeel trekken omdat je er wel wat lastige tussen heb zitten ..
alleen ik vind dat je daarom juist zo'n paardje moet testen zodat je weet of dit oordeel waar is bij die arabier!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:50

Hazzebaz schreef:
Want, als je de Arabisch Volbloed leert kennen, ga je écht van paarden houden.

Wauw dit is een geweldige zin

Er zijn weinig andere rassen die imo zoveel elegantie, intellegentie en schoonheid hebben!

En het grootste probleem is niet dat ze heet zijn, maar dat ze INTELLIGENT zijn. Ze zijn berekend op snelle reacties, denken mee en kunnen geweldig overleven. Tja dan zijn er die domme tweebenige wezens die alles beter denken te weten

xvatinox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:07

Arabieren zijn hele lieve paarden als je er goed mee om gaat. je moet vooral niet slaan of iets dwingen. gebruik geen geweld bij deze paarden ( geweld is sowieso niet goed maar vooral niet bij deze paarden) zodra je het vertrouwen van een arabier hebt gewonnen doet hij alles voor je. ik heb een c-pony waarvan wij denken dat het een pony is met arabieren bloed. het is een pony die heel heet kan zijn. ik heb nu zijn vertrouwen gewonnen en ik dressuur in de c-m1 en ik spring in de b met 7 winstpunten. hij heeft nog nooit geweigerd. ik heb sinds kort ook een jarige halfbloed arabier. het is een geweldig beest en hij is super braaf!!! kortom arabieren zijn de meest lieve leuke mooie paarden die er kunnen zijn. maar zodra jij verkeerd met de arabieren omgaat kunnen ze verandere in hete arabieren. wat er ook gebeurt blijf dus altijd heel rustig. en ga vooral niet slaan!!!!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:35

uhm mijn arabier is heel braaf en lief tijdens het verzorgen en zadelen,
maar zodra je opstapt word ze wel wat heet ja,
haha, ze zet haar rug op, en dan loopt ze,
wel cool natuurlijk, en showen piafferen enz,

maarja ik heb liever dat, dan een paard wat je vooruit moet branden
ze is ondertussen 12, en buiten is ze wel een sopgefokt, ze schrikt van veel dingen, zoals gister, een stukje appel op de weg haha