Houston of Jazz???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:18

KWPN_FAN schreef:
Citaat:
@ Karinna, had jij toevallig niet een Ferro x Belisar merrie??? Want volgens mij is dat dan de halfzus van onze Nicol Havidoff x Belisar, als ik het me goed herinner! Voor haar zoeken we ook nog een hengst dus als je iets weet

Inderdaad dat ben ik!
Ik moet even nadenken, maar ..... het eerste wat er in mijn hoofd opkomt is "Rhodium".
Denk dat dat wel eens heel goed zou kunnen uitpakken.
Ferro paste heel goed bij de de Belisar moeder Ghislaine en ik heb ook al verschillende combinatie's Ferro x Havidoff gezien die erg goed bewogen en er goed uitzagen.
Verder de onvolprezen Ramiro erbij, helemaal top.

KWPN_FAN

Re: Houston of Jazz???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 19:22

Daar had ik het vorige week nog met mn vader over (Rhodium), lekker toevallig Alleen heb ik gelezen dat hij nogal snel gespannen is (met name in zn stap), weet niet of hij dat doorgeeft, want de merrie is gruwelijk heet , zit totaal geen rust in, kan onder het zadel ook amper ontspannen stappen...

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:33

Als de merrie zo heet is en het is waar wat je over Rhodium gehoord hebt, is het misschien verstandiger om een andere Ramiro-nakomling te gebruiken.
Waarom Ramiro, vraag je je eigen af.... nou die blijkt dus heel goed te passen op deze merrie (prestatie) lijn.
Uit een volle zus van Ghislaine, Fleur (Belisar) x Ramiro x Holland is een Nat. Springpaard voortgekomen.
Mijn merrie is een Nat. dressuurpaard.
Mijn Trento veulen (zoals je waarschijnlijk wel weet had hij niet zo'n goed nakomelingen rapport) is een plaatje, dus daarom is dat mijn idee!
Ondanks dat niet iedereen met hem wegloopt, denk ik dat in combinatie met jullie "Nicol", die zo'n bloedpaard is, Velazques dan een goede match zou kunnen zijn.

En toch.... toch zou ik rustig voor Rhodium gaan.
Ze krijgen genetisch best wat mee, maar opvoeding doet ook heel veel.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:15

peninna schreef:
Citaat:
yvonnelind zei: kijk maar een op de website van R en I veninga

Onder de knop 'link' moet je maar eens kijken bij de derde link van boven, hier staat oa een klassieke merrie met nakomelingen van Houston

Pennina..... Pennina ........... Pennina .......
(er bekruipt me nu iets van een schaduw-account, maar je krijgt voorlopig het voordeel van de twijfel........ )

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:32

Hmmm, jah... maar wat voor zin heeft dat in dit topic..????

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:47

Als het topic is 'Houston of Jazz???' lijkt het mij niet zo vreemd om de mogelijkheid aan te geven merries, die langgelijnd en goed aan de maat zijn, met nakomelingen van Houston te kunnen bekijken. Is simpeler dan al die foo's op bokt te zetten.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:17

Je moet ALTIJD de kleine lettertjes lezen voor je er iets onder schrijft Peninna...
Ik reageerde nl. ergens anders op, en jij alléén weet daar het énige èchte juiste antwoord op zou ik denken...