Dekbewijs/geboortebericht binnen, VW %...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:41

Heb ook het dekbewijs binnengekregen. Er staat:
Veulen: VW DR. 111 20% / VW SPR. 130 28%
Registratie advies: springen.

Tsja. Er ontbreekt bij mij eentje, de mogelijkheid "allround' had er bij moeten staan. DAT is namelijk mijn fokdoel.

Waarschijnlijk laat ik het veulen maar springen registreren, want dat zou een dressuurruiter eigenlijk niet af moeten houden. Ik zit er al aan te denken als het een merrietje worddt om het duur te verkopen, zodat ik als dat niet lukt het kan aanhouden. MOcht het zo zijn dat de moeder wordt verkocht. Want die wordt na die veulen uitgebracht op wedstrijden en daar gaan ze geheid op bieden.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:45

Desiree schreef:
Want die wordt na die veulen uitgebracht op wedstrijden en daar gaan ze geheid op bieden.

Sammie schreef:
In 1 stap miljonair worden?
Gezocht: Igor v. Belasco x Astrid v. Roemer. typische vos, M1 dr. ong. 1.61
www.krijggeld.nlindex.nl & www.krijggeld.jouwpagina.nl <-- makkelijk geld verdienen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:48

Dat werkt niet via een biedsysteem

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:53

Sammie schreef:
Je kunt toch ook een x invullen. Het antwoord is van mij waarschijnlijk wel fout, vandaar de . Maar je kunt toch wel degelijk terug rekenen?

Natuurlijk kun je een x invullen, maar in dit geval moet je een x en een y invullen omdat je zowel de VW van de merrie = X als de VW van de hengst (Florencio) = Y mist .

(X+Y)/2=Z

X=VW-merrie
Y=VW-hengst
Z=VW-veulen

(X+Y)/2=141 in dit geval en van hieruit kun je dus niet de VW van X of Y uitrekenen (in getallen ).

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:46

Sammie schreef:
Dat werkt niet via een biedsysteem

Als ze mijn merrie zien springen krijg ik nu al flink wat opmerkingen. Ze hebben al gevraagd of ze te koop is etc. Op concoursen zal het wel veel erger worden. Ik kan tot bepaalde hoogte een bod best weigeren maar den duur moet ik zakelijk zijn en het paard laten gaan.
Er is gewoon een aanzienlijke kans dat dit gebeurt. En dan is het fijn als ik dat veulen nog heb.
En als het niet gebeurt, heb ik straks een merrie om nog fijn mee te fokken als ze uitgesport is.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:36

Ik had het over mijn onderschrift

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:59

Nee, maar Ceasario haalde wel iets aan wat ik gezegd had.