gust gescand en opgevoeld: toch drachtig????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:46

Van de zijkant ziet ze er inderdaad niet echt dragend uit, maar ligt er ook aan wanneer ze uitgeteld is....
ik maak meestal foto's van de achterkant, dan kun je goed zien hoe de buik uitsteekt aan de zijkanten.

We hebben de knoop doorgehakt en laten de 7 merries die dragend kunnen zijn toch morgen even scannen....., zodat we zekerheid hebben!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:10

Is niet altijd zo dat ze naar de zijkant dragen bij mijn merrie zie van achter bijna niks

Ik weet het niet goed...is moeilijk zo op foto. Hoe ver zou ze nu al moeten zijn? En krijgt ze anders wel behoorlijk buik of niet? Heb je misschien vergelijkingsfoto's van zelfde periode dracht vorig jaar of van niet-drachtig?

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:11

bij ons verschilt het ook, de een steekt veel uit aan de zijkant en de ander heeft een buik die richting grond gaat!

Maar aangezien er op deze foto's niet echt iets te zien is, kan het misschien zijn dat ze meer opzij draagt?

Vasthi

Re: gust gescand en opgevoeld: toch drachtig????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 21:57

He, ik kreeg geen meldingen meer van nieuwe reacties in dit topic

Op deze foto's zou m'n merrie nog 3 maanden moeten voor de uitgerekende datum.
Eerlijk gezegd vind ik haar er ook niet drachtig uitzien, maar vorig jaar toen ze wel echt drachtig was, werd ze ook niet snel dik. Dat kwam echt pas een paar weken van tevoren.

Dit zijn foto's van begin maart 2005, iets meer dan 2 maanden voor de uitgerekende datum, ze was hier dus al bijna 9 maanden drachtig. (Sorry, ik kan alleen linkjes plaatsen via deze computer)

[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=EWORKSRC [/img]
[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=EWORKSRC [/img]

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:05

Hier vind ik haar ook nog niet écht dik, Diny .... (wel leuke foto's trouwens ). Laat haar toch even scannen joh (er van uitgaande dat dat nog steeds kan in dit stadium ?), ben je van alle onzekerheid af ...

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:06

nee daar is ze idd ook niet dik langszij....misschien dus toch drachtig

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:17

hey spannens hoor
ik blijf hier zeker even mee kijken ben wel benieuwd of ze drachtig is

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:35

kweet niet of je het al gezien hebt, maar dr is weer zo'n gust en toch drachtig geval op kraamstal...
Weet niet meer de hele titel van het topic, maar ik dacht: toch even melden

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:48

Goh, hee wat toevallig...ik zit met mijn merrie met hetzelfde 3 keer gedekt...na de 2e keer heeft ze een extra hormonen shot gehad en na de laatste dekking in juli niet meer hengstig geweest. op 19 dagen gescand..leeg...paar weken later, na twijfel van mij doordat de uiers opgezet waren, wederom gescand...eerst twijfel, maar bleek dr volle blaas te zijn..nog ff goed gekeken en de veearts begreep waarom ze niet meer hengstig werd> haar eierstokken staan op non-actief. Besloten om maar niet meer naar de hengst te gaan doordat het anders te laat werd in het seizoen en ze toonde ook niet meer hengstig, dus kon niet meer en hengstig spuiten wilde ik ook nu niet meer. Volgend jaar nieuwe poging...eerste hengstigheid ( wat verwacht zou worden in februari) zou ze gespoeld worden en dan weer opnieuw naar de hengst.

Nu is ze erg veranderd in haar hele doen en laten, druk, zenuwachtig, erg klevend naar haar kudde, wordt dikker( wat altijd zeer moeilijk was in de winter om haar op gewicht te houden) en nog steeds niet hengstig geweest. Nu is mijn hoefsmid langs geweest afgelopen week en die zei me net als de hengstenhouder dat het hem niet zal verbazen als er toch een veulen naast staat over 2 a 3 maandjes.

Ik denk dat ik toch nog maar een keer die DA erbij haal, of zit het tussen mijn oren en geef ik een gek seintje over omdat ik dat zo graag wil en reageerd mijn paard daar misschien wel op ????

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:34

Hallo, graag wil ik reageren op je topic.

Mijn merrie is voor de 2e keer geinsimineerd, nu ook met een middeltje erbij om het eitje te laten springen.
Na 15 dagen opgevoeld en gescand, en YES mijn merrie was drachtig.
Wij in de 7e hemel, toch gelukt.
Tot de volgende scan kwam, met 30 dagen.
Hierbij kwam vast te staan dat mijn merrie het vruchtje had verloren....

Hoe dan ook mijn merrie wordt niet meer hengstig, gek genoeg keek ik vandaag naar de uiers en dacht ik te zien dat ze iets opgezet zijn.

Ik heb zo het idee dat mijn merrie toch nog drachtig is...(mede omdat mijn merrie enorm hengstig altijd is echt elke 3 weken en altijd flink spuit als je haar bij een hengst zet.....

Dus gelukkig ben ik niet de enigste die zijn twijfels heeft...
Laatst bijgewerkt door MenB op 10-06-09 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:36

Hallo, graag wil ik reageren op je topic.

Mijn merrie is voor de 2e keer geinsimineerd, nu ook met een middeltje erbij om het eitje te laten springen.
Na 15 dagen opgevoeld en gescand, en YES mijn merrie was drachtig.
Wij in de 7e hemel, toch gelukt.
Tot de volgende scan kwam, met 30 dagen.
Hierbij kwam vast te staan dat mijn merrie het vruchtje had verloren....

Hoe dan ook mijn merrie wordt niet meer hengstig, gek genoeg keek ik vandaag naar de uiers en dacht ik te zien dat ze iets opgezet zijn.

Ik heb zo het idee dat mijn merrie toch nog drachtig is...(mede omdat mijn merrie enorm hengstig altijd is echt elke 3 weken en altijd flink spuit als je haar bij een hengst zet.....)

Dus gelukkig ben ik niet de enigste die zijn twijfels heeft...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:42

Dit is een behoorlijk oud topic, dus ik heb even geTEMt...

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:39

Het gaat erom dat wij graag willen weten of dit vaker voorkomt, op reacties zoals: je moet zorgen dat je gedekt bent voor je genaait wordt hebben wij helemaal niks!

Voor ons is het een serieus probleem en dan verwachten wij ook dat er serieus geantwoord zal worden!

En wat maakt het uit dat het een oude topic is, het gaat er toch om dat de situatie zich nu afspeelt, BOKT is toch een¨pagina om een advies te krijgen/advies te geven?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:45

MenB dat is een ONDERSCHRIFT, geen reactie.
WenK schreef:
Dit is een behoorlijk oud topic, dus ik heb even geTEMt...

Bovenstaand is mijn reactie.

Als je niet weet hoe het op Bokt werkt zou het je netjes staan als je dat eerst bekijkt. In een oud topic mag je niet meer reageren, tenzij je iets nuttigs toevoegt.

Dit is een oud topic en ik denk dat het in dit geval voor de TS zeer pijnlijk is om te lezen aangezien zij haar merrie onlangs in heeft moeten laten slapen.

Ik verzoek hierbij de MODS dan ook dringend om dit topic te sluiten, ik kan me niet voorstellen dat het wenselijk is dat dergelijke discussies zich verder ontwikkelen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:56

Slotje. Topic is 3 jaar oud.