Tennessee Walking Horse..?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Re: Tennessee Walking Horse..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:11

Mork schreef:
Als ik ooit geen dressuur meer doe is dit ras zeker het overwegen waard!!!!

Citaat:
Er komt hopelijk een tijd dat, net zoals in Amerika, gangenpaarden zullen worden toegelaten op "gewone" dressuur wedstrijden. In plaats van een draf wordt dan gevraagd om een tussengang (intermediate gait), dus een gang tussen stap en galop. Maar voorlopig zal het blijven bij specifieke rassenwedstrijden. Daar is dressuur al een onderdeel (bij de walkers).

Ben benieuwt of die tijd komt. Mogen eerst alle juryleden een cursus gangenpaarden doen. Als je met een IJslander op een
dressuurwedstrijd verschijnt en het toont een paar pasjes tolt dan ben je meteen gediskwalifiseert omdat ze denken dat je paard kreupel loopt Gestoord

oscar_twh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:04

Dendie schreef:
Mijn vraagje: Ik las laatst op zo'n topic waar gediscussieerd werd over een filmpje uit 1985 (dacht ik) over het TWH, hier werden de paarden gereden met blokken en kettingen om hun benen. Heb het filmpje ook gezien en zag er behoorlijk naar uit Verward. Nu vraag ik me af of dat nog steeds de huidige trainingsmethode is? Dat werd op dat topic niet erg duidelijk...

Hoi Dendie,

Blokken en kettingen worden (tot nu toe) alleen in Amerika gebruikt, niet in Europa. Het is volgens het Europese Show regelement verboden (Alleen "normale" ijzers zijn toegestaan).

Voor de duidelijkheid, de blokken (pads) zijn niet alleen trainingsmiddelen, ze worden permanent bevestigd onder de hoeven en de paarden staan er dus 24/7 op. Ooit de hele dag met naaldhakken gelopen?? Das meer dan naar.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:51

Ik wist niet dat ze er 24/7 op staan, dat is echt walgelijk. Die paarden zijn na enkele jaren vast rijp voor de slacht.
Gelukkig maar dat het hier verboden is. Nu in Amerika nog... Erg debiel dat ze dat daar normaal, mooi en GEEN diermishandeling vinden!
(dank voor antwoord op mn vraag Lachen )

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:52

Getsie 24/7 erop staan? Krijgen ze daar geen gebreken van dan?
Maar goed dat het hier niet mag!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:18

dat juist in amerika dat als gewoon wordt gezien. als ik kijk naar die dierenpolitie dingen op animal planet..... Verward

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:15

Echt te erg om naar te kijken... Maar ja, zolang er nog geld mee te verdienen valt in Amerika, zullen die showmensen er niet snel uit zichzelf mee stoppen denk ik...