janderegelaa schreef:Behalve als je haar wilt exporteren want dan is ze EVA positief....en dan mag ze het land niet uit.
Praat geen poep.........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
janderegelaa schreef:Behalve als je haar wilt exporteren want dan is ze EVA positief....en dan mag ze het land niet uit.
monnes schreef:Wat ze de hengstenhouders zouden moeten verplichten is het bekendmaken van de EVA status in de folder. Tot op heden is dit in NL slecht geregeld, terwijl ze in dit land met vele andere regels ver voor de rest uitlopen. INFORMATIE is het sleutelwoord.
liliputter schreef:....... dus doe allemaal een beetje rustig
CGJ12 schreef:Ik ga toch óók gewoon met merries naar keuringen terwijl ze nét met EVA-positief sperma zijn geinsemineerd........... en DAT is pas besmettelijk.
Ik besmet in één dag met een dergelijke merrie alle merries op de keuring......... En niemand die het mij verbiedt.......
RodaniaJaman schreef:Bezigheid: Student Paardenhouderij
Dit wordt gedaan door de RVV
(al hebben die er ook de ballen verstand niet van)
...
liliputter schreef:het wordt allemaal nogal opgeblazen hier,als florencio idd nog besmet zou zijn zouden de eigenaren geen enkel risico lopen,ze hebben ook merrie,s op hun bedrijf staan en die hengst heeft nu een goede naam en die willen ze ook niet verliezen en anders zouden ook niet zoveel merrie,s met hem dekken,daar wordt echt wel naar geinformeert dus doe allemaal een beetje rustig
ceasario schreef:RodaniaJaman schreef:Bezigheid: Student Paardenhouderij
Dit wordt gedaan door de RVV
(al hebben die er ook de ballen verstand niet van)
...
Ik denk dat jij de verkeerde "ballen"hebt.
Kennis van de overheid is blijkbaar niet je sterkste punt.
De RVV bestaat al een hele tijd niet meer.
Om je op weg te helpen zul je in het vervolg hier moeten zijn.
http://www.vwa.nl/
RodaniaJaman schreef:hier staat geschreven wat de rol is van de vwa.... toch niet helemaal gelijk??? Dit gaat in mijn ogen om puur productie van dieren... maar kan toch niks opmaken op de hele site niks van EVA of iets dergelijks........
Citaat:VWA geeft alle nog geblokkeerde bedrijven vrij
10 februari 2006 - Vrijdag 10 februari heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) de laatste 127 bedrijven vrijgegeven. Daarmee is een einde gekomen aan de blokkade van (aanvankelijk) 275 bedrijven die met dioxine verontreinigd diervoer hadden afgenomen van ...
RodaniaJaman schreef:[
Nou ik denk dat ik zo ongeveer 1 maand geleden nog zo iemand gezien bij mij op het werk en die stelde zich voor van de RVV en als wij hem moeten vertellen wat ie waar moet invullen omdat hij er zelf niks van snapt lijkt mij.... juist ja dat hij er niet veel vanaf weet.....!!!
.....
[/quote]
RodaniaJaman schreef:Ik ben daar niet de eigenaar van het bedrijf dus ik ga dat niet vragen... k heb het even meekunnen maken voor de ervaring.....
Maar julli brengen mij op een idee...... de eerst volgende keer ga k t even vragen.... (Al zou t nu wel weer een tijd duren...)
janderegelaa schreef:Een chipreader hebben ze ook al niet.
janderegelaa schreef:Breek me de bek niet open, wat ik allemaal al op het erf gehad heb van het VWA. Gesjeesde duitsers, vluchtelingen die toevallig dierenarts waren in het land van herkomst. laatst had ik een oude vent die in het hippie tijdperk is blijven hangen. En ze snappen er inderdaad geen ruk van. Een chipreader hebben ze ook al niet.
janderegelaa schreef:Ze vullen helemaal niks in alleen een vodje wat ze een formulier noemen. 9 van de 10 keer hoef ik het paard niet eens uit de stal te halen, dan loeren ze maar een beetje tussen de tralies door. Mijn papieren zijn altijd wel in orde dus verder maakt het me niet uit. Ze schrijven de rekening wel met een vork. Er staat een kwartier voor een paard maar ze zijn in 5 minuten klaar. Als je 4 paarden hebt berekenen ze dus wel een uur maar zijn in 25 minuten ( incl. koffie ) klaar.
echt ernstig..... maar vond wel apart dat ze juist aan ons gingen vragen wat ze in moeten vullen..... (de dierenarts heeft dat dan toen maar even gedaan)