Ik ga helemaal mee in wat eerder is gezegd, als je ze voor je gewonnen hebt, dan heb je echt een maatje.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mansolein schreef:
Daar ben ik het niet met je mee eens. Ook dressuurpaarden hebben hardheid nodig en snelle reflexen. Hoe wil je een paard krijgen die intellligent genoeg is om de oefeningen te lopen en snel genoeg is op de hulpen? Je moet paarden hebben die zelf willen en kunnen lopen. Juist daarvoor is de volbloed goed. Niet te veel maar volbloed in de lijn is daar uiterst geschikt voor.
unamie schreef:arie53 schreef:Een uitgebreid en gedocumenteerd artikel over de invloed van de Engelse Volbloed in de warmbloedfokkerij.
http://www.easpstamboek.nl/Engels%20Volbloed.htm
volgens dat stuk zijn de volbloeden van toen beter van bouw als de volbloed van nu ...das een slechte zaak![]()
dat geld dan niet voor de arabier en de anglo-arabier ?

janderegelaa schreef:Probeer jezelf eens wat meer te verdiepen in de procedures van het KWPN. Deze 2 hengsten moéten de hengstencompetitie lopen.
Tolstoj schreef:Ik ken alleen Inschalah X en Macho X en die zijn beide ook al weer van een tijdje terug. Welke staan daar nu ter dekking?

Tolstoj schreef:Ik ken alleen Inschalah X en Macho X en die zijn beide ook al weer van een tijdje terug. Welke staan daar nu ter dekking?
arie53 schreef:Tolstoj schreef:Ik ken alleen Inschalah X en Macho X en die zijn beide ook al weer van een tijdje terug. Welke staan daar nu ter dekking?
.
Pascha schreef:Om over het karakter nog niet eens te spreken.... Volbloeden zijn goudeerlijk, willen werken, en hebben de juiste instelling. Gaan er altijd voor. Dat kan ik tegenwoordig in de huidige KWPN-hengstenstapel nog maar weinig terugvinden. Er zijn er een hele boel hengsten met een vreselijk karakter. Ik snap niet dat het karakter niet zwaarder meetelt in de evt goedkeuring van een hengst voor het KWPN. Beweging is goed, maar een paard dat niks wil, schiet ook niet op!!
CielitoLindo schreef:Heb je daar een foto van? die hengst

hananya schreef:Daarnaast heeft mijn vader een
groninger merrie
die momenteel drachtig is van een groninger hengst, maar die aankomende zomer onder een volbloed gaat. Welke is echter nog even de vraag....
arie53 schreef:Tolstoj schreef:Ik ken alleen Inschalah X en Macho X en die zijn beide ook al weer van een tijdje terug. Welke staan daar nu ter dekking?
Wel eens van Ramzes X gehoord? Geboren in 1938!! Staat nog altijd onbetwist in de WBFSH breeding guide aan de top met een nafok van 156 springhengsten en 52 dressuurhengsten.
CGJ12 schreef:hananya schreef:Daarnaast heeft mijn vader een
groninger merrie
die momenteel drachtig is van een groninger hengst, maar die aankomende zomer onder een volbloed gaat. Welke is echter nog even de vraag....
En zo gaat de laatste der Mohikanen onder..............