Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Brennie schreef:Vos is wel degelijk dominant. Uit twee zwarten kan wel een vos geboren worden, maar uit twee vossen nooit een zwarte! Bont bijvoorbeeld is recessief, als een van de ouders geen bonte is, zal er geen bonte uitkomen.
unamie schreef:hahaha neonlight dat meen je toch zeker niet serieus![]()
de vos merries die ik gehad heb (en dat zijn er een aantal) waren allemaal paarden uit duizenden zeer fijne en brave karakters
Urielle schreef:Goldie schreef:Je hoort ook heel vaak... we willen absoluut geen schimmel
Ik ben gek op schimmels (als het een mooie schimmel is)
Franske schreef:Vosmerrie is vaker lastiger , hoe het komt, vraag me niet. Maar het is gewoon in de praktijk zo.
Hoeft dus niet ALTIJD zo te zijn.

Brennie schreef:HALLO, vos is dominant hoor! Nou heb ik meteen een emailtje gestuurd naar deze krant en verteld
hoe het nou werkelijk zit
, hopelijk leren ze er daar ook weer van en gaan ze de volgende keer eens geen vos in de zeik nemen.

)
Brennie schreef:Vos is wel degelijk dominant. Uit twee zwarten kan wel een vos geboren worden, maar uit twee vossen nooit een zwarte! Bont bijvoorbeeld is recessief, als een van de ouders geen bonte is, zal er geen bonte uitkomen.
Neonlight schreef:Die vosmerries hebben vaak een lastig niet meewerkend karakter. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op, maar over het algemeen klopt het wel. Op meerdere grote stallen en fokkerijen walgen ze van vosmerries om deze reden! En ik moet ook zeggen, alle vervelende paarden/pony's die ik ken zijn ook echt vosmerries.