Hengstenkeuring NRPS uitslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jojo23

Re: Hengstenkeuring NRPS uitslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:24

Hi Hallo

Ik ben ook naar de nrps hengstenkeuring geweest samen met de mensen waar ik rij en het was daar STEENKOUD maar wel erg leuk.

We hebben ook een gratis dekking gewonen namelijk van een pony hengst IZARD.. ..en een vriendin van ons die heeft bij de paarden een dekking gewonen van ZODIAK.

Maar was was nummer 71 een pracht beest (FERRERO) en wat een beweging...kwijl kwijl.

Maar alle hengsten stonden er goed voor zoals PLAYBOY tjong wat een apart mooi dier en natuurlijk FLORENCIO niet te vergeten, prachtig.

groetjes jo

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 08:02

Hoe liep Playboy?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:23

Playboy liep best goed. Al heb ik zelf weinig gezien omdat ik iedere interessante hengst voor ons aan het filmen was en tja dan zie je zelf maar weinig.

Eh Dees ben niet akkoord wat betreft Raphsody. Die vond ik echt stukken minder dan Radetzky. Heb Rapsody express op video genomen om het te kunnen vergelijken met Radetkzy. Raphsody liep wel goed maar dat was ook alles en ik vond dat ie vanachter wel minder was. Ruglijn staat mij trouwens absoluut niet aan en lendenpartij kon ook veel beter.

Die Haarlem vond ik wel apart. Vond het een mooi getekende zwartbonte hengst die verder heel netjes liep wat mij trouwens ook verbaasde aan die babalouba dat die redelijk goed liep. Die Ferro x Darwin vond ik de betere van de jonge hengsten. Vond het alleen superspijtig dat die Waikiki zoon niet aanwezig was maar misschien was die veterinaire niet in orde. Verder was Lobeke inderdaad weer eens super.

Het meisje dat vaak helpt om de paarden op de keuring voor te stellen was mee en die heeft een dekking gewonnen van Dreamcatcher. Er was daar een Nederlandse dame die wel wat jaloers reageerde. Tja dikke pech voor de Nederlanders want die dekking gaat dus naar een Belg. Hebben we nu een mooi excuus om naar de hengstenshow bij Vanbommel te gaan.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 08:29

petraaken schreef:
Playboy liep best goed. Al heb ik zelf weinig gezien omdat ik iedere interessante hengst voor ons aan het filmen was en tja dan zie je zelf maar weinig.

Eh Dees ben niet akkoord wat betreft Raphsody. Die vond ik echt stukken minder dan Radetzky. Heb Rapsody express op video genomen om het te kunnen vergelijken met Radetkzy. Raphsody liep wel goed maar dat was ook alles en ik vond dat ie vanachter wel minder was. Ruglijn staat mij trouwens absoluut niet aan en lendenpartij kon ook veel beter.

Die Haarlem vond ik wel apart. Vond het een mooi getekende zwartbonte hengst die verder heel netjes liep wat mij trouwens ook verbaasde aan die babalouba dat die redelijk goed liep. Die Ferro x Darwin vond ik de betere van de jonge hengsten. Vond het alleen superspijtig dat die Waikiki zoon niet aanwezig was maar misschien was die veterinaire niet in orde. Verder was Lobeke inderdaad weer eens super.

Het meisje dat vaak helpt om de paarden op de keuring voor te stellen was mee en die heeft een dekking gewonnen van Dreamcatcher. Er was daar een Nederlandse dame die wel wat jaloers reageerde. Tja dikke pech voor de Nederlanders want die dekking gaat dus naar een Belg. Hebben we nu een mooi excuus om naar de hengstenshow bij Vanbommel te gaan.

Welke hengsten heb je allemaal opgenomen? Wij overwegen dit jaar Playboy te gebruiken vandaar.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:42

petraaken schreef:
.Het meisje dat vaak helpt om de paarden op de keuring voor te stellen was mee en die heeft een dekking gewonnen van Dreamcatcher.
Er was daar een Nederlandse dame die wel wat jaloers reageerde.

Tja dikke pech voor de Nederlanders want die dekking gaat dus naar een Belg. Hebben we nu een mooi excuus om naar de hengstenshow bij Vanbommel te gaan.

hahaha dat kan ik heel goed geweest zijn
ze zat even verderop naast me met het briefje in haar hand
dreamcatcher kon ze vaag maar ze had niet echt een idee van de hengst
toen zei ik dat dat een mooie en dure hengst was, die zeker 850 euro aan dekgeld kost
ik zag haar even ongelovig kijken, maar wel heel blij
haha die had ik ook wel willen winnen ,maar vooruit ik heb er 1 van santo amigo gewonnen
en das ongeveer het zelfde type hengst
maar ik gun dreamcatcher ook aan een belg hoor

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:20

petraaken schreef:
Eh [naam verwijderd] ben niet akkoord wat betreft Raphsody. Die vond ik echt stukken minder dan Radetzky. Heb Rapsody express op video genomen om het te kunnen vergelijken met Radetkzy. Raphsody liep wel goed maar dat was ook alles en ik vond dat ie vanachter wel minder was. Ruglijn staat mij trouwens absoluut niet aan en lendenpartij kon ook veel beter.

Huh, ik wist niet dat ik die 2 lijnrecht tegenover elkaar heb vergeleken :S

Beide hengsten vind ik zeker niet slecht. Raphsody spreekt mij meer aan, en ik vind hem voor een Royal Dance dus sterk bewegen van achter. Ik vind dat ook Radetsky sterk beweegt, maar wel dat ie een heel strakke ruglijn heeft. Maar om nou te zeggen dat de een beter is dan de ander? Nee, dat heb je mij niet horen zeggen. HEt moet immers maar net bij je merrie passen.

HEt kan aan mij liggen hoor; achter mij zaten lange tijd een paar oudere mannen, echte fokkers, dat kon je merken. Nou, hun commentaar op de lijnen van Babalouba waren niet mals.. "in stukken, niet mooi model", al vonden ze wel dat het dier super kon bewegen, goed los. DAt laatste vond ik ook, maar in het model mocht ik hem ook graag zien hoor, niets mis mee. Eenheidsworst koop je immers in de Supermarkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:23

unamie schreef:
petraaken schreef:
.Het meisje dat vaak helpt om de paarden op de keuring voor te stellen was mee en die heeft een dekking gewonnen van Dreamcatcher.
Er was daar een Nederlandse dame die wel wat jaloers reageerde.

Tja dikke pech voor de Nederlanders want die dekking gaat dus naar een Belg. Hebben we nu een mooi excuus om naar de hengstenshow bij Vanbommel te gaan.

hahaha dat kan ik heel goed geweest zijn
ze zat even verderop naast me met het briefje in haar hand
dreamcatcher kon ze vaag maar ze had niet echt een idee van de hengst
toen zei ik dat dat een mooie en dure hengst was, die zeker 850 euro aan dekgeld kost
ik zag haar even ongelovig kijken, maar wel heel blij
haha die had ik ook wel willen winnen ,maar vooruit ik heb er 1 van santo amigo gewonnen
en das ongeveer het zelfde type hengst
maar ik gun dreamcatcher ook aan een belg hoor

o was jij dat. Mijn vader en ik vonden vooral super grappig. Ze heeft haar eigen paard verkocht omdat het niet meer ging met haar studie nu krijgt ze dit. Verwacht trouwens dat het dekgeld voor dit jaar van Dreamcatcher rond de 1000 euro gaat zijn. (zou me eigenlijk totaal niet verbazen). Jammer dat hij er zelf niet was. Dacht ze even ons een plezier te doen maarja hij mocht niet doorgegeven worden dus heeft ze nu weer een paard dat toch met haar studies valt te combineren. En ze mag een merrie gebruiken van iemand die ook uit goede bloedlijnen komt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:26

Dees schreef:
petraaken schreef:

Huh, ik wist niet dat ik die 2 lijnrecht tegenover elkaar heb vergeleken :S

Beide hengsten vind ik zeker niet slecht. Raphsody spreekt mij meer aan, en ik vind hem voor een Royal Dance dus sterk bewegen van achter. Ik vind dat ook Radetsky sterk beweegt, maar wel dat ie een heel strakke ruglijn heeft. Maar om nou te zeggen dat de een beter is dan de ander? Nee, dat heb je mij niet horen zeggen. HEt moet immers maar net bij je merrie passen.

HEt kan aan mij liggen hoor; achter mij zaten lange tijd een paar oudere mannen, echte fokkers, dat kon je merken. Nou, hun commentaar op de lijnen van Babalouba waren niet mals.. "in stukken, niet mooi model", al vonden ze wel dat het dier super kon bewegen, goed los. DAt laatste vond ik ook, maar in het model mocht ik hem ook graag zien hoor, niets mis mee. Eenheidsworst koop je immers in de Supermarkt

ach het is maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Vond die babalouba best een aardig paard om te zien en die voor een baloubet zoon aardig uit de voeten kon.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:31

Mansolein schreef:

Welke hengsten heb je allemaal opgenomen? Wij overwegen dit jaar Playboy te gebruiken vandaar.
[/quote]

Bijna alle dressuurhengsten. de dressuurgerichte 3e bezichtigingshengsten. stal hexagon, Sultano, Don Matcho, Reflexion, Fidelio, Ferrerro, Sandro's Match, Radetzky, Cintango een stukje en nog wat hengsten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:35

petraaken schreef:
o was jij dat. Mijn vader en ik vonden vooral super grappig. Ze heeft haar eigen paard verkocht omdat het niet meer ging met haar studie nu krijgt ze dit. Verwacht trouwens dat het dekgeld voor dit jaar van Dreamcatcher rond de 1000 euro gaat zijn. (zou me eigenlijk totaal niet verbazen). Jammer dat hij er zelf niet was. Dacht ze even ons een plezier te doen maarja hij mocht niet doorgegeven worden dus heeft ze nu weer een paard dat toch met haar studies valt te combineren. En ze mag een merrie gebruiken van iemand die ook uit goede bloedlijnen komt.

wat leuk voor haar
handig om een paard te lenen van iemand
kun je mooi een merrie uitzoeken die er goed bij past
in ieder geval 1 met zeer correct beenwerk en niet te kleine voeten
het dekgeld zou idd richting de 1000 kunnen gaan
op 1 of ander manier mag mijn merrie niet gedekt worden door dreamcatcher
vorig jaar liep het al mis en dit jaar win ik weer een dekking van een andere hengst
haha het heeft vast zo moeten zijn

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:38

unamie schreef:
petraaken schreef:

wat leuk voor haar
handig om een paard te lenen van iemand
kun je mooi een merrie uitzoeken die er goed bij past
in ieder geval 1 met zeer correct beenwerk en niet te kleine voeten
het dekgeld zou idd richting de 1000 kunnen gaan
op 1 of ander manier mag mijn merrie niet gedekt worden door dreamcatcher
vorig jaar liep het al mis en dit jaar win ik weer een dekking van een andere hengst
haha het heeft vast zo moeten zijn

Zij vond dat nou ook dat het zo heeft moeten zijn. We hebben al namen zitten bedenken. We kwamen op Dream Price en Destiny uit. Ze betaalt wel een vergoeding voor de merrie hoor. Blijft een risico natuurlijk een geboorte en zwangerschap vandaar dat ik ook voor haar even moet informeren betreft verzekeringen enzo. Dus ik weet de komende weken weer wat gedaan.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:53

Ik heb overigens een aantal foto's gemaakt, die in delen in het topic op EV komen. Op pagina 5 staan nu foto's van oa Playboy.
Andere foto's komen zo snel mogelijk

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 14:19

Leo_ke schreef:
Ik heb overigens een aantal foto's gemaakt, die in delen in het topic op EV komen. Op pagina 5 staan nu foto's van oa Playboy.
Andere foto's komen zo snel mogelijk

Heb ze bekeken. Gaaf hoor bedankt! Erg mooie hengst.

daanboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:46

hoi,ik kon niet komen wat ik heel jammer vond :S
maar hoe liep Scappino BB ??

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:58

In de Hoefslag van deze week een heel positief stuk over de NRPS showdag, geschreven door Pim Koudijs.
Zou hij al lid zijn?

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:12

daanboy schreef:

Voor aan arabier helemaal niet slecht, hij liet een vlot achterbeengebruik zien en zijn hals stond er mooi op een mooie fijne lichte aanleuning, zeker geen verkeerd paard.

Ik vind playboy een enorm mooi type paard en ik vind m beter bewegen dan de ferro die kampioen werd. Die ferro liep namlijk met de de benen te weinig onder de massa hakken werden meer omhoog getrokken en voorbeen had te weinig schoudervrijheid en liep daar ook naar.

En wat zijn echte fokkers? Ik werd op gecorrigeerd om mijn commentaar dus ik vroeg de meneer achter mij of hij wel eens een succesje had behaald? Dat had hij niet en werd gelijk stil achter mij

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:11

Je moet wel rekenen dat Playboy al dik 8 jaar oud is (9 wellicht) en die Ferrero net 3,5 jaar.
Dat zie je bij elk paard terug in de beweging, je mag ze niet vergelijken op bewegingskracht.
De Ferro x Darwin bracht zijn achterbenen goed onder de massa en terwijl hij dat deed trok hij de benen ook nog hoog op om even te 'haken'. Dat doen alleen de ECHT sterke bewegers die van achter uit lopen. Dat van de beperkte schoudervrijheid ben ik met je eens, al was dat later bij die laatste drafrondes aanzienlijk beter. Maar mijn merrie heeft schoudervrijheid genoeg, en mist juist dat beetje 'been optrekken'. Plus de gezonde massa in bot en voet, wat Ferrero mooi in proportie heeft. En dan de bloedopbouw, waar Playboy overigens ook uit komt!, allemaal prestatie en predikaten in die lijn. Ferrero is een goede hengst die nog heel veel kan bieden.
Precies iets voor [naam verwijderd].

Maar dat snoept niets af van de kwaliteit van andere hengsten - we hebben gewoon bijzonder veel echt goede hengsten gezien afgelopen zaterdag.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:19

Dees als de ferro de ideale hengst is dan is dat prima hoor je hoeft je echt niet te verdedigen en als we het allemaal eens met elkaar zouden zijn werd het fokken wel een erg saaie bedoeling.

Ik zit in een cursus en ik heb les gekregen van diverse da en mensen uit de ponywereld en kwpn vooraanstaanden en die delen een andere mening. Als deze hengst zijn achterbeen daar onder massa treed waar het achterbeen nodig is alleen dan zou hij geen probleem hebben met zijn voorhand, de beperkte schoudervijheid is jammer maar niet zon probleem, hij loopt nu in twee delen. Maar goed hij kan de draf ontwikkelen en dan kan de kracht die het achterbeen heeft bij het dier wellicht op de juiste manier gebruikt gaan worden, dat heeft hij immers wel. Een paard die je terug moet zien na ontwikkeling in training.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:31

Zie en daar verschil ik vaak van mening met 'anderen'. Voor mij hoeft een vaderdier helemaal niet een kompleet sportpaard te zijn, zolang hij maar net datgene waarvoor je hem kiest, vererft. Vaak vind ik die 'volledige sportpaarden' eindproducten, waar je niet makkelijk mee verder kunt anders dan op zijn gunstigst klonen. Zeker als ze weinig botmassa hebben en smal gebouwd zijn. Vind ik dan, maar dat kan dus afhankelijk zijn van je merries.

Vooralsnog is het volgens mij nog steeds niet mogelijk om training door te fokken, dus ik kijk liever naar wat de hengst op jonge leeftijd al aanbiedt, voordat er een ruiter op heeft lopen prutsen voor een beter showresultaat...

Mijn idee over fokken is om een bundeltje genen bij elkaar te krijgen die allemaal sterke puntjes maken, om zo synergie te bewerkstelligen (2+2=5). Vanuit die gedachte hoeft de merrie niet perfect te zijn, en de hengst ook niet. Zolang het product maar beter wordt. En dan daarmee kan je weer een stapje verder.

Maar idd, wat de een zegt is voor de ander in de paardenwereld helemaal geen wet of waarheid.

Sorry als ik verdedigend overkom ten gunste van net deze hengst. Was niet mijn bedoeling. Daar gaat het mij ook niet zo om, want al zou ik een Tinker op [naam verwijderd] willen zetten, ik doe toch wel wat ik vind dat juist is, ongeacht de mening van een derde. Zou jij ook doen .

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:33

Jaa precies en als je naar de meningen van anderen continu moet luisteren dan had ik in sommige gevallen echte bagger paarden gefokt...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 08:26

Hoe was trouwens die Danny Wild hengst?

daanboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:03

gabrycha schreef:
daanboy schreef:

Voor aan arabier helemaal niet slecht, hij liet een vlot achterbeengebruik zien en zijn hals stond er mooi op een mooie fijne lichte aanleuning, zeker geen verkeerd paard.

Ik vind playboy een enorm mooi type paard en ik vind m beter bewegen dan de ferro die kampioen werd. Die ferro liep namlijk met de de benen te weinig onder de massa hakken werden meer omhoog getrokken en voorbeen had te weinig schoudervrijheid en liep daar ook naar.

En wat zijn echte fokkers? Ik werd op gecorrigeerd om mijn commentaar dus ik vroeg de meneer achter mij of hij wel eens een succesje had behaald? Dat had hij niet en werd gelijk stil achter mij

Bedankt
nou ik zie ik wat jij schrijft dat hij een goed achterbeen heb en een mooie hals
ik heb een zoon van hem en die is pricies het zelfde als scappino BB
maar toch bedankt??
ff een vraagje aan iedereen?? hebben jullie een foto van scappino BB
of zijn er geen fotograafs geweest van bokt