Afkeuren Haarlem, Hemmingway etc... -> Het KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:43

Kajanus schreef:
Nog zo iets geks ... de goedgekeurde hengst Val D'isere is verkocht naar de VS maar er staat dus in de Hoefslag, dat ondanks zijn interessante bloedvoering de hengst weinig kansen heeft gekregen in de fokkerij. Het vernietigende moederrapport NA afloop van het verrichtigingsonderzoek zal daar debet aan geweest zijn...
Hier snap ik dus niets van, dat wisten ze toch al heel lang over zijn moeder en dan laten ze de hengst de hele verrichting aflopen en keuren hem goed maar dat rapport nekt hem alsnog....
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit:?

Zoveel mensen lezen die moederraporten echt niet. Droom rustig verder.
De fokkers kiezen op heel andere gronden.........

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:03

[/quote]
Zoveel mensen lezen die moederraporten echt niet. Droom rustig verder.
De fokkers kiezen op heel andere gronden.........[/quote]

Dus jij suggereert dat de Hoefslag dit zomaar opschrijft..
Ik wil niet dromen IK WIL DE WAARHEID OP DE TAFEL
En ik ben geen fokker , ik koop ze kant en klaar ... dus zoals je merkt heb ik er niet zoveel verstand van..maar ik kan het leren..

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:16

Kajanus schreef:

De Hoefslag qoute geregeld onzin dat rechtstreeks van Bokt komt.
Soms heb ik het idee dat ik mijn eigen postings teruglees in De Hoefslag in andere bewoordingen ........

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:21

Stiekem geen redacteur gedated cgj?

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:08

CGJ12 schreef:
Kajanus schreef:

Soms heb ik het idee dat ik mijn eigen postings teruglees in De Hoefslag in andere bewoordingen ........

Nou dan is het te hopen dat het KWPN ook eens mee gaat lezen.
En om even op je zin terug te komen ... de Hoefslag qoute geregeld onzin dat rechtstreeks van Bokt komt en dat je daarbij vermeldt dat het jouw postings zijn... ja wat moet ik daar nou weer mee .. ik neem je altijd erg serieus

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:10

Er is na zijn goedkeuring idd erg veel gal gespugt op bokt over de sabel en bokbenigheid, zwakte van de gangen van Nibalia en dat ze dan ook nog een keur was tegenover een andere stamboekmerrie die een zeer goed rapport had met een goede zoon.

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:46

CGJ12 schreef:
Kajanus schreef:

Ik dacht al toen ik de Hoefslag las dat het van jouw kwam CGJ

Ik vind de Hoefslag de laatste tijd zo-ie-zo al vreselijk en had ook de hele tijd het idee dat de redactie meer op Bokt kijkt dan dat ze écht aanwezig zijn in de paardenwereld. Jammer hoor, goede journalistiek in de paardenwereld is ver te zoeken.

goede les voor de bokkers hier: tijdschriften zijn niet heilig!
altijd kritisch blijven...

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:21

En ik maar betalen voor de Hoefslag ... kan dus mijn abbonement wel opzeggen.. even op Bokt kijken en je bent weer helemaal bij

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:26

Sammie schreef:
Er is na zijn goedkeuring idd erg veel gal gespugt op bokt over de sabel en bokbenigheid, zwakte van de gangen van Nibalia en dat ze dan ook nog een keur was tegenover een andere stamboekmerrie die een zeer goed rapport had met een goede zoon.

Maar het ging hier dus ook niet om het moeder-rapport, maar om het GEZEUR dat later ontstond over dat moeder-rapport...........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:27

Kajanus schreef:
En ik maar betalen voor de Hoefslag ... kan dus mijn abbonement wel opzeggen.. even op Bokt kijken en je bent weer
helemaal bij
:D

Sterker nog..............
meestal een weekje vooruit...............

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:54

CGJ12 schreef:
Kajanus schreef:
En ik maar betalen voor de Hoefslag ... kan dus mijn abbonement wel opzeggen.. even op Bokt kijken en je bent weer
helemaal bij

:D

Sterker nog..............
meestal een weekje vooruit...............

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:59

CGJ12 schreef:
Kajanus schreef:

Hebben ze ook eens gedaan van toen nog ANNA42

Demini

Re: Afkeuren Haarlem, Hemmingway etc... -> Het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:37

Tja, waar het KWPN mee bezig is weet ik ook niet, en zij zelf volgens mij ook niet hoor.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg, omdat ik juist van die heethoofden hou, maar een tijdje geleden hoorde ik het KWPN nog roepen dat hun doelstelleing was om voor iedereen een geschikt rijpaard te fokken en dat ze daarom niet alleen maar heethoofden wilde goedkeuren maar ook wat koele kikkers waar mensen hun jonge kinderen nog eens op konden zetten. Met andere worden, paarden voor de recreatieve ruiter die niks heeft aan een heethoofd.
Ook was hun doel destijds om zowel grote als kleine paarden te kunnen fokken, maar volgens mij is het tegenwoordig eerder hoe groter hoe beter. Té groot is ook weer niet nuttig maar de echte kleintje maken helemaal al geen kans.
Dus het KWPN zegt een hoop mooie woorden waardoor zowel professionele topruiters als beginners zich aangesproken voelen, maar uiteindelijk hebben ze toch maar 1 doel echt voor ogen: Het beste stamboek in alle disciplines worden. En wat heb je dan aan die groep hengsten die vooral paarden fokken voor de recreatieve kant? Die worden toch niet meegenomen in het resultaat.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:47

Desire schreef:
een tijdje geleden hoorde ik het KWPN nog roepen dat hun doelstelling was om voor iedereen een geschikt rijpaard te fokken en dat ze daarom niet alleen maar heethoofden wilde goedkeuren maar ook wat koele kikkers waar mensen hun jonge kinderen nog eens op konden zetten.

Vandaar dus Velasquez!

Prima doelstelling trouwens hoor, maar zover ik dan tot nu toe gehoord van jullie ervaringen zijn Haarlems en Hemmingway's best vriendelijke leuke beesten. Telt dan dus nu even niet meer mee blijkbaar....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:32

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:25

CGJ12 schreef:

Droom jij ook maar verder

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:45

Nou ik vind het enorm zonde. Haarlem is in mijn optiek een toppertje die jaren en jaren heeft aangetoond zeer gezond te zijn en prachtige en vriendelijke veulens heeft gebracht. Ik vind het onzinnig wat er nu gebeurt en blijf nog even hopen dat het allemaal een foutje blijkt.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:13

Excuseme schreef:

Heb jij de Paardenkrant nog gelezen vandaag?

Dat stukje over Kigali / Zoer komt rechtstreeks van Bokt! (of is Bokt intussen overgenomen door Reed Business....... )
Ze hebben alleen nog even de moeite genomen om met het KWPN te bellen.

Maar nu weten we ook gelijk dat het KWPN zich ontzettend op de kop heeft laten schijten.
Zoals de straf nu uitgelegd wordt is het helemaal geen straf. De firma Zoer zet alle paarden voor 0,0000001% op naam van een of andere oosteuropese prutsmuts met postbusnummer in Warschau en voila......... alle poorten gaan open. Kosten.......... één extra lidmaatschap per jaar.......... maar ja........... krijg je ook gelijk een extra IDS. En dat is natuurlijk gelijk erg handig voor in de kantine...........

Sjonge jonge jonge. En dat pas na vier(?) keer een veroordeling wegens dreiging. Als CGJ zich hier eens even één keer half gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting wordt ie gelijk voor het leven gebanned.............
Maar goed dat ik me altijd weer zo keurig weet in te houden.............
(moest ik even kwijt)

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:14

CGJ12 schreef:
Excuseme schreef:

Heb jij de Paardenkrant nog gelezen vandaag?

Dat stukje over Kigali / Zoer komt rechtstreeks van Bokt! (of is Bokt intussen overgenomen door Reed Business....... )
Ze hebben alleen nog even de moeite genomen om met het KWPN te bellen.

Maar nu weten we ook gelijk dat het KWPN zich ontzettend op de kop heeft laten

schijten

.
Zoals de straf nu uitgelegd wordt is het helemaal geen straf. De firma Zoer zet alle paarden voor 0,0000001% op naam van een of andere oosteuropese prutsmuts met postbusnummer in Warschau en voila......... alle poorten gaan open. Kosten.......... één extra lidmaatschap per jaar.......... maar ja........... krijg je ook gelijk een extra IDS. En dat is natuurlijk gelijk erg handig voor in de kantine...........

Sjonge jonge jonge. En dat pas na vier(?) keer een veroordeling wegens dreiging. Als CGJ zich hier eens even één keer half gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting wordt ie gelijk voor het leven gebanned.............
Maar goed dat ik me altijd weer zo keurig weet in te houden.............
(moest ik even kwijt)

Gooi het er maar uit hoor ... ja de gewone man kan niet zoveel.. en het is maar hoe groot je mond is en Het is niet wie je bent maar wie je kent.... maar raar is het wel allemaal..
Krijgt Bokt nu ook nog provisie denk je ..
En ik denk dat ze cup B heeft de oosteuropese prutsmuts

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:16

De protestanten tuchten
De katholieken bannen
De moslims stenigen
Zoer telt
Love is all you need

acbdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:27

Het afkeuren van deze hengsten is totale waanzin. Het niet laten mee tellen van nakomelingen die in het buitenland lopen is dan ook belachelijk. Kijk naar alle paarden die voor de sport naar Amerika worden verkocht, hier wordt dus niks mee gedaan. Maar nu schijnt er toch het een en het ander te zijn mis gegegaan met tellen?! Hoe krijg je voor elkaar. De hengsthouders worden niet eens fatsoenlijk ingelicht over de situatie van hun eigen hengst (zie open brief in Hoefslag). Zo'n hengst als Haarlem wordt na jarenlang verdienstelijk dekken zonder pardon aan de kant gezet, terwijl in DenBosch er diverse liepen uit een Haarlem moeder... tja.. leg dat maar eens uit.
Een vervelende situatie, ik hoop dat deze hengsten een wat beter onderzoek krijgen en alsnog terug kunnen komen, werkelijk zonde!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:28

arie53 schreef:
De protestanten tuchten
De katholieken bannen
De moslims stenigen
Zoer telt
Love is all you need

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:07

acbdressuur schreef:
Zo'n hengst als Haarlem wordt na jarenlang verdienstelijk dekken zonder pardon aan de kant gezet, terwijl in DenBosch er diverse liepen uit een Haarlem moeder... tja.. leg dat maar eens uit.

Ik zag het ook, er is er zelf een door! Met als vader Rubels.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:05

Morgen toch eens een foto proberen te maken van die bloedmooie Hemmingway van mij. Heb haar net naar huis gehaald. Echt een schitterend dier. Jammer alleen dat karakter...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:22

Je zal maar een Hemmingway-merrie hebben!!!
Gelijk zijn je fokproducten geen bal meer waard!
Daar betaal je dan jarenlang contibutie voor.
Ogen open en toch genaaid heet zoiets.