[TI] ??? Tinkers uit ierland/engeland ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jantineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:36

Ben t helemaal met je eens hoor indezz. Tis nogal wat voor een paard om weggehaald word vanuit zijn natuurlijke leefomgeving en dan in een situatie komt waarin heel veel mensen ze niet eens begrijpen.

Tis zo jammer dat het zo snel al om geld draait. Ik denk dat dat vaak de boosdoener is..Maarja in nederland is het ook zo makkelijk voor mensen om een paardje te kopen, dan heb je dus ook vaak dat mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn er een hebben..
De consumptie markt...BAH!!

gesina

Re: ??? Tinkers uit ierland/engeland ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:44

Een in Nederland gefokte tink is toch zo slecht nog niet???
Of zit de gedachte van 'als ie niet uit Engeland/Ierland komt is het geen echte" er soms een beetje achter?
Tja daar aan de overkant van t water zijn ze natuurlijk ook niet gek,dus zal er meer gefokt worden al dan niet met goed fokmateriaal.Net zoals de malafide puppyfokkerij maar dan met paarden

Steken de vele hengstenhouders en merriehouders dan zoveel geld en moeite voor Jan met de korte achternaam in hun dieren.
Tja en die Amerikanen moeten toch altijd 'bigger and better'

Doe je best maar eens ,dan vind je in Nederland misschien ook een mooie tinker

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:35

het is wel bewezen dat die tinkers die zuiver uit engeland komen
beter kwaliteit zijn..
en ja veel worden er ook wegehaald vanwege dat er niet goed voor ze verzorgt word door de sigeuners...
maar als mensen ze zo uit de natuurhaalt oke dan zeg ik van niet doen maar als je zeop kan vangen van de sigeuners dan zeg ik mag best...
ligt er aan hoe ze verkeren dan ....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:11

Waar en door wie is dat bewezen, Tiso?
En Tinkers 'uit de natuur' halen?
Uit welk fabeltjesland kom jij? Bloos!

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:15

Baxter van Henk Jansen is een nakomeling vanThunder en hier gefokt en Silas is een nakomeling van O Maley. Hoezo mindere kwaliteit als men ze in Nederland fokt. Ik vind dit schitterende beesten en veel hengsten in Ierland/Engeland zouden willen dat ze er zo uit zagen. Vingers aflikken

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:51

ik heb het ook maar uit wat bladen gelezen ...
nee die van de sigeuners ofzo...
vraag het aan hun...
ik zou het wel opzoeken en kun je aan hun vragen waar hun het vandaan hebben...
het was iets dat ze stevigere bouw hebben ofzo...
en stevige huid...
weet ik veel ik dacht zelf door een ander landschap

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:53

en tinkers uit natuur halen daar ben ik trouwens niet voor als je dat dacht... maja je hoort dat ze daar uit de reservaat worden gehaald of wat is het iedergeval waar ze verwilderd zijn.
maja ik weet zelf aleen dat ze van de sigeuners komen via mijn stage plek..
die haalt ook altijd tinkers daar...

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:39

Engelse tinks mooier!?
Nou de nederlandse tinks doen niet onder(zo niet mooier)
Heb er een boel gezien in Engeland en vaak dacht ik terug aan die mooie,lekkere gevulde,gezonde tinks hier in Nederland.

Als ik ooit nog een tinker zou kopen,dan moet ie hier in Nederland geboren zijn.
En het liefst weten wie Pa en ma zijn.

Ik vind het larie koek dat engelse/ierse tinks mooier zijn.
Heb je al eens bij het hengsten(dekkings) aanbod hier in Nederland gekeken???

Ben op Appelby geweest en ik heb er om precies te zijn 2 mooie hengsten uit gevist.
Waar ik als een blok voor viel.
Maar ik kon geen mooie merrie vinden.(in mijn ogen dan)
En liep ook apen trots met het idee dat ik thuis zo,n mooi bruin tinkertje had staan.

Nee hoor de nederlandse tinkies doen echt niet onder!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:41

Tiso... zou eerst maar eens flink wat meer info gaan verzamelen over tinkers, want wat je schrijft is hopeloos...

Momenteel lopen in Nederland zeker ook mooie tinkers.... In Engeland zijn de meeste grote al een eind verkocht en willen ze toch ook graag wat terug gaan fokken naar de wat grotere types... Althans... de fokkers die ik nu ken....

En Roosa... op Appelby komen niet altijd de mooiste paarden naar toe hoor... Dat klopt...

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:55

over dat in engeland mooiere tinkers vandaan komen was van toen omdat mij het verschil is voor gelegt er zijn inderdaad in nederland hele mooie tinkers..
ik heb genoeg mooie gezien..
maar ze bewijzen dat het zo was heb het in van allerlei bladen geleze aleen weet zo niet welke..
nog niet gevonden...
maar ik denk door wat ze zeggen dat ze breder zijn en iets steviger komt mischien omdat ze meer klimmen ...
ik weet ook niet anders hoe hun er aan komen..
want zag op de fotos waar men stage het vandaan heeft dat hun veel berg achtog grond hebben

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:03

@ indezz: Hoe vaak zie je tinkers te koop komen te staan omdat mensen toch geen tijd en zin en geld hebben om te investeren in zo'n dier. Of zich vergist hebben in het karakter.... is toch niet zo'n makkelijk dier als gezegd werd..... Veel te veel volgens mij. Een paard hoort niet in een jaar tijd bij 3 of meer verschillende bazen te komen te staan. Mensen moeten een jaar er vooruit trekken om te investeren in een paard en er een band mee op te bouwen. Zeker met een tinker die uit Engeland komt. Waar de achtergrond niet goed van bekend is.

Mensen kopen weleens te impulsief een tinker omdat die dan misschien wat goedkoper is, maar weten er vervolgens niet mee om te gaan.
Daardoor o.a. onstaan koppige tinkers, omdat de handelaar zegt het is een lief beest....... maar kent hij het dier echt? Een tinker laat zijn ware aard pas zien als hij een tijdje bij de eigenaar staat en er een band mee opbouwt.

Hier ben ik wel met je eens...
heb wel gehoord van men stage dat er veel mensen zijn die het niet aan kunnen of geen tijd willen maken om een band te bouwen.. meestal krijgen hun ze weer terug...
dat vind ik dan wel zielig omdat ze er niks aan kan doen...
maja waar ik nu voor ben is als je er een uit engeland wil hebben wat veel mensen best willen... ga dan bv naar een trainingsstal.. die ze uit engeland haalt en voor jou al hebben getraint...

ik weet dat mijn gedacht als yordytimon enzo verkeerd waren ...

maar wat ik hiervoor heb gezet is uit allerlei advertentie en ik bedoel het niet bod of raar maja voor mij is het ook vraag tekens en iets wat in me hoofd op komt wat het kan zijn en wat ik zlef weet