Zelf zou ik niet gokken op de kleur, dat zegt niets in tinkerland. Voor hetzelfde geldt krijg je uit Anouk en Boy een effen tinkerveulen....en met een zwart bonte hengst wellicht een driekleur veulen.
Ook dat goedkeuren, is iets wat je zelf moet weten. Ik hecht er niet zoveel waarde aan. Zo is de vader van mijn merrie (nu zelf 4,5 jaar) destijds niet goedgekeurd bij het NST maar wel een goedgekeurde hengst bij het ICS al jaren. Dus wat zegt het nou eigenlijk? Mijn merrie kocht ik als veulen en ik heb al mijn tinkers ondergebracht bij het NST. Zelfs de registratie van de vader in haar paspoort zit er niet in.....jammer dat wel. Maar het doet niets af aan de tinkermerrie. Een super dier! Mooi en lief.
Voor haar heb ik ook Boy in gedachten. Goedgekeurd of niet, jammer dan. En een mooi veulen verkoopt altijd wel. Dus kiest je bijrijdster niet voor aankoop, dan komt er altijd wel iemand op je pad. Daar zou ik niet over in zitten. Je gevoel laten spreken, je goed laten voorlichten en zorgen dat je merrie (na dekking) dus ook gezond blijft (verklaring van hengst en je merrie zelf, dat ze schoon zijn (geen virus of narigheid bij zich dragen van andere dekkingen)) en als dat allemaal ok is. Laat ze lekker een feestje vieren samen! Komt vast DIK
in orde.Heel veel succes!

Maar voor mij was het kleurtje van het minste belang.