Nakomelingen van Kennedy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dok

Re: Nakomelingen van Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:53

ik heb een kennedy x ahorn x pericles xx merrie, die alles heeft van wat jullie beschrijven, incl. uiterlijk. soms wil ze, soms niet, na 100 x door een hoek de 101 ste keer niet meer enz. verder wat eenkennig, maar ze gaan voor je door het vuur als je de click hebt: dus mensen werk eraan. ze heeft mij in het begin ook geprobeerd de paddock uit te meppen, maar dit zijn merrie's die leiding nodig hebben en inderdaad: een paard wordt niet gevaarlijk geboren, maar gevaarlijk gemaakt. dus: als je geen leiding kan geven, koop zo'n dier dan niet!

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:54

Amen! maar dat geld voor elk moeilijker paard

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:36

ik kan het niet helemaal eens zijn met je dok.

Wij hebben namelijk een numero uno nakomeling die ook duidelijk leiding nodig heeft en daardoor nu super braaf is, maar die is wel degelijk gevaarlijk geboren.
Die heeft als veulen zijnde iedereen (mens en dier) die met hem te maken had flink hard geslagen en achter na gezeten en als 2,5 jarige moesten we hem de opfok uit halen, want hij was absoluut niet te hanteren zowel met mensen als met zijn mede stal genoten.

ik zou het anders formuleren....alle paarden hebben leiding nodig!

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 17:55

Hallo allemaal!!
Senna gaat misschien een tijdje naar een stal waar ze een oplossin voor dat achterover vallen en steigeren gaan zoeken. Het is nog niet duidelijk welke stal, misgien Stal Zegwaard. Maar het ergste is dat ik hem dan 2 a 3 weken niet mag zien , volgens mijn moeder is dat het beste. Ze heeft er laatst nog ff op gereden maar dat ging helemaal fout, blokkeren enzo..... Terwijl hij tijdens het longeren super loopt en heel braaf is.
Ik ben met jullie eens dat paarden niet gevaarlijk worden geboren, bij Senna is dat ook niet het geval. Hij heeft als veulen geen goede leiding gehad en is daardoor heeel dominant. Dat is balen want anders zou het vast en zeker een superpaard zijn geweest!!!
XxX Clairtjuh

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:36

IK denk toch dat je je eigen paard dan zelf blokkeert want, ik deed dat ook en kreeg precies dezelfde reactie als jij!

Maar je hebt inderdaad wel goede begeleiding nodig, maar ik vind het wel goed dat je het eerst wilt oplossen ipv direct verkopen!

Blijf doorzetten en neem heel goed les, goed les is al het halve werk

@ mistral, inderdaad sommige paarden worden vals geboren, maar een heleboel worden het gemaakt, en ik ben van mening dat mensen veel te snel een paard beschuldigen van gevaarlijk/vals zijn.

Maar tuurlijk zijn en blijven er ook altijd uitzonderingen bestaan

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:23

OP de vorige blz. staat een berichtje van mij over de Kennedy x Samber merrie van mijn zusje.

Ik heb hier een link met foto's van Twister.
http://www.mijnalbum.nl/Album=WQRN4G8D

edit : link vergeten

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:37

Ik heb een Kennedy x Belisar x Amathyst. Bij het beleeren flikte ze het ook om iedere keen te stijgeren. Mijn moeder heeft haar destijds beleerd, en is er wel een aantal keer afgevallen. Maar na enige tijd is ze daar wel mee opgehouden. Ze moest gewoon erg voorwaarts gereden worden, en haar bij de les houden, zodat ze niets kon verzinnen om er onderuit te komen. Wat betreft de omgang is het echt waar een super! paard. Een echte schat. Wat ze wel moeilijk vind is om in het begin haar rug los te laten, maar als ze eenmaal opgeward is, kun je er alles mee doen. Ik heb haar onlangs 5 keer uitgebracht in de B, en nog niet zonder een winstpunt thuis gekomen. ze is misschien dan pas B, maar de Z-oefeningen zijn voor haar een makkie
Afbeelding
Afbeelding

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:53

mistral schreef:
uptown

natuurlijk!!

Wat een kicke bok!!!

Ik heb mijn merrie erdoor laten dekken
Ik kan tot nog toe geen hengst vinden die aan hem kan tippen!

Afbeelding

Ja geweldige hengst, een vriendin van mij heeft haar Elitemerrie van Don Primaire laten dekken door deze geweldenaar!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:56

@alanta; klinkt veel belovend

leuk voor haar, vooral elite merrie

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:59

Moet wel kunnen bewegen, wat daar uitkomt, haha. De merrie is een Don Primaire x Flemmingh en de eigenaresse heeft ook nog een 3-jarige hengst uit deze merrie van Rubels, deze hengst is donkerbruin en 1.71 hoog !

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:00

Leuke berichten over Kennedy.
Ik had hem op het oog voor mijn [naam verwijderd] maar eh... laat maar!
Niet dat ik niet 'mans' genoeg ben om een kopstukje te staan, maar ... nee dank je, Geen tijd voor, geen zin in.
Interessant topic dus, want hier geldt: bezint eert ge begint

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:07

Hier nog iemand die een Kennedy kent. Hij was in het begin vrij onstuimig en niet echt te vertrouwen en had van die rare fratsen als helemaal te keer gaan alleen al bij het langs een hindernis rijden. Ook hoeken in rijden deed hij 100 keer heel lief en daarna je goed in de zeik zetten. Hij is nu op zich vrij rustig, is ondertussen ook al 8, maar zo nu en dan dan kan hij de boel nog goed aan het stronten maken.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:23

Wel grappig dat ze bijna allemaal zo hetzelfde zijn.

Jessica24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:30

Ik vind het jammer dat er eigenlijk weinig positiefs te vertellen is over de nakomelingen van Kennedy.
Degene die ik ken zijn inderdaad karakter paarden en je moet ze aan het werk houden.
Maar over het algemeen hebben ze goede bewegingen en doen ze het goed in de sport.
Ik neem aan dat daar toch ook een stuk karakter bij komt kijken.

Wobelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:24

ik heb afgelopen zomer een kennedy gekocht hij word dit jaar 3..
ik ben er helmaal weg van en zo te zien is zijn karakter ook goed!
hij is zwart, blesje en 2 witte benen achter. de moeder was Amsterdam.
over een paar maandjes gaan we hem zadelmak maken.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:17

Jessica24 schreef:
Ik vind het jammer dat er eigenlijk weinig positiefs te vertellen is over de nakomelingen van Kennedy.
Degene die ik ken zijn inderdaad karakter paarden en je moet ze aan het werk houden.
Maar over het algemeen hebben ze goede bewegingen en doen ze het goed in de sport.
Ik neem aan dat daar toch ook een stuk karakter bij komt kijken.

Mijn Kennedy laat me regelmatig zitten (inderdaad 20x door een hoek en dan opeens is het "doodeng" maar ik ben wel erg weg van haar. Ze is erg mensgericht, altijd blij om je te zien en ook altijd in voor een rit. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ze me er echt af wil hebben al kan ze wel heel snel omdraaien. Ze is erg nuchter en weet precies tot hoever ze kan gaan.
Voor haar is het een sport om onder het werk uit te komen en moet het dus voor mij de sport zijn om haar toch te krijgen waar ik haar wil hebben. Ze heeft erg de neiging om zich in haar lijf vast te houden en momenteel ben ik daar erg mee bezig. Als ze loslaat kan ik haar gewoon door de hoek rijden, ze wordt voorwaartser en reageert dan erg goed op mijn hulpen. Als ze zich vast zet komt mijn hulp niet door en blijft ze in haar eigen ("mooie") houding lopen.
Het is een paard dat je niet kan dwingen, niet bij de hoefsmid, niet aan een halstertouw (hangt als ze het einde tegenkomt) maar dus ook niet met het bit want dat pakt ze dan lekker vast.
Kortom een prinsesje met pit!

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:57

Citaat:
Wij hebben sinds ong 3 maanden ook Kennedy x Samber.
Ze is erg klein gebleven nl. 1.52m , maar toont wel iets groter.

Ze is een 6 jarige merrie die nog niet zo erg veel had gedaan.
Ze is best drammerig en hapt overal in, ook slopen is een hobby.
Deuren openmaken is ze ook erg goed in.
Voor de rest zal ze je geen kwaad doen.
Met rijden heeft ze dagen dat ze het echt superfijn doet en de volgende dag loopt ze te zeuren bij een hoek.

Dit bericht had ik eerder in dit topic geplaatst,
Zij is nu een stuk veranderd in de positieve zin.
Ze is een stuk rustiger geworden, doet het bit in zonder daar een probleem van te maken en hapt of bijt niet zo vaak meer.

Ik denk dat het gewoon een kwestie was dat we haareven moesten laten weten wie de baas was endat ze ook moest wennen natuurlijk.
We hebben haar nu ong. 3,5 maand.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 07:43

Clairtjuh schreef:

Hier is wat info over kennedy:
Kennedy(Olympic Ferro x Saluut x Liguster)
kleur: Zwartbruin
stokmaat: 1,68 m.
prestaties: kampioen in 2004 van de hengstenkeuring KWPN
bekende nakomelingen: Uptown, Santo, Timeless, Playboy, President

Het is nog nie alle info maar teminste al wat!!!
Over Farn kan ik nog nie veel vinde.

Afbeelding
Afbeelding

Hieronder onlangs erkend in Zweden.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.asvh.se/hingstar/prest_dressyr06.htm

mieki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:18

kelliej schreef:

nou ik vind er niks grappigs aan
ik ken twee kennedy's en allebei twee pismerries met echt gevaarlijk karakter en de eigenaren kunnen toch echt wel met paarden omgang dus er word wel opgetreden maar dat helpt geen bal

wel apart ja ze hebben allemaal die donkere kleur of bruin met een kol en een sneb

ik vind het wel apart dat die kennedy dat zo vererft..je hebt natuurlijk ook moeders kant maar kennedy overheerst wel bij de meeste
ik zou er nooit voor kiezen ...een kennedy

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:48

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:06

mieki schreef:
kelliej schreef:

nou ik vind er niks grappigs aan
ik ken twee kennedy's en allebei twee pismerries met echt gevaarlijk karakter en de eigenaren kunnen toch echt wel met paarden omgang dus er word wel opgetreden maar dat helpt geen bal

wel apart ja ze hebben allemaal die donkere kleur of bruin met een kol en een sneb

ik vind het wel apart dat die kennedy dat zo vererft..je hebt natuurlijk ook moeders kant maar kennedy overheerst wel bij de meeste
ik zou er nooit voor kiezen ...een kennedy

Ik bedoelde dat ook niet letterlijk! alleen dat het zo toevallig is
En tja kennedy's kunnen zeer appart lopen maar zit meestal wel een karakter aan vast.

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:26

Melanie schreef:
Citaat:
Wij hebben sinds ong 3 maanden ook Kennedy x Samber.
Ze is erg klein gebleven nl. 1.52m , maar toont wel iets groter.

Ze is een 6 jarige merrie die nog niet zo erg veel had gedaan.
Ze is best drammerig en hapt overal in, ook slopen is een hobby.
Deuren openmaken is ze ook erg goed in.
Voor de rest zal ze je geen kwaad doen.
Met rijden heeft ze dagen dat ze het echt superfijn doet en de volgende dag loopt ze te zeuren bij een hoek.

Dit bericht had ik eerder in dit topic geplaatst,
Zij is nu een stuk veranderd in de positieve zin.
Ze is een stuk rustiger geworden, doet het bit in zonder daar een probleem van te maken en hapt of bijt niet zo vaak meer.

Ik denk dat het gewoon een kwestie was dat we haareven moesten laten weten wie de baas was endat ze ook moest wennen natuurlijk.
We hebben haar nu ong. 3,5 maand.

Ooh ik zie dat me zus me al voor was voor foto's kijk mijn profiel of mijn berichten !

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:09

hai,

Ik heb een poosje een kennedy gereden, die was van iemand die er eigenlijk niets mee deed en durfde.
Ze was op zich wel braaf maar super voorwaarts, opstappen nou dat was me wat, 1 been in de beugel en pilanda het liefst in volle galop er vandoor.
ze heete dus ook pilanda idd ook een plaatje om te zien (vond ik zelf)
ze heeft haar verkocht en ben eigenlijk ook wel erg nieuwsgierig hoe het nu gaat.
ik weet alleen dat het een kennedy was en dat ze pilanda hete.
misschien kent iemand van hier haar.??

persoonlijk zou ik toch ook wel voor een kennedy gaan al heb ik een kimberley wolfgang pele gekocht.

gr shir

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:05

colofort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:08

Citaat:
Ik ken ook en Kennedy, eenkennig en wantrouwend in het rijden.
Je moest echt haar vertrouwen winnen. Wel een drammer en ondertussen ook een dame. Schroomde niet om zich achterover te laten vallen, toen iemand de slof wat te strak vast pakte... (eeuh, was je er bij??)

go... wel raar dan dat ik hoor dat je dit zelfde paard wilt kopen en wilt inruilen op een Jazz