? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
? Vlgs mij hebben noch Wilawander noch Swatch ooit de finish gehaald op Duindigt of een ander wedstrijdje "wie is de snelste" evt met hordes, ik heb geen enkel commentaar op de wijze waarop de hengsten werden voorgesteld, alle lof voor het lef van de amazone......Citaat:Mee eens!
Echter een paard dat van jongs af aan klaar is gestoomd voor de renbaan en jaren heeft gerend, heeft een geweldige achterstand op een paard dat van jongs af aan is klaar gestoomd als "rijpaard". Heel andere manier van werken/trainen met een paard, wat lang zijn sporen na laat.
Pascha schreef:Pukpaleisje,
Wilawander xx kan terugzien op een meer dan verdienstelijke koerscarriere. Hij heeft lang gekoerst, in Duitsland.
Watermill Swatch xx heeft gekoerst tot augustus 2004. Met enkele overwinningen. Toch knap, zitten nu in 2006, en het paard is omgeschoold naar dressuurpaard in zeer korte tijd. Zegt toch wat over werkwilligheid.....
Op naar Den Bosch! Pukpaleisje schreef:Citaat:Geen commentaar op de predikaten die uitgedeeld zijn en de afgekeurde hengsten?
Hemmingway,
Haarlem, beide geen index toppers, maar maken vlgs mij weliswaar gemiddeld niet veel verbetering maar ook geen achteruitgang in type beweging of spring-capaciteiten
unamie schreef:wie laat er zijn rijpaard nu nog dekken door een volbloed ?
is commercieel gezien ook niet interessant lijkt mij
Albertine_N schreef:Je hoeft niet perse commercieel te fokken, dat belooft ook niet altijd vooruitgang.
Pukpaleisje schreef:Maar waar blijft de toegevoegde waarde van Wila"wonder" en S"watch me"......
wat denk je van het bloed Padinus x Lear Fan...Lear Fan is een americaans volbloed..... Pukpaleisje schreef:Padinus x Lear fan....tja wat moet ik ervan zeggen dan..het is niet dat ik er van ga watertanden....noch van Padinus noch van Lear Fan..
Pascha schreef:Als voorbeeld, Unamie:
Painter's Row xx
-verhaal-