[TI] welke hengst past bij mijn Tosca?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: welke hengst past bij mijn Tosca?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 11:35

Wauw supertje!! Echt heel erg bedankt!
Dat is echt heel duidelijk. Leuk ook dat je Falcon hebt uitgewerkt. Mt deze uitleg erbij wordt de keus al wat makkelijker.

Ik heb gister gebeld met een vriendin die bij de keuring is geweest. Haar vriend heeft de paarden van Jean voorgebracht. Meteen gevraagd waarom Falcon niet door was. Haar antwoord heeft me nog meer naar Falcon gebracht. Dus binnenkort gaan we naa Jean! Falcon knuffelen!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:42

Mag ik vragen waarom je nog meer naar Falcon gebracht bent?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:55

Ben ik ook benieuwd naar! Qua rug en hals kies je dan niet voor een "langere" hengst, al denk ik zeker dat het een leuke combi zal zijn.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 17:47

Ik ga niet uitwijden over hoe en wat. Ik was er niet bij en kan dus ook niet oordelen, maar mijn vriendin zei dat hij heel hoog had gescoord en dat hij een superkarakter heeft. Ze heeft nog met hem staan knuffelen. Aangezien ik het veulen toch hou, vind ik het niet zo erg dat het geen stamboekveulen zo worden. En misschien wordt Falcon volgend jaar wel goedgekeurd.
En de kans op een leuk, apart kleurtje is ook best groot!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:50

Sorry, was slechts benieuwd. Falcon is een heel leuk dier maar er zijn geen scores uitgedeeld dus dat klopt niet helemaal.

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:53

Ryon!! vind ik zoooon mooi beest!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:17

Cheveyo schreef:
Sorry, was slechts benieuwd. Falcon is een heel leuk dier maar er zijn geen scores uitgedeeld dus dat klopt niet helemaal.

Ik denk dat die vriendin van tinkermeisje bedoelde, dat hij door was naar de 2e bezichtiging. Dat is ook wat waard, toch?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:21

Zie je, daar begint het al
Nee, je mag het best vragen Cheveyo, maar dadelijk heb ik half bokt over me heen.
Feit is dat ik hem al en hele tijd op het oog heb, en dat gevoel steeds sterker wordt.
Maar ik schrijf de andere hengsten nog niet af hoor. ik laat het nog open, want misschien zijn er nog andere hengsten die beter bij haar passen. Falcon is wel echt het type waar ik op val, lekker breed enzo. Net als Tosca.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:22

Ja Snowdon, inderdaad. Dus het is in ieder geval een goede hengst.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:49

In mijn ogen is het net anders. Hij is afgevallen bij het 2e onderdeel afgevallen das nog niet op de helft. Of hij goed is weet je niet, er zal een reden zijn waarom hij op het zachte er uit gehaald werd. Ik ben echt niet aan het afkraken nu maar puur realistisch aan het kijken. Vind hem zelf ook leuk en een stuk opgeknapt tov vorig jaar bij de keuring in Velddriel. Ik weet dat het 1 van jouw oogappeltjes is Snowdon misschien komt het daarom wat minder leuk over wat ik schrijf. Hoop dat ik zo niemand voor het hoofd stoot.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:57

Ik vatte het niet als afkraken op hoor, Cheveyo

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:00

okidokie

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:09

Oke, daar heb je wel gelijk in eigenlijk. Maar bij mij is de keuze vaak emtioneel in plaats van rationeel. ik val er voor of niet zeg maar. En dan zie ik minpuntjes meestal niet meer
Vandaar ook dat ik el nog naar andere hensten blijf kijken.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:43

Je moet het natuurlijk zelf weten, dat is het leuke van een hengst uitkiezen lijkt mij. Jij maakt de keuze op basis van jouw kriteria. Maar toch moest ik het even zeggen zoals ik het voel/zie
Ik zou dan bijvoorbeeld wel weer willen weten waarom hij er op het zachte uit moest. Ook al maakt het voor jou niet uit dat hij niet goed is gekeurd.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:34

eigenlijk ben ik zelf ook wel benieuwd!

nodidikai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 07:07

Hoi Tinkermeisje,
bij je speurtocht naar een goede hengst moet je zeker een sdenken aan Subliem. Ik vind dat 1 van de meest onderschatte hengsten van ons land. Ik heb eeb veuken van hem gezien uit een mindere merrie dan die van jou: echt 1 van de beste veulens in Nederland gefokt. Heeft ook een 1e premie dat veulen. Dat beestje zweeft niet, maar vliegt bijna. Wat dat effen betreft denk ik dat het een grote gok blijft; vergeet niet dat iedere fokker in eerste instantie voor bont gaat, dat is de norm zou je kunnen zeggen, dus hengsten en merries die effen zijn daar is in ieder geval bij geprobeerd bont te fokken. Dat betekent dus ook gelijk dat er ondanks dat de merrie of hengst zelf bont is, er in de genen het bontgen aanwezig is. Niemand kan je bij effen x effen + dus altijd effen garanderen. En al helemaal niet bij tinkers.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:14

Nodidikai, bont is een dominant gen. Een niet- bont paard draagt dus ook geen gen voor bont (ook niet recessief!).

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:22

hay
sorry ik heb er geen verstand van wilde alleen maar even zeggen dat je een prachtige merrie hebt

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:30

nodidikai schreef:
Hoi Tinkermeisje,
bij je speurtocht naar een goede hengst moet je zeker een sdenken aan Subliem. Ik vind dat 1 van de meest onderschatte hengsten van ons land. Ik heb eeb veuken van hem gezien uit een mindere merrie dan die van jou: echt 1 van de beste veulens in Nederland gefokt. Heeft ook een 1e premie dat veulen. Dat beestje zweeft niet, maar vliegt bijna. Wat dat effen betreft denk ik dat het een grote gok blijft; vergeet niet dat iedere fokker in eerste instantie voor bont gaat, dat is de norm zou je kunnen zeggen, dus hengsten en merries die effen zijn daar is in ieder geval bij geprobeerd bont te fokken. Dat betekent dus ook gelijk dat er ondanks dat de merrie of hengst zelf bont is, er in de genen het bontgen aanwezig is. Niemand kan je bij effen x effen + dus altijd effen garanderen. En al helemaal niet bij tinkers.

Nou ik ben een fokker en ga niet altijd voor bont hoor. Ik kies net zo gemakkelijk een effen hengst als het kwa bouw, gangen en karakter de beste is voor mijn merrie.
En wat Chubby al schreef effen maal effen zal geen bont geven. Als het bont gen aanwezig is dan zie je het ook.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 17:48

Onley, bedankt voor je compliment!

Nodidikai, ik heb inderdaad niet aan Subliem gedacht. Je hoort ook zo weinig over hem. Ik zal eens wat info over hem gaan opzoeken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:14

Off topic: Tinkermeisje, we hebben hetzelfde onderschrift! Grappig!

Naja, grappig.. Jouw reden voor je onderschrift ook niet helemaal, maar je snapt wel wat ik bedoel?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 20:32

Ja Chubby, dat is wel grappig! Waarom heb jij het gekozen?
Dit stukje viel me pas na een paar keer op. Nu kan ik het liedje bijna niet meer horen zonder een brok in mijn keel te krijgen. Ik mis hem zo erg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:12

Gek jaar achter de rug, met veel verwachtingen die uit leken te komen, maar uiteindelijk heel anders uitpakten dan verwacht...

Vond het in het begin geen mooi nummer, maar tegenwoordig wel... *slik*

En weer on- topic

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:02

tinkermeisje schreef:
En misschien wordt Falcon volgend jaar wel goedgekeurd.
En de kans op een leuk, apart kleurtje is ook best groot!

Helaas gaat dat niet gebeuren falcon is verkocht naar amerika en zal dus niet op nieuw gekeurd worden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 17:32

Ja, dat hoorde ik inderdaad ook een paar degen geleden. Dat is echt heel erg jammer. Die amerikanen kopen al onze mooie hengsten op!